Hulp bij aanschaf motor..(ik mag nog niet rijden)

BBS

Die hard MF'er
14 jun 2001
259
0
Scheveningen
Hé allemaal,

Zoals jullie ws al wel hebben gezien ben ik hard op zoek naar
een Suzuki GSXF600.
Nu heb ik even een \"klein\" probleempje.
Ik ben net gebeld door een man die zijn motor graag wil verkopen.
Ik had vorige week al contact met hem gehad, maar toen had ik de
boot nog een beetje afgehouden, omdat ik nog niet wist wanneer
ik af mocht rijden (nu wel, 13 november)

Alleen nu komt het leuke: hij wil hem nu heel snel kwijt ivm privé omstandigheden.
Eerst was zijn vraagprijs iets van 7500 en nu 6500. (model 1995, 32.000km, net een beurt gehad)

Nu heb ik echter vandaag nog een heel aantrekkelijk geprijsd NIEUW model gezien.
(1998, 11.300km, fl.8.000)
Echter daar moet ik ook snel bij zijn ivm die 1995er.
Die man moet ik namelijk deze week terugbellen, anders gaat ie
naar de dealer met dat mooie rooie speeltje. (dealer geeft: fl.6.000)

Mijn vraag: is er hier iemand die in de buurt van Drachten woont en die evt. met mij wil gaan kijken? :}
(ik mag nog niet rijden :] )
Ik vind het namelijk nogal eng om \"zomaar\" een motor te kopen.
Dit is misschien een hele gekke vraag, maar ik heb weinig andere opties.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jouw was, nog ff niks kopen.
Het seisoen loopt ten einde, dus de prijzen zakken misschien nog een beetje...

En ook al wil er iemand met je mee, jij bent toch degene die moet beslissen of je het lekker vind rijden. Ga niet op het uiterlijk van de fiets af.

Deed ik namelijk wel, kocht dus een V-max, vond ik echt een stoere fiets met veel PKtjes. |(
Rij dus nu op een R1 (wel eerst nog een ZZR1100 & CBR 1100 xx gereden) en dat bevalt me echt 100 x beter :}

Maar ik krijg het idee dat je keuze al gemaakt is of nie :?
Drachten is niet echt in de buurt anders was ik wel ff met je meegegaan \ '(
 
Laatst bewerkt:
De keuze van merk en type is idd zo goed als gemaakt.
Alleen \"welke\" motor nog niet.

Ik weet het, maar komt wel errug in mijn schoot geworpen.
(Daarom is het nu zo lastig, anders had ik langer gewacht)
 
De keuze van merk en type is idd zo goed als gemaakt.
Alleen \"welke\" motor nog niet.

Ik weet het, maar komt wel errug in mijn schoot geworpen.
(Daarom is het nu zo lastig, anders had ik langer gewacht)

Wacht nog even, het weer is nu al kut aan het worden, straks is het helemaal bagger. Wie zegt dat je in november je rijbewijs in 1x haalt? Gewoon even wachten, en koop in februari/maart ofzo een motor. Je kan beter even wachten, want dan kan je rustig aan kijken welke motor je wilt, straks heb je in haast een motor gekocht, en zie je een zelfde maar nog een tikkie nieuwer, mooier of wat dan ook, maar dan ben je al voorzien.
 
Laatst bewerkt:
...Alleen nu komt het leuke: hij wil hem nu heel snel kwijt ivm privé omstandigheden.
Eerst was zijn vraagprijs iets van 7500 en nu 6500. (model 1995, 32.000km, net een beurt gehad)
...

Op het moment dat een verkoper gaat pushen om snel te kopen, krijg ik altijd argwaan. Waarom moet dat ding zo snel de deur uit?

Nu heb ik echter vandaag nog een heel aantrekkelijk geprijsd NIEUW model gezien.
(1998, 11.300km, fl.8.000)...

Hmm, hier heb ik zo mijn bedenkingen: vrij jong, relatief weinig km\'s en dan zo\'n lage prijs!? Is het soms een opgelapte schadefiets? Kijk eens op www.bikenet.nl en www.motoroccasion.nl voor de gangbare vraagprijs bij de dealer. Het komt geregeld voor dat kopen bij een particulier behoorlijk veel goedkoper is dan bij een dealer, maar over het algemeen weet je wel dat je bij een dealer een goede fiets koopt. En dat kan voor jou als beginner wel eens een voordeel zijn, want je geeft al aan dat je weinig verstand van motoren hebt.

Succes!
 
Die prijs is idd veels te laag. Daar was ik al achter.
Is fl. 12.000 bij de dealer.

Daarom wilde ik ook de dealer bellen waar hij onderhouden is.
Er waren daar referenties op te vragen mbt de motor.
En als de dealer al meer dan die 8000 geeft, dan klopt er zeker iets niet.

Ik ga dus morgen eerst de dealer bellen.
(hij is daar gekocht en onderhouden, tis Arie Molenaar te Ysselstein)

Ik heb btw uiteraard de lijst met punten waar je op moet letten bij de aankoop en
die ga ik deze week een keer op een motor van een kennis uitvoeren om te
kijken hoe het WEL hoort te zijn.
Dan kan ik hopelijk de grootste gebreken wel vinden bij een controle.
 
Ik had gewoon gewacht, komt best nog een kans voor jou om een goedkopere bike te kopen ;)
Maar denk er even goed over na, het is geen \"zomaar\" koopje.
Dat is mijn advies... :)

edit: en als toevoeging op de mededeling van schamperd hieronder. Misschien is het wel een motor die niet eens bij jou pas. Misschien heb je er al op gezeten, maar dat zegt ook niks. Dus ik zou als ik jou was echt gewoon wachten.
 
Laatst bewerkt:
ik zou ook even wachten met de aanschaf van een motor.
ik heb zelf wel een motor gehaald voor ik het papiertje opgehaald had en dus niet gereden.
er is wel iemand mee geweest waarvan ik weet dat die er erg veel verstand van heeft.
als je er zelf niet op rijd en je weet zo 1 op het oog waar je op moet letten wachten tot je mag rijden en zelf beslissen.
 
Hmm, hier heb ik zo mijn bedenkingen: vrij jong, relatief weinig km\'s en dan zo\'n lage prijs!? Is het soms een opgelapte schadefiets? Kijk eens op www.bikenet.nl en www.motoroccasion.nl voor de gangbare vraagprijs bij de dealer. Het komt geregeld voor dat kopen bij een particulier behoorlijk veel goedkoper is dan bij een dealer, maar over het algemeen weet je wel dat je bij een dealer een goede fiets koopt. En dat kan voor jou als beginner wel eens een voordeel zijn, want je geeft al aan dat je weinig verstand van motoren hebt.

Succes!

Zou anders nog geen verkeerde prijs zijn fl 8000,=
hij koste in 98\' net 14 a 14500 duizend geloof ik.
 
Heb zelf mijn ZZR600 96er een maand voor mijn afrijden gekocht. Ben samen met de verkoper naar een onafhankelijke dealer gegaan om \'m globaal te laten nakijken. Mijn voordeel was zo\'n 3500 vergeleken met dealerprijs.
En wachten is inderdaad wel het slimste maar oh..zo moeilijk..dat kan ik je wel vertellen
 
Ik heb er een paar maanden geleden ook over nagedacht om een motor te kopen voor mijn rijbewijs. Elke keer maar denken dit is hem alleen zag ik elke week weer wat anders wat nog mooier was.
Er komen echt nog meer dan genoeg motoren langs vliegen als je internet goed in de gaten houd. Ik krijg nu nog e-mailtjes dat men de perfecte motor voor me heeft :) .
 
Ik heb mijn FZR400 ook gekocht voordat ik het rijbewijs had, had er wel vertrouwen in dat ik zou slagen en dat is idd gebeurd :) , heb de motor pas opgehaald toen ik geslaagd was.

Als ik jou was zou ik nu met het slechte weer wat komt toch nog lekker even wachten en dan begin volgend jaar rondkijken.

Succes ermee!
 
Wel na mijn rijbewijs maar inderdaad nog te snel. 2 Vrienden van me reden al en ik had mijn rijbewijs net iets eerder als hun dus ik had echt zoiets van ik MOET een eigen motor en rap!!! Binnen een maand na mijn rijbewijs had ik een motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit mij bij de rest aan: wacht met kopen tot je het felbegeerde roze papiertje hebt! Vergeet niet dat dat je wel gewoon wegenbelasting & verzekering betaalt terwijl je niet eens mag rijden...
Daarnaast: het is zeer verstandig proef te rijden op verschillende motoren, zodat je vergelijkingsmateriaal hebt. Het kan zijn dat de GSX600F wel leuk oogt, maar hij niet de rijeigenschappen heeft die je zoekt. Als je dan een motor hebt gevonden die bij je past, is het vervolgens een goed idee om de motor een weekendje te huren zodat je kunt uitproberen of hij na ettelijke 100-en km\'s nog steeds je juiste is...
 
Nog niets kopen, pas als je, je het rijbewijs hebt een brommer kiezen. Ik zou eerst eens een paar modellen gaan huren. Op het uiterlijk afgaan is erg gevaarlijk. Pas als je er een stuk op een motor gereden hebt kan je zeggen of je er lekker op voelt.

Het is wel zo dat een dealer een zeer lage prijs geeft voor een motor als je geen andere koopt. (Uit eigen ervaring)
 
Hmm. Dus ik moet toch nog wachten...
Ja, leuk vind ik het niet, maar als dat het verstandigste is.

Ik ga het proberen (me in te houden). \ '(

Iig bedankt voor de reacties.
 
Ik zou inderdaad wachten.
Straks koop je een motor die er lekker uitziet maar die je niet lekker vindt rijden. Ik heb zelf op 22 november m\'n rijbewijs gehaald, heb in een speertempo een aantal proefritten gemaakt en heb vervolgens een Fazer gekocht die ik op 1 december af kon halen. Dus dat kan allemaal best snel. Succes!
 
Ik heb ook meteen een motor gekocht. Chopper leek mij wel leuk. Da\'s inderdaad een paar weken leuk. Dan wil je toch iets snellers.

Als je je rijbewijs hebt ga je gewoon buurten bij de mf leden. \"Durf het bijna niet te vragen maar mag ik effe :] \" ;) .
 
En jij denkt dat iemand zo gek is om mij bijv. op z\'n R1 te laten rijden? :9~

Kmoet zeggen, t zou wel leuk zijn, maaruh, ik denk dat het
niet zo\'n goed idee is. })
Ik houd nogal van snelheid (hoewel ik nog niet harder dan 140 ben gegaan op de lesser :] ).

Grrrr. wat een keuze... wel kopen / niet kopen... |(

Goh ZUT: Ik durf het bijna niet te vragen! :+
 
Laatst bewerkt:
Als je het geld hebt moet je het gewoon doen...leuke aanbieding is nooit weg...en dan krijg je achteraf spijt...en fietsen als GSXF en ZZR bieden alle rij eigenschappen die een al dan niet beginnend rijder wil...zal je niet tegenvallen...daar hoef je je geen zorgen over te maken...
 
Arrrgghh!!! Komt Max ineens met een positieve opmerking....

Nu wordt de keuze gewoon NOG moeilijker... |(

En het probleem is... ik ben een impulsieve koper.
(vorige week nog ff nieuwe stereo videorecorder gekocht)
Naja, jullie hebben je best gedaan.. als ik het doe (niet wanneer)
dan is het iig m\'n eigen stomme schuld. :+

Oja, het geld is absoluut geen probleem. *D
Dat ligt al maanden klaar, te wachten op een nieuwe eigenaar.
 
Het is wel zo dat een dealer een zeer lage prijs geeft voor een motor als je geen andere koopt. (Uit eigen ervaring)

Sterker nog: als je bij Motoport Selling gaat kijken dan zie je dat motoren dubbel geprijsd zijn (nee, niet dat euro-geneuzel :+ ): de motor hebben een \"normale\" prijs en een prijs zonder inruil. Denk hier aan als je een motor gaat kopen en je geen inruilen hebt: dan kun je een behoorlijk bedrag van de vraagprijs afhalen!!!


PS: Ik ben al geruime tijd niet meer bij Motoport Selling geweest en nolgens mij heten ze tegenwoordig Motoport Amsterdam en ik weet niet of ze nog steeds dubbel prijzen...
 
BBS, gewoon doen...in het voorjaar word het wel lastiger om aan de motor te komen die je wilt...ik zeg niet dat je nu moet kopen omdat ze in de winter goedkoper zijn, maar omdat het in het voorjaar lastiger is...en als je navraag doet over de motor, en er is nix aan de hand, zou ik zeker niet wachten...
 
Op Dinsdag 02 oktober 2001 12:07 schreef soeptablet het volgende:PS: Ik ben al geruime tijd niet meer bij Motoport Selling geweest en nolgens mij heten ze tegenwoordig Motoport Amsterdam en ik weet niet of ze nog steeds dubbel prijzen...

Ze prijzen nog steeds dubbel, maar je kunt flink wat van de prijs aflullen. Als je er komt en je wilt een fiets kopen dan zetten ze de prijs gemiddeld 500 piek hoger als je met een inruiler komt. Die 500 piek lul je er meestal wel af hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan