Hulp bij electra

Welkom op Motor-Forum *D

Zou het handig zijn om wat meer info over b.v. locatie te geven? Sleutelmaatje uit Rotterdam is leuk als je in Schiedam woont, wat minder handig als je in Appingedam huist.
 
Zo staat het ervoor, de startmotor draait al maar hij vonkt nog niet.
Foto0531.jpg
 
Ik zie het al, niet meer te fiksen. Kratje Grolsch dan maar? Kom ik em zaterdag halen...


:+


Wat wil je met je bedrading? Knipperlichten, dashboardverlichting, zijstandaarddinges dat soort geneuzel of alleen maar rijden remmen lichtgeven?
Als je alleen maar basic bedrading wilt wordt het allemaal veel simpeler.
Je moet er gewoon aan beginnen, dat je de startmotor al laat draaien betekent dat je ergens talent hebt.

Zoek een origineel schema, en ga wegstrepen wat je niet nodig hebt. Neem er de tijd voor, stel je vragen in je eigen verbouwtopic, dat is bij deze dit topic geworden, en met wat online hulp gaat het vast lukken!

En meer foto's! *O*

Ow en welk bouwjaar is dat ding? Deze is namelijk van 81, US model.
kz750_ltd_H2_1981_Colour_Sc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thnx, ja dat schema heb ik erbij orgineel en de verbouwde versie.
Ik wil alleen de basis dus lichten en thats it (en vonk)
Ben al van alles aan het proberen en uitsluiten.
Weet nu heel goed wat niet werkt maar gaat vast goedkomen zo niet dan toch.
 
Wat heb je minimaal dan nodig?
Ik heb de ontsteking helemaal aangesloten dat kan maar op 1 manier.
De regelaar is ook aangesloten, als je normaal dan de startmotor rond laat draaien dan zou die toch moeten vonken???
 
misschien heb je hier iets aan , nee daar had je niets aan was van een motor zonder cdi kastje |(
 
Laatst bewerkt:
Even terug naar het begin, als ik een werkende ontsteking, cdi kast en bobines heb dan zou de motor toch moeten vonken.
 
Theoretisch wel. Maar vergeet de killswitch niet, zo te zien (kan het niet heel goed lezen) gaat ie ook via je cdi. En wat jaap43 gezegd heeft natuurlijk.
 
Als je de killswitch al niet meer hebt gemonteerd (onding..) dan moet je hoogstwaarschijnlijk de connector van je zijstandaard doorlussen.
Zo uit het schema te zien moeten je CDI-kastjes een continue plus hebben (geschakeld) en een signaalplus vanuit je pulsgevers/ grondplaat.
Dan moet het goedkomen dunkt me.
Ik woon in Hengelo (Twente), da's toch al snel 40+ kilometertjes duwen... :P
 
Er zit geen kabelboom op de motor alleen een ontsteking aangesloten op de cdi kast en de bobines verder zit er niks aangesloten (ja de startmotor op de accu)die laat ik ronddraaien dan moet ie normaal als die funtioneren toch vonken????
 


Als je de killswitch al niet meer hebt gemonteerd (onding..) dan moet je hoogstwaarschijnlijk de connector van je zijstandaard doorlussen.
Zo uit het schema te zien moeten je CDI-kastjes een continue plus hebben (geschakeld) en een signaalplus vanuit je pulsgevers/ grondplaat.
Dan moet het goedkomen dunkt me.
Ik woon in Hengelo (Twente), da's toch al snel 40+ kilometertjes duwen... :P


Doe even een krat bier naar keuze beloven aan degene die je even uit de brand komt helpen. Het is vrij lastig dingen uitleggen via een forum. (ik drink niet)
 
Kratje bier geen probleem dus bij deze wie o wie helpt me uit de brand (vonk)
 
Ja guzzigek die is ook aangesloten en massa heeft ie ook overal, ben vandaag nog ff mee bezig geweest zonder het gewenste resultaat, maar de aanhouder wint....
 
Bobines wel goed om?
Zwarte draad op cilinder 1 en 4
Groene draad op cilinder 2 en 3
Volgens bovenstaand schema dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan