Hulp bij keuze

Menyo

Die hard MF'er
16 mei 2005
755
0
Heerhugowaard
Ik twijfel tussen 2 zeer verschillende motoren om mijn GPZ900R op te volgen.

Ik heb mijn GPZ nu vanaf het begin deze zomer, maar na op een nieuwere CBR600F gereden te hebben en allerlij kleine "oudheidsongemakje" wil ik na de winter toch iets nieuws kopen.

Ik rij vooral grotere stukken snelweg, en dat op een redelijk tempo. Vind het daarbij heerlijk dat ik lekker in 6 120 rij en lekker vlot door kan trekken naar de 200. Ook het harde doortrekken enzo waardeer ik erg in mijn huidige motor.

Nu twijfel ik wat ik zal doen, ik zit enerzijds te kijken naar iets sportievers, maar niet SS. Dus een nieuwe CBR600F (zijn nu lekker goedkoop). Maar ben bang dat ik dan koppel mis wat ik nu heb.

Een tweedehands ZZR1200 lijkt me supergaaf, maar is dat niet wat teveel van het goede? Zo lang rij ik nog geen motor.

Een kawasaki (nieuw) heeft eigenlijk geen concurentie voor een CBR600F met 750CC. Die dezelfde windbescherming etc. biedt. Want wil geen naked (z750). Een Honda VFR vind ik te duur en bij de fazer6 ben ik ook bang dat ik koppel en sportiviteit mis.

Adviezen voor andere leuke fietsen?
 
Zeker de overweging waard, de Fazer 1000. Hoop pit en toch best comfortabel op langere ritten.
Nadeel is dat ie ook niet meer gemaakt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan