Hulp bij kopen circuitmotor

Ga dan kijken wat er aan sport fitesjes te verkrijgen is van midden jaren 90.
Betaalbaar, betrouwbaar en je houd genoeg over voor de hobby.

VBtje
FZR600R heb je al voor onder de 1000,-
En rijdt ook erg leuk.
 
Een 1000 is leuk als je aan de bar staat bier te drinken en stoere pk verhalen hebt.
Op het circuit rijdt een 1000 moeilijker dan een 600.
Goeie rondetijden haal je door goed te rijden, niet met banaal veel pk’s.
Met veel pk’s kun je slecht rijden niet compenseren. Het wordt er alleen maar slechter van.
Een oude Fireblade uit ‘95 of zo valt ook wel mee. Voor het 16” voorwiel zijn alleen geen slicks of regenbanden te koop. Slicks heb je niet nodig. Sportieve straatbanden zijn goed genoeg. Regenbanden heb je alleen nodig als je in de regen gaat rijden. Zonder regenbanden is dat niet leuk, misschien zelfs gevaarlijk ivm het snelheidsverschil.
 
Ik weet niet hoe je in de kleren zit, misschien is dat ook een punt van aandacht?
En ik zou niet boven de 600cc beginnen, voordat je die helemaal aan de grens hebt, ben je al even verder......
En als je eenmaal gaat rijden, verander/stel de punten die jij wil veranderen één voor één af.
 
Ik zat te denken aan een cbr 600 rr, zx6r of r6(oude modellen van 1999 tot 2004 ofzo). Maar dan valt de R6 al af heb daar weinig goeds over gelezen die uit die jaartallen komen, of is dat bangmakerij?
En ik hoef er geen papieren bij dus het mag al een circuitmotor zijn en anders even in Duitsland rond kijken scheelt ook wel wat met de prijzen hier(scheelt dat ik hem dan niet in hoef te voeren).
 
De 600RR is een prettige motor (alle modellen). Rijdt erg makkelijk
Voor de eerste generatie is het aanbod wat betreft onderdelen wel steeds kleiner, maar dat zal denk ik voor alle motoren gelden rondom die bouwjaren.

Die R6 moet je volgens mij kiezen met injectie als ik het goed heb. De eerste modellen tot 2002 (nog zonder injectie) konden wel eens problemen krijgen met de cilinders (volgens mij ook niet altijd). Een Yamaha kenner zal dat moeten bevestigen. Dit is wat ik mij herinner.

Het seizoen is voorbij dus er zullen langzaam aan wel weer motoren worden aangeboden hier op MF.
Plaats hier anders een gezocht advertentie ZAC/OW-cup Gezocht & Gevonden
 
Die R6 moet je volgens mij kiezen met injectie als ik het goed heb. De eerste modellen tot 2002 (nog zonder injectie) konden wel eens problemen krijgen met de cilinders (volgens mij ook niet altijd). Een Yamaha kenner zal dat moeten bevestigen. Dit is wat ik mij herinner.
Inderdaad,als je een R6 kiest neem dan een injectiemodel,dus vanaf 2003 met zwart frame,die zijn veel beter en lopen niet stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan