hulp bij motor Yamaha SZR 660 bj 1997

Als je puur en alleen voor geluid gaat zou ik die 2500 euro investeren in een MT03. Maar zit je wel weer met die 1 cilinder waarvan ik me kan voorstellen dat je als beginner dat niet fijn vind rijden. Het heeft zo zn charmes.

Daarnaast, 2500 voor een szr is echt wel veel te veel :')

Vervelend allemaal haha! Helaas zijn de motoren die ik allemaal opnoemde relatief duur, want een old skool van die motoren vind ik er niet uitzien haha.
 
Houd er rekening mee dat deze motor minder dan 175 kilo weegt (aldus verschillende sites, controleer dit!). Met 35kw heb je dus meer dan 0,2kW per kilo (A2). Dit staat ook op het RDW en valt te controleren door een agent! In het ergste geval betekend dit dus dat je hem mag laten staan. Verzekering kan ook moeilijk doen omdat je niet het juiste rijbewijs hebt.

Goed om over na te denken dus.

Indien op het kentekenbewijs van deze motor meer staat kun je mijn post negeren uiteraard :)
 
Laatst bewerkt:
Houd er rekening mee dat deze motor minder dan 175 kilo weegt (aldus verschillende sites, controleer dit!). Met 35kw heb je dus meer dan 0,2kW per kilo (A2). Dit staat ook op het RDW en valt te controleren door een agent! In het ergste geval betekend dit dus dat je hem mag laten staan. Verzekering kan ook moeilijk doen omdat je niet het juiste rijbewijs hebt.

Goed om over na te denken dus.

Wat wil je er precies mee zeggen ? Want zowel Yamaha MT03 als Yamaha MT07 (35 kw) is geschikt voor het A2 rijbewijs. :)
 
Wat wil je er precies mee zeggen ? Want zowel Yamaha MT03 als Yamaha MT07 (35 kw) is geschikt voor het A2 rijbewijs. :)

Dat de SZR660 dit niet is :P

Overigens heb ik ook een A2 rijbewijs en rij ik een suzuki GS 500. snelle machientjes (in de zin dat het overige verkeer makkelijk bij te houden is), zeer makkelijk te rijden (went snel, stuurt goed) en je mag hem onbegrensd rijden. Rijdt ook laag in de toeren comfortabel. Hou je geld over voor als je over 2 jaar je echte rijbewijs hebt. Maarja je moet er wel van houden! Qua lengte zit je in ieder geval goed.
 
Oh haha, dat laatste zinnetje had ik overheen gelezen.
Maar hij staat idd op kentekenbewijs voor 35 kw.

GS500, even gegoogled, ziet er alleen beetje old-skool uit.
Onbegrensd? Omdat ie uit zichzelf al goed is voor de a2rijbewijs bedoel je. (zo ja, dan kan je het ook niet echt noemen als begrensd of onbegrensd)

Ik wil niet over 2 jaar weer een nieuwe motor halen, daarom wil ik nu zeker zijn van mijn zaak over de aankoop van mijn motor. Ook niet als ik mijn volle rijbewijs heb gehaald. Wellicht over 5 jaar. Maar als ie genoeg vermogen heeft, mooi geluidje en goed eruit ziet. Waarvoor zou je dan een nieuwe halen ? ;)
 
Oh haha, dat laatste zinnetje had ik overheen gelezen.
Maar hij staat idd op kentekenbewijs voor 35 kw.

GS500, even gegoogled, ziet er alleen beetje old-skool uit.
Onbegrensd? Omdat ie uit zichzelf al goed is voor de a2rijbewijs bedoel je. (zo ja, dan kan je het ook niet echt noemen als begrensd of onbegrensd)

Ik wil niet over 2 jaar weer een nieuwe motor halen, daarom wil ik nu zeker zijn van mijn zaak over de aankoop van mijn motor. Ook niet als ik mijn volle rijbewijs heb gehaald. Wellicht over 5 jaar. Maar als ie genoeg vermogen heeft, mooi geluidje en goed eruit ziet. Waarvoor zou je dan een nieuwe halen ? ;)

Ik zeg onbegrensd, omdat veel motoren in die klasse (cb 500, etc.) vaak alleen 25kw op kenteken kunnen, of je moet hem individueel keuren bij het rdw (reteduur). Dan rijdt onbegrensd 33kw voor een gs 500 nog veel beter.

Bovendien, de kans is groot dat je toch wel gaat willen wisselen naar sneller of anders (racer, chopper, tour, naked, allround, etc.).Je bent nog beginner dus orientatie hoort erbij. Weinig mensen kopen meteen de motor waar ze 5 jaar of meer mee doen.

Daarnaast moet je rekening houden met het feit dat je als beginner makkelijker fouten maakt. Als je een motor laat vallen of je maakt een schuiver, dan liever een oudere fiets dan een moderne duurdere.

Dit advies geldt trouwens voor alle motoren, niet alleen de GS 500. er is een lijst met meerdere 35kw fietsen onbegrensd als je googled op startersmotor.

mijn tip: koop iets relatief goedkoops waar je je 2 jaar mee uit kan zitten, dan leer je je rijstijl en wat je prettig vind. Kijk dan na 2 jaar en met je Atje naar de volgende!


Just my 2 cents. Advies hoef je niet te gebruiken :P

Edit: Yamaha XT660 misschien een optie? Supermoto is leuk voor binnendoor en normaal snelwegtempo kan ie ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Ah op die manier.
Nou, ik zal niet zo snel wisselen. Als je gelijk 1 haalt, waarvan je denk WOWWW!! dan heb je dat niet.
Ik heb motorkleding etc. al allemaal gehaald en ik wil er denk rond de 4000 voor uitgeven en wellicht nog meer. Ik denk dat je al een aardige motor heb, waarvan je niet snel zal vervelen. Goedkoper zal super zijn, maar je kan niet altijd goedkoop en een top ding hebben.
 
Ik kan de foto's niet goed zien, maar volgens mij is het een prachtig gespoten exemplaar?
Zelf heb ik twee SZR's gehad en vond het altijd dikke pret om te rijden.
Het bokkige karakter is wel iets waar je aan moet wennen, veel hand bij de koppeling..
Of gewoon dik gas blijven geven natuurlijk. Helaas zitten er dan nog wel eens koekblikken voor je bij rotondes.

De snelheidsbeleving vond ik helemaal niet verkeerd.
Moet je alleen niet met een paar snelle dames/jongens op modern spul gaan rijden wie het hardste kan. ;)
En deze motor stuurt natuurlijk wel gewoon goed. :]
 
Kan je je een beetje erbij bedenken of de kawasaki z300 het dan wel kan hebben ?
Moet je even informeren bij een dealer.
Ik heb zelf nooit met minder dan 500 Cc gereden.
Maar denk dat het met een 300 ook wel continu gewoon 120 130 gereden kan worden.
Maar nogmaals zou dan gewoon bij een dealer informeren.
 
Ik bedoelde ermee qua motorgeluid.
Op die fiets kan ik niks over zeggen.
Wat je kunt doen is even op youtube naar filmpjes Zoeken van het gewenste model.

Weet wel dat uit mijn 750 met mivv demper een prima geluid uitkomt :+
 
Laatst bewerkt:
Op die fiets kan ik niks over zeggen.
Wat je kunt doen is even op youtube naar filmpjes Zoeken van het gewenste model.

Weet wel dat uit mijn 750 met mivv demper een prima geluid uitkomt :+

OH ECHT WAAR ??? Daar schrik ik wel van ;)
De Aprilia SL 750 Shiver is ook wel een mooi ding.
 
Zelf heb ik heel veel plezier gehad aan mijn SZR. Eencylinder moet je van houden, ik heb er een zwak voor.

Zoals al genoemd is de kleur van frame en achterbrug en kuipwerk niet origineel. Die hele motor is uit elkaar geweest. Dat kan van alles betekenen van goed tot slecht. Van wat ik er zo van zie vind ik hem te hoog geprijsd. Als je na een poosje iets anders wilt, het zijn geen makkelijke fietsen om te verkopen zeker zoals deze met andere kleur frame etc.

De km stand voor een SZR is normaal. Dit zijn vaak fietsen waar niet zo gek veel km mee wordt gereden.
 
Show me a picture!
full

full

2005 model.
 
Wat een vet ding! Helaas is ie nieuw veeel te duur en volgens mij is ie sinds kort pas verkrijgbaar voor A2 rijbewijs met typegoedkeuring!
2 de hands zijn ze voor redelijke prijzen te krijgen.
Dit is al me 4 de ik koop dan ook niks nieuw.
Mijn cbr 1100 xx heb ik van alle motoren het langst gehad.

1,9 jaar :+

Heb mijn rijbewijs nu iets van 4,5 jaar O-)

full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan