Hulp bij motor kiezen (R6, RR of GSX-R 750)

Moet ik gaan voor de:

  • Honda CBR 600 RR

    Stemmen: 8 17,0%
  • Yamaha YZF R6

    Stemmen: 7 14,9%
  • Suzuki GSX-R 750

    Stemmen: 32 68,1%

  • Totaal aantal stemmers
    47

praetorian

Die hard MF'er
11 jun 2005
504
1
Ridderkerk
Mensen,

Ik heb een soort van luxe probleem denk ik... heb net mijn motor verkocht, m'n trouwe CBR600F uit 98 en ik ben nu op zoek naar een nieuwe motor!

Maar zonder nog te hebben proef gereden ben ik zo ongeveer heel mijn weekend al aan het besteden aan het researchen.. 3 motoren maar liefst die ik graag zou willen hebben, nl.

Honda RR 600 2005 en >
Yamaha R6 2005 en >
Suzuki GSX-R 750 2004 en >

Het bedrag wat ik heb te besteden is max 10k euro, de bovenste 2 motoren zijn nieuw te verkrijgen voor dat bedrag, de onderste niet.

Mijn eerste vraag, als je een nieuwe motor koopt, heb je dan veel meer afschrijving dan dat je die zelfde motor koopt als hij al een paar duizend km heeft gereden, een jaar of 2 jaar oud is en voor 1500 euro minder te koop staat?

Mijn tweede vraag, welke motor sluit nu het beste aan op mijn wensen welke zijn;
Betrouwbaarheid
Fijn sturen
Makkelijk onderhoud (niet 3 uur met kuip bezig zijn om lampje te vervangen oid)

Wie is diegene die mij van mijn hoofdbrekens af kan helpen?

Oja, heel belangrijk, de motor moet in het zwart te verkrijgen zijn, die zijn het snelste :Y
 
Hmmm dan kom je bij de r6 van 2005 uit!! (in het zwart te krijgen dus)

De gsx 750 is meer motor voor je €...

Wat betreft je vraag over afschrijving: daar heb je wel gelijk in. Het ligt er nu eenmaal aan wat je uit wilt geven.

Tip: kijk eens in duitsland: daar kun je rond de 10k een behoorlijk nieuwe fiets kopen... BPM kun je zelf berekenen. Er is een topic over het importeren van een duitse motor, met alles wat erbij komt kijken.

Veel suc6 met je luxe-probleem...
 
Betrouwbaarheid en fijn sturen moet je niet naar kijken, dat zit bij allemaal wel goed. (en is een kwestie van smaak)

De 750 is echt veel meer motor (en moter :P ) voor je geld, het lijkt maar 150CC extra maar het is zoveel meer. :}

Die 1500 eur. minder is bij de dealer, dat krijg je er zelf nooit voor terug na 1 jaar en wat km's.
 
Ik zou voor de Suzuki GSX-R 750 gaan.

Je hebt dan zo goed als de power van een 1000 en de handelbaarheid van een 600.

Persoonlijk vind ik het nog steeds heel erg jammer dat, met name, Honda geen 750cc op de markt brengt.
 
Had al iemand :] proefrijden :] gezegd? :?

Staat wel in de oorspronkelijke TSvraag, maar is vlgns mij van wezenlijk belang, hoe mooi zwarte fietsen ook zijn. :Y
 
Ja ga ik ook zeker doen deze week! Alle drie ga ik ze proberen...
Jammer dat de GSX-R 750 er (nog) niet in het zwart is trouwens!

Btw, ik hoor weinig mensen enthousiast over de R6, waarom is dat?
 
Hmm
je komt zelf van een CBR600 dus die 2005 RR zal vertrouwd voelen, maar dan met een
gekarteld randje en een goeie schop in je hol.

De R6 zal daarintegen verder van je voorgaande ervaring verwijderd zijn
ander rijwiel gedeelte, ander blok, zelfde cc's

De Soes is een geheel andere wereld
 
koop een duc en een spuitbusje zwart :9

_O- :Y

Inderdaad gewoon een Duc Senna edition kopen als je een luxe probleem hebt. Maar ja, mocht dat geen optie zijn dan zou ik zelf zeker voor de GSX-R gaan. Daarna in de toekomst als je weer een luxe probleem hebt voor Yoshimura! :9~ :9~ heb je ook een zwarte en die gaat inderdaad snel... want hij is zwart *O* das logisch... :z
 
GSX-R750...veel meer power onderin dan die andere.(vooral r6,die moet
boven de 10.000 draaien voor serieus werk heb ik in test gelezen)
Ik stond er zelf ook van te kijken van het koppel,want ik was een 1200
gewend.

Grtzz...

ps...ik heb wel de k6,die vorige weet ik niets van.
 
Verschil 750 vs. cbr600 is echt GROOT... Mijn gsxr750 (xk5) is sneller dan de zx9 van een maat (in een rechte lijn, ook onderin) , de zx9 werd destijds vergeleken met de R1 en de blade. Die 750 is sneller dan alles behalve de nieuwste 1000's. Laatst weer een RR gereden, lijkt alsof je zelf moet trappen vergeleken met de 750. Ik had zelf een CBR600, upgrade naar de 750 is PERFECT. Afschrijving valt mee bij inruil, als je van plan bent er heel lang en veel mee te rijden dan is honda denk ik wat meer waardevast maar weegt niet op tegen het extra vermogen. Maak maar een proefrit, ik was na de eerste keer doortrekken naar 200+ direct verkocht, wat een blok... wat een geluid.. De grijns bleef 1 week zitten!
 
BTW, afdingen op een nieuwe motor zonder inruil gaat erg goed...
1000-1500 krijg je er zo af. Dan komt een nieuwe gsxr600 of r6 dichterbij!!
 
Volgens mij schrijf je zomaar 2 a 3.000 euro af op een nieuwe gixxer het 1e jaar klopt dat?

Bedoel, 12.990 is catalogus prijs, stel dat je voor het gemak er even 990 er af lult (is max imo), kom ik uit op 12.000 rond, ik schat dat (als je kijkt naar de k4 en k5) je de motor dan een jaar later voor 9 a 10.000 euro op marktplaats neer kan planten.

Daar komt bij dat ik in eerste instantie eigenlijk ook maar 10.000 euro uit wil geven (zie startpost)...

Maar daarbij blijft het feit weer dat ik lang op de motor wil blijven rijden (zeg 4 jaar), dan kan ik dus volgens CBRChris beter weer een Honda nemen, RR dus... (yamaha is voor mezelf al afgevallen), maar een RR wordt volgens CBRChris vergeleken met de CBR600 F3 (98) die ik al had, terwijl ik eigenlijk een vooruit gang wil hebben..

Wow, m'n dilemma is zelfs nog groter geworden! Ik neig nu eigenlijk weer naar een 2e hands RR '(

ps. Inruilen kan ik dus niet want m'n fiets is vorige week al verkocht, zit nu zonder B|
 
Ga voor diegene waar je het liefst op rijdt, en diegene die je het mooist vindt
Anders krijg je er zowiezo spijt van, afschrijving of niet.

succes, ik zou het al weten
;)
 
Ga voor diegene waar je het liefst op rijdt, en diegene die je het mooist vindt
Anders krijg je er zowiezo spijt van, afschrijving of niet.

succes, ik zou het al weten
;)

ik ook hoor... ik zou voor de Kawa gaan :W

Dit besluit moet je niet af laten hangen van de meningen hier, je moet echt gaan rijden! zoveel mensen, zoveel wensen...

en anders koop je toch een nieuwe 750 met de hulp van:

Leen.jpg


:+
 
Ga voor diegene waar je het liefst op rijdt, en diegene die je het mooist vindt
Anders krijg je er zowiezo spijt van, afschrijving of niet.

succes, ik zou het al weten
;)
GSX-R 750 ;)
ik ook hoor... ik zou voor de Kawa gaan :W

Dit besluit moet je niet af laten hangen van de meningen hier, je moet echt gaan rijden! zoveel mensen, zoveel wensen...

en anders koop je toch een nieuwe 750 met de hulp van:

(Afbeelding)

:+
Waaaaaaaaaaaaah, ik haat die vent B|
Snap niet dat mensen nog steeds in die shit trappen :X

Ik ga ook echt wel rijden, maar weet je, ik zit nu al een paar dagen zonder motor en de eerste mogelijkheid die ik heb is vrijdag. Dat knaagt aan je joh :X
 
GSX-R 750 ;)Waaaaaaaaaaaaah, ik haat die vent B|
Snap niet dat mensen nog steeds in die shit trappen :X

Ik ga ook echt wel rijden, maar weet je, ik zit nu al een paar dagen zonder motor en de eerste mogelijkheid die ik heb is vrijdag. Dat knaagt aan je joh :X

troost je met de gedachte dat ik dit weekend weer eens lekker wilde opstappen... maar dat ik sinds donderdagavond ziek binnen zit... :(

komend weekend gaan we wederom een poging wagen.. zal je zien, is het k*tweer :X
 
Mensen,

Ik heb een soort van luxe probleem denk ik... heb net mijn motor verkocht, m'n trouwe CBR600F uit 98 en ik ben nu op zoek naar een nieuwe motor!

Maar zonder nog te hebben proef gereden ben ik zo ongeveer heel mijn weekend al aan het besteden aan het researchen.. 3 motoren maar liefst die ik graag zou willen hebben, nl.

Honda RR 600 2005 en >
Yamaha R6 2005 en >
Suzuki GSX-R 750 2004 en >

Het bedrag wat ik heb te besteden is max 10k euro, de bovenste 2 motoren zijn nieuw te verkrijgen voor dat bedrag, de onderste niet.

Mijn eerste vraag, als je een nieuwe motor koopt, heb je dan veel meer afschrijving dan dat je die zelfde motor koopt als hij al een paar duizend km heeft gereden, een jaar of 2 jaar oud is en voor 1500 euro minder te koop staat?

Mijn tweede vraag, welke motor sluit nu het beste aan op mijn wensen welke zijn;
Betrouwbaarheid
Fijn sturen
Makkelijk onderhoud (niet 3 uur met kuip bezig zijn om lampje te vervangen oid)

Wie is diegene die mij van mijn hoofdbrekens af kan helpen?

Oja, heel belangrijk, de motor moet in het zwart te verkrijgen zijn, die zijn het snelste :Y

Welke vind je het mooist?
Welke zal het lekkerst rijden?
Welke is de goedkoopste?
Welke zal het minst afscrhijven? (zowieso schrijft een tweedehands minder af, ik zou zoeken naar een jong gebruikte fiets, met nog fabrieksgarantie :Y )
Of het dan een 600rr of gsxr 750, maakt niet uit. Maar koop vooral wat je mooi vind!! 8-) Heb ik ook gedaan *O*

Kleine vergelijk
http://www.motorbikes.be/en/compare/4557/4626/

Let er ook op, wat je wilt qua vermogen. Die honda is ook erg gaaf hoor, maarja die gsxr750 is gewoon sterker, probeer eens te gaan proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan