Hulde aan de politie: gestolen motor weer terug

Thimon

MF'er
20 aug 2008
39
0
Utrecht
Er wordt hier op mf redelijk wat gezeurd op de politie, maar binnen een week heeft de politie Utrecht mijn gestolen Yamaha XT660X weer teruggevonden. Hulde dus voor de politie!!!

Ze konden verder nog geen enkele informatie geven - dit in verband met het lopende onderzoek. Ik weet dus niet hoe mijn motor er aan toe is, hoe ze hem gevonden hebben, of de daders gepakt zijn en wanneer ik hem mag ophalen.

UPDATE: 16-04
Goed nieuws van de politie: Mijn motor is (samen met een andere gestolen motor) teruggevonden in een schuur in Utrecht. Koplamp-unit en contactslot waren half gedemonteerd, verder geen bijzonderheden.

Het onderzoek is nog in volle gang. Er zijn nog geen verdachten aangehouden, maar de politie heeft een sterk vermoeden wie de dader(s) is/zijn. Mijn motor wordt waarschijnlijk binnen twee weken vrijgegeven.

UPDATE: 14-05
Eindelijk mijn motor terug. Dwz. hij staat bij de garage om gerepareerd te worden.

Ik heb een maand op mijn motor moeten wachten. Veeeeel te lang, natuurlijk. Dat lag niet aan de politie, maar aan justitie. Die wilde de motor niet vrijgeven tot de verdachten gearresteerd waren. Dat zit zo: de verdachten zouden namelijk de motor 'in alle redelijkheid' gekocht kunnen hebben van de oorspronkelijke dief. Dan is het geen heling en mogen ze de motor houden. Dit gebeurt echter zelden volgens de politie. Een belachelijke wet dus waarbij de verdachte beter behandeld wordt dan het slachtoffer. (ik heb er al wat boze brieven uitgegooid richting justitie en de nationale ombudsman).


Maar enfin, het goede nieuws is dat de verdachten zijn gearresteerd. Ik ga kijken of ik de geleden schade op hen kan verhalen. Als de zaak voorkomt ga ik ook zeker kijken. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws, nou hopen dat je motor er niet al te beroerd aan toe is! En ook leuk dat er ook positieve dingen gemeld worden over de politie :).
 
Er wordt hier op mf redelijk wat gezeurd op de politie, maar binnen een week heeft de politie Utrecht mijn gestolen Yamaha XT660X weer teruggevonden. Hulde dus voor de politie!!!

Ze konden verder nog geen enkele informatie geven - dit in verband met het lopende onderzoek. Ik weet dus niet hoe mijn motor er aan toe is, hoe ze hem gevonden hebben, of de daders gepakt zijn en wanneer ik hem mag ophalen.

Rustig afwachten dus, als er nieuws is, post ik het hier.
Gefeliciteerd! Tenminste, dat hoop ik. Hoop voor je dat ie nog in onberispelijke staat is. :Y
 
Met een beetje mazzel hebben ze een loods opengetrokken waar o.a. de jouwe stond, en lezen we straks nog een stuk of wat van zulke topics van de rest bij wie de afgelopen weken de motor in Utrecht is gestolen... *O*

Nu maar hopen dat hij er nog een beetje knap uitziet, en ze hem niet ergens in een sloot hebben opgevist... :X
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaat het eigenlijk daarna in zn werk? Ben je verplicht de motor terug te nemen of kan je 'm ook laten kopen door de verzekering, zodat je gewoon een bedrag terug krijgt (afhankelijk of je 'm met nieuwwaarde hebt verzekerd of niet)? Ik zelf zou niet zo snel meer een gestolen motor terug willen hebben namelijk....
 
misschien pakken ze nu wel een hele bende op.
was volgensmij de laatste tijd goed raak in utrecht en omgeving met motor diefstallen...
 
Hoe gaat het eigenlijk daarna in zn werk? Ben je verplicht de motor terug te nemen of kan je 'm ook laten kopen door de verzekering, zodat je gewoon een bedrag terug krijgt (afhankelijk of je 'm met nieuwwaarde hebt verzekerd of niet)? Ik zelf zou niet zo snel meer een gestolen motor terug willen hebben namelijk....

Ben bang dat je hem binnen een maand gewoon terug moet nemen als hij tenminste niet total is.
Ik zou er ook niet zo blij mee zijn omdat je toch niet weet wat er mee gebeurd is en zou er eerst terug mee naar de dealer en uitgebreid laten checken/schade op laten nemen zodat je zo veel mogelijk gezeur achteraf uitsluit, die kosten verhaal je natuurlijk op de verzekering als hij diefstal verzekerd is.

IIG goed dat de motor terug is en ze hopelijk een paar van die lamzakken opgepakt hebben, ook al is het maar voor even '(
 
Mooi nieuws *O*

Het is afhankelijk van de verzekeraar en de polis hoe eea geregeld is.

Als je niet voor diefstal bent verzekerd, dan doet de maatschappij ook nergens moeilijk over.

Bij mij was het een aantal jaren terug: binnen vier weken terug, dan wordt schade betaald (reparatie, of dagwaarde-restwaarde), daarna wordt dagwaarde (afhankelijk van polis) betaald en wordt de maatschappij eigenaar van de motor (moet je voor tekenen.

Die van mij werd in de derde week teruggevonden met genoeg schade om de fiets total loss te maken. Dagwaardevergoeding dus.

Overigens heb ik nu een motor zo verzekerd dat ik een gegarandeerd bedrag krijg bij diefstal (nav taxatie) en niet de dagwaarde. Hangt een beetje van de soort polis af, en de maatschappij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed om te horen! Gefeliciteerd. Hopen dat je hem snel terug krijgt zonder al te veel schade!
 
Mooi nieuws *O*

Het is afhankelijk van de verzekeraar en de polis hoe eea geregeld is.

Als je niet voor diefstal bent verzekerd, dan doet de maatschappij ook nergens moeilijk over.

Bij mij was het een aantal jaren terug: binnen vier weken terug, dan wordt schade betaald (reparatie, of dagwaarde-restwaarde), daarna wordt dagwaarde (afhankelijk van polis) betaald en wordt de maatschappij eigenaar van de motor (moet je voor tekenen.

Die van mij werd in de derde week teruggevonden met genoeg schade om de fiets total loss te maken. Dagwaardevergoeding dus.

Overigens heb ik nu een motor zo verzekerd dat ik een gegarandeerd bedrag krijg bij diefstal (nav taxatie) en niet de dagwaarde. Hangt een beetje van de soort polis af, en de maatschappij.

@ TS.

in ieder geval terug. Toch een goed gevoel aan de lange arm der wet over gehouden.
Ook wat waard...


@ Martell

is daar een topic over? ben wel geïnteresseerd aangezien ik ook e.a. heb gedaan aan mijn bike....
 
hulde aan politie:

Ik werd hier 200m van bij mij thuis opzij gezet voor een alcoholcontrole en mocht meedoen aan een onderzoek waarbij 20€ te verdienen valt! Ik heb natuurlijk geen nee gezegd!

yupakéé, zo ben ik vandaag maar weer gratis naar de kapper gegaan!
 
Goed nieuws inderdaad, hoop voor je dat ie nog een beetje ok is, maar het zou mooi zijn als hiermee meerdere diefstallen opgelost worden.
Ben benieuwd naar je verdere verhaal.
 

:^

Heel handig.

Zelf heb ik verschillende premies vergeleken, en ben toen bij de goedkoopste in de polis gedoken.

Verschillen zitten met name in hoe je de fiets op slot moet zetten; uiteenlopend van niet tot aan 4 goedgekeurde sloten, waarvan er één aan een vast object moet zitten.

Nog een verschil: wat wordt er uitbetaald: vaste waarde, cataloguswaarde, taxatiewaarde of dagwaarde (die dan weer achteraf, zonder motor bepaald moet worden).

Rest van de verschillen zit in de soorten dekking die geboden wordt; WA, WA+ of casco, af varianten erop, al dan niet met accessoires. En hoe afhandeling gedaan wordt. En hoe en wanneer er betaald wordt. En hoe ze bereikbaar zijn.

Voorbeeldje: CB is niet de goedkoopste, maar wel erg makkelijk. Goed bereikbaar, makkelijk afsluiten, makkelijk opzeggen, geen slot (ook niet bij all risk op mijn Harley!) en bij de ene keer dat mijn motor is gejat, keurig afgehandeld.*

Andere maatschappij: twee sloten (hoeven niet gekeurd te zijn), gegarandeerde waarde de komende drie jaar, iets minder dan de helft van de kosten (de Zeeuw verzekeringen).

Ik stap dus over ;)

Er zijn echt nog wel meer verschillen. Lees het topic maar eens, en neem een paar polissen door. Dat loont.

* mijn ervaring, hoeft niet bij iedereen zo te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan