Hulde !

R6'er

geblokkeerd account
6 aug 2007
1.010
0
jahoor
Gisteren wilde ik weer eens lekker rond gaan touren. Eerst even naar de motor dealer gegaan om wat ketting smeer en andere spullen te halen. Meteen terug naar huis gegaan en mijn ketting maar eens goed gesmeerd.

Hupsakee dat was klaar, toen kon het rijden echt beginnen. Richting Eindhoven gegaan om op het flight forum wat bochtjes te nemen. Daar een half uurtje gebleven en maar weer verder gegaan. Richting Eindhoven centrum gegaan om dan binnendoor de snelweg te pakken richting Eersel. Maar ver kwam ik niet...

Het was nog een kilometertje voordat ik de snelweg op kon, en toen hoorde ik me een hoop kabaal. Ik schrok me dood, meteen koppeling in en naar de kant van de weg. Ik dacht verdommen als het maar niet iets met mijn blok is. Maar ik moest eerst even mijn motor op een veilige plaats zetten voordat ik kon gaan kijken wat er aan de hand was.

Een stukje lopen en daar zag ik dan een parkeervak. Motor neergezet en begon te kijken. zag helemaal niets. Motor staren, in zijn 1 en rijden maar. Maar toen ik wat gas gaf weer een hoop kabaal. Dus weer terug en kijken. Na een aantal minuten kwam er een man aan en vroeg wat er aan de hand is. Ik zei, ik was een stukje rijden en plotseling een hoop kabaal. Ikzelf dacht dat er iets was met mijn versnellingsbak. De man vertelde me dat hij zelf heel lang als motor monteur gewerkt had dus dat was mooi toevallig.

Start m is zei hij en ga eens een stukje rijden. Schakel ook eens door naar zijn 2. Dus ik rijden, als ik heel rustig reed dan deed hij niets. Na een beetje accelereren kwam er weer een hoop kabaal. Ook in zijn 2e versnelling. Toen kwam ik terug en zei de man, ik denk dat het iets met je ketting/tandwiel te maken heeft. Ik dacht bij mezelf, ik hoop het.

De man had een prachtige oplossing. We konden even bij hem in de garage kijken wat er aan de hand was. Het was een straatje verder tot zijn huis. Hij had zijn garage open gezet en daar stond een mooie GSXR 1000 die van hem was. Toen hadden we mijn motor op zo een werkbank gezet die je omhoog kan doen. Hij pakte zijn lamp en keek naar het voor tandwiel. Ik denk dat ik het al zie...

Toen moest het kapje wat over de voortandwiel zat eraf. Toen die eraf was schrok ik wel even. Voortandwiel helemaal versleten. Bijna alle tandjes waren er gewoon half af. Dus bij het accelereren schoot de ketting er steeds over, wat voor een hoop lawaai zorgde. Ik had er absoluut niet bij stil gestaan dat ik mijn ketting ook maar eens moest laten controleren. Heb laatst nog wat onderhoud gepleegd aan mijn motor, maar de fucking ketting had ik niet gedaan |( Ik kon mezelf wel vermoorden.

De man sleutelde voor zijn eigen motor maar soms ook nog voor andere mensen. Hij had een catalogus liggen waaruit hij verschillende onderdelen voor motoren kon bestellen. Ook kettingsetjes. Goede kwaliteit zei hij, Kawasaki racing team gebruikt ze ook. Hij zei ook dat ik de motor ook wel even kon laten staan en dan op kwam halen. Maar wilde voor mij ook wel een kettingset erop zetten. Dat vond ik wel ok. Hij pakte meteen de catalogus er weer bij en ik kon kiezen uit verschillende setjes. Doe maar de beste... Hup telefoon erbij en hij belde meteen op. Setje komt over 2 dagen en die word erop gezet. Hij voeg 25 euro voor erop zetten en dan natuurlijk de prijs van de set. Aan betalen hoefde niet eens perse, maar dat had ik wel gewoon gedaan. Even onze telefoonnummers uitgewisseld zodat hij mij kon bellen.

Hij had ook meteen wat banden setjes laten zien die hij ook verkocht. En voor veel onderhoud zou ik ook bij hem langs kunnen komen. Hij vertelde mij ook dat hij gestopt was als motor monteur omdat hij bij sommige motorzaken de service en onderhoud dermate slecht vond. Je kon duidelijk zien dat hij wist waar hij het over had.

Morgen avond is mijn motor klaar. Een geluk bij een ongeluk dat ik hem tegen gekomen was. Ander zou ik mijn motor weg moeten laten takelen en een hoop moeite en geld (zit niet bij de ANWB |( ).

Gr, R6'er

PS. Heb ik mijn ketting voor niks gesmeerd ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het al vaker gezegt: Als alle mensen motorrijders waren zou de wereld er een stuk beter uitzien :)
Mooi verhaal en hulde voor je hulpgever....
 
Apart verhaal zeg. Maar mooi als het zo opgelost is. :Y
Maar weet je zeker dat je motor d'r nog wel is als je terug komt. Je kent die man niet he.

Had al zo een vraag verwacht. Maar ik vertrouw het wel. Het is een nette man van rond de 45 met een gezin.

Maar als de motor er niet meer staat.... Ik weet waar zijn huis woont _O- Ik verwacht niet dat ze snel gaan verhuizen voor mijn motor :P

En hij wilde het probleem meteen al oplossen en ging opzoek naar een tandwiel die ik er tijdelijk in kon zetten. Maar hij had alleen die van een zx9r liggen. Ook zei hij je mag hem nu op laten halen. Dus voor mijn motor zou hij het niet doen.
 
Laatst bewerkt:
Nee dat is waar. Maar probeer maar eens te bewijzen dat jouw motor bij hem stond.
Maar goed. Zal wel niet gebeuren. En nu heb je heel goedkoop het heel netjes opgelost. En misschien een goed adresje :)
 
Geluk bij een ongeluk!

Zeker apart verhaal, maar dat maakt het wel weer leuk natuurlijk. En voor 25 euro de kettingset monteren is natuurlijk niets, da's 20 minuten arbeidsloon voor een motorzaak.

Groeten, Karl
 
Overigen. De kettingset had hij wel besteld onder de naam van een motorzaak ben de naam vergeten. volgens mij werkt hij voor zichzelf nu.
 
Laatst bewerkt:
Wat verwacht je anders, het is niet voor niets in Eindhoven gebeurt :D

Maar mooie dingen gebeuren in het leven ;) En inderdaad mooie prijs :)
 
Ketting smeren na een rit, anders krijg je er zon bende van O-)

En offc. kettingspanning controeleren, maar dat lijkt nu allemaal wel goed te komen.
 
Overigens, als je ooit nog eens zo iets aan de hand hebt:
Als je je ketting goed strak spant en heel voorzichtig rijdt kan je zelfs met een versleten tandwiel nog thuiskomen.
 
Overigens, als je ooit nog eens zo iets aan de hand hebt:
Als je je ketting goed strak spant en heel voorzichtig rijdt kan je zelfs met een versleten tandwiel nog thuiskomen.


Heb je alleen de kans dat je lagers in je blok kapot lopen.
Das alles en meer niet, je bent dan wel thuis trouwens.
 
Beste man vertelde mij dat ik hier absoluut niet meer mee verder kon. En dan zou ik idd wel heeeel sloom moeten rijden.
 
Goed verhaal, Koesteren zo'n monteur!

Heb zelf ooit mijn gaskabel kapot getrokken tussen de weilanden van Sterksel. De plaatselijke boer nodigde me uit voor een pilsje op zijn terras, terwijl we wachtten op de takelwagen..

Dikke knuffel voor Brabant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan