Hulp bij motorjas

JvL74

Die hard MF'er
27 apr 2014
365
1
Lisse
Beste leden,

Ik heb 2 mogelijke kanshebbers om mijn oude jas op te volgen geselecteerd... echter ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Gaat om de:
Held Imola 2 goretex
Held Imola II Gore-Tex Motorjas online bestellen!

En

Revit galactic
Rev'it! Akira Motorjas

Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het materiaal na enkele jaren gebruik, de bruikbaarheid in alle seizoenen (lees: genoeg isolatie in winter / verkoelend genoeg in zomer) en de mate van waterdichtheid. De held is goretex echter weet ik uit ervaring met hun handschoenen dat dit geen zekerheidje meer hoeft te zijn.

Alvast bedankt!
Jeroen
 
Persoonlijk heb ik een hekel aan een uitneembaar waterdicht membraam, nu ken ik deze ook alleen uit de goekopere jassen. Maar ik vind het een hoop gedoe, en nat ben je alsnog.

Ik heb nu gekozen voor een jas met als buitenlaag de waterdichte laag, eens kijken hoe dat bevalt.
 
Inderdaad zoals gezegd, met een losse binnenlaag wordt de buitenlaag wel drijfnat.

verder zal Goretex altijd beter/langer waterdicht blijven dan goedkopere alternatieven.
 
Zeker!!
Loop voor de gein eens bij een BMW motorzaak binnen.
En laat je dan eens goed informeren.
Kost wat, maar dan heb je ook wel goed spul.
Niet zozeer omdat het BMW is, maar wel omdat ze nou eenmaal goeie motorkleding maken.
Heb zelf voorheen een Gorotex BMW jack gehad. ( korte versie )
Zeer prettig in de zomer met zelfs 30 graden en in de winter gewoon WARM.
Was er zeer content mee.
Van de prijs wordt je minder vrolijk, maar het is toch echt heel goed spul.
Succes.
 
alles in een bestaat niet het is altijd een compromis. met een losse waterdichte laag krijg je het na een regenbui een stuk kouder als dat de buitenlaag waterdicht is. maar is de buitenlaag waterdicht dan ventileert het minder als het heet is. en een voering die genoeg isoleert in de winter geeft heel veel ruimte onder de jas in de zomer.
en die oude BMW spullen worden niet meer verkocht. gore-tex mogen ze niet meer gebruiken en de service na aankoop is ook bijna verdwenen. alles schijnt nu normale slijtage te zijn.
 
Laatst bewerkt:
TS geeft aan dat de jas ook verkoelend moet zijn in de zomer. Een jas zonder een uitneembare regenjas gaat niet verkoelend zijn in de zomer lijkt mij.
 
Ik heb een regenbroek van Revit. Je raad het al, na twee weken had ik een nat kruis. Voor mij geen Revit meer. Ik heb goedkopere broeken gehad die langer mee gingen.
 
Kijk vooral naar wat voor rijder je bent....

Elke dag woon werk vele kilometers...... Zoek dan goede materialen en uitneembaar thermo... denk dan dat Held jouw held zal zijn in deze situatie..

Het hollandse weer zit nou niet bepaald mee...

Mijn ervaring met revit jas en broek.. niet goed op langer termijn..zoals al is gezegd..

Zelf ben ik een "mooi weer"rijder... die liefst casual door de stad banjert na een ritje richting het terrasje..Je zal niet zien dat ik net van de motor afgestapt ben.

Daarom kies ik voor een stijlvolle casual motorjas..

Maar lever natuurlijk in op waterdichtheid en harde winterweer.. te strak om er nog een wollen trui onder aan te trekken..

Met een opvouwbaar regenjasje en broek in de buddy voor als de ellende uitbreekt want cool zijn is dan niet meer zo belangrijk...

Een jasje van Bellstaff is daarom besteld.. Kwalitatief goed spul veel onderhoud nodig dus niet geschikt voor dagelijks hollands honden weer maar wel weer waardevast en stijlvol om een restaurant mee in te lopen....
 
De jas moet ook goed passen, dus ga dat eerst doen.

Beide al gepast en zaten goed. Helaas zijn weersomstandigheden wat moeilijk na te bootsen in de winkel.

Zeker!!
Loop voor de gein eens bij een BMW motorzaak binnen.
En laat je dan eens goed informeren.
Kost wat, maar dan heb je ook wel goed spul.
Niet zozeer omdat het BMW is, maar wel omdat ze nou eenmaal goeie motorkleding maken.
Heb zelf voorheen een Gorotex BMW jack gehad. ( korte versie )
Zeer prettig in de zomer met zelfs 30 graden en in de winter gewoon WARM.
Was er zeer content mee.
Van de prijs wordt je minder vrolijk, maar het is toch echt heel goed spul.
Succes.
Bestaat er zoiets als een "alles-in-een-jas"? Ben je niet beter af met een zomerjas en een winterjas?
Voor beide geld, ver boven budget...

Inderdaad zoals gezegd, met een losse binnenlaag wordt de buitenlaag wel drijfnat.

verder zal Goretex altijd beter/langer waterdicht blijven dan goedkopere alternatieven.
Ik heb handschoenen van Held gehad met goretex maar, na 1x reparatie en 1x vernieuwing, bleven lekken na een beetje regen. Vandaar mijn licht sceptische houding tegenover goretex van Held.
 
Kijk vooral naar wat voor rijder je bent....

Elke dag woon werk vele kilometers...... Zoek dan goede materialen en uitneembaar thermo... denk dan dat Held jouw held zal zijn in deze situatie..

Het hollandse weer zit nou niet bepaald mee...

Mijn ervaring met revit jas en broek.. niet goed op langer termijn..zoals al is gezegd..

Zelf ben ik een "mooi weer"rijder... die liefst casual door de stad banjert na een ritje richting het terrasje..Je zal niet zien dat ik net van de motor afgestapt ben.

Daarom kies ik voor een stijlvolle casual motorjas..

Maar lever natuurlijk in op waterdichtheid en harde winterweer.. te strak om er nog een wollen trui onder aan te trekken..

Met een opvouwbaar regenjasje en broek in de buddy voor als de ellende uitbreekt want cool zijn is dan niet meer zo belangrijk...

Een jasje van Bellstaff is daarom besteld.. Kwalitatief goed spul veel onderhoud nodig dus niet geschikt voor dagelijks hollands honden weer maar wel weer waardevast en stijlvol om een restaurant mee in te lopen....

Woon-werk verkeer en alle seizoenen Door... vandaar de waterdichte eis.
Sta overigens wel open voor alternatieven rond deze prijsklasse maar casual,Hoe mooi ook, wordt hem niet
 
Alternatieven wil je ook horen zeg je....

Ik rij ook hele jaar rond woon werk verkeer, en ik doe dat met alpinestars.

Jas is de maghaton (of zoiets) kost 300,-
En is een 3 laags jas, thermovoering dus,en een waterdichte binnen jas die er uit kan om er een doorwaaijas van te maken (heb ik nooit gedaan. Heb een aparte doorwaaijas)
Ik miet zeggen dat ik heel erg tevrede ben over deze jas, nog nooit koud gehad, en nog nooit water naar binnen gehad. Enige nadeel is dat de buitenjas wel nat word.
Ik vind dit echt een aanrader.

De broek die ik erbij heb is de alpinestars expres, die is na een klein jaartje lek gegaan, maar gewoon uit garantie zonder een probleem een nieuwe broek voor gekregen bij goedhart motoren.
Ook dit vind ik een aanrader. Ook omdat de broek heel makkelijk aan en uit te trekken is, doordat de rits tot aan je bovenbeen komt
 
Zeker!!
Loop voor de gein eens bij een BMW motorzaak binnen.
En laat je dan eens goed informeren.
Kost wat, maar dan heb je ook wel goed spul.
Niet zozeer omdat het BMW is, maar wel omdat ze nou eenmaal goeie motorkleding maken.
Heb zelf voorheen een Goretex BMW jack gehad. ( korte versie )
Zeer prettig in de zomer met zelfs 30 graden en in de winter gewoon WARM.
Was er zeer content mee.
Van de prijs wordt je minder vrolijk, maar het is toch echt heel goed spul.
Succes.

BMW laat uitstekende kleding maken, maar het is wel erg prijzig. Voor die prijzen kun je ook overstappen op een goede Rukka.
Rijdt zelf met een Rukka met Gore-Tex Pro Shell 3-laags laminaat, dit zorgt ervoor dat je buitenjas alle nattigheid buiten houdt. Je er een warme binnenjas bij hebt die je in de warme omstandigheden snel in/uit kunt ritsen.

Mbt. Held, heb er een winterhandschoen van, houdt je echt droog in regen. In regen gereden en droog, handschoenen in een gehouden, bleef droog van binnen. Wellicht heb je een slechte serie gehad... Weet niet welk model het was (en hoe duur die was)?

Maar was wel een actief membraan regelmatig, anders werkt ie niet goed. En daarom gaan broeken en jassen vaak lekken!
 
Heb zelf een RE'vit Defender jas, nu dik anderhalf jaar in gebruik en goed 40.000km verder door tropische buien, belachelijke hitte (lees rond de 40 graden), en veel stof en weet ik veel allemaal.

Uitneembare waterdichte laag en thermo. Kan elk afzonderlijk in de jas gebruiken. Beide rol ik gewoon op, prop ik in m`n tas en die wordt vervolgens goed vastgebonden op de motor.... Ik vind het een heerlijke jas, goretex is ook nog altijd waterdicht. Deze jas zal nog mooi meegaan hier op avontuur door Australië.

En inderdaad, de jas zuigt wel wat water op, wordt daardoor ook wat zwaarder maar het regent vaker niet dan dat het wel regent :p. In normale toestand is het de lichtste jas die ik tot dusver in bezit heb gehad.
 
Ik werk in polarin, toen ik naar het werk, heb ik altijd het besturen van een motorfiets jas voor mijn huid is bruin, mijn jas materiaal heeft een dikte die is erg dik, dus toen ik gebruik, voel ik altijd de warmte.
 
Ik werk in polarin, toen ik naar het werk, heb ik altijd het besturen van een motorfiets jas voor mijn huid is bruin, mijn jas materiaal heeft een dikte die is erg dik, dus toen ik gebruik, voel ik altijd de warmte.
Strak plan. 8-)
 
BMW laat uitstekende kleding maken, maar het is wel erg prijzig. Voor die prijzen kun je ook overstappen op een goede Rukka.
Rijdt zelf met een Rukka met Gore-Tex Pro Shell 3-laags laminaat, dit zorgt ervoor dat je buitenjas alle nattigheid buiten houdt. Je er een warme binnenjas bij hebt die je in de warme omstandigheden snel in/uit kunt ritsen.

Mbt. Held, heb er een winterhandschoen van, houdt je echt droog in regen. In regen gereden en droog, handschoenen in een gehouden, bleef droog van binnen. Wellicht heb je een slechte serie gehad... Weet niet welk model het was (en hoe duur die was)?

Maar was wel een actief membraan regelmatig, anders werkt ie niet goed. En daarom gaan broeken en jassen vaak lekken!

Held season goretex
Linkje

Maar hoop dat de rest inderdaad gewoon doet wat het beloofd.

Rukka is overigens een leuk merk maar mijn budget is echt 350 - 400 max. Eigenlijk is dat al iets op opgerekt maarja... moet een nieuwe jas en dan maar beetje investeren.

Die revit defender zoek ik nog even op.

En ja het is geldt, soms in gedachte ergens anders.

Nog andere opties binnen budget?
 
Held season goretex
Linkje

Maar hoop dat de rest inderdaad gewoon doet wat het beloofd.

Rukka is overigens een leuk merk maar mijn budget is echt 350 - 400 max. Eigenlijk is dat al iets op opgerekt maarja... moet een nieuwe jas en dan maar beetje investeren.

Die revit defender zoek ik nog even op.

En ja het is geldt, soms in gedachte ergens anders.

Nog andere opties binnen budget?

Als je echt droog wilt blijven kan ik je een Rukka aanbevelen, soms kun je een nieuwe Rukka op Marktplaats vinden (oa. Molenaar in IJsselstein). Maar anderen een gebruikte/zo goed als nieuwe, scheelt veel geld.
Daarnaast biedt Rukka wel 10 jaar garantie op zo'n dure jas!

Keuze tussen de Revít en Held, zou ik voor de laatste gaan, zie teveel Rev'it's voorbij komen met problemen (al of niet hersteld door de fabrikant/winkelier)

PS Heb die Held Season's ook!
 
Laatst bewerkt:
heb in 2015 op de beurs in Utrecht een compleet pak van Dane (huismerk van MotoPort) gekocht (overjarige jas) met Gore Tex Performance shell.
samen iets van 450/500 euro.
de Gore Tex laag zit hier in de buiten jas gecoat geloof ik (haal je er in ieder geval niet uit)
heb er in 2015 +/- 4000km Frankrijk mee gereden door de alpen in kou en regen (lag al sneeuw) met redelijk lage temp en met temp boven 30 graden door het midden omhoog naar huis terug
(alles zonder voering).
draag onder het pak eigenlijk nooit meer dan onder kleding van de lidl.
ben geen winter doorrijder, maar rijd wel van vroeg in het voorjaar tot laat in het najaar.
2016 in Duitsland en Nederland in alle omstandigheden gereden.
moet tot nog toe zeggen....... perfect bevallen!!!!!!
zou zeggen ga eens op de beurs zoeken, is ook nog een leuke dag van te maken.
 
Laatst bewerkt:
Lees veel negatieve ervaring met Revit...?
Zelf eigenlijk nooit anders gedragen en uiterst tevreden.
Goede prijs/kwaliteit verhouding en ook de service :t
Bij m'n regen-overall eens vergeten het klittenband van één van de pijpen vergeten vast te maken, bleef hangen, waaide stuk en kreeg een nieuwe zonder vragen of opmerkingen.
Rits van een textielbroek die ik al ruim een jaar had trok ik wat wild dicht en daarmee stuk, zelfde verhaal.
Goretex handschoenen van Revit, lekker warme en droge handen ook na twee jaar intensief gebruik.

Nee heb geen aandelen en vertegenwoordig het merk ook niet ;)
 
Heb je al op Mp gekeken? Soms kan je voor een prikkie een A-merk pak vinden.

Ik heb m'n motorpak bij sample sale van revit gekocht, prima pak, maar in de winter is hij toch wat koud (maar een regenjas er overheen lost dat op), in de zomer te warm en als het regend niet 100% droog (niets negatiefs over revit, deze problemen komen puur door de prijsklasse, goedkoop duurkoop).
Volgende keer doe ik het anders (los doorwaaipak, en winter overal oid).

Een maat van me heeft recent een nieuw pak aangeschaft, zelfde eisen (iets ander budget), hij kwam uit op Evolution. Nederlands merk (geloof ik), die hebben ook Goretex op de buitenkant gelamineerd, vergelijkbaar met rukka, alleen een stuk goedkoper. Misschien interessant om een keer naar te kijken.
Hij heeft er nog fikse korting op gekregen omdat het van een vorig seizoen was.
 
Heb je al op Mp gekeken? Soms kan je voor een prikkie een A-merk pak vinden.

Ik heb m'n motorpak bij sample sale van revit gekocht, prima pak, maar in de winter is hij toch wat koud (maar een regenjas er overheen lost dat op), in de zomer te warm en als het regend niet 100% droog (niets negatiefs over revit, deze problemen komen puur door de prijsklasse, goedkoop duurkoop).
Volgende keer doe ik het anders (los doorwaaipak, en winter overal oid).

Een maat van me heeft recent een nieuw pak aangeschaft, zelfde eisen (iets ander budget), hij kwam uit op Evolution. Nederlands merk (geloof ik), die hebben ook Goretex op de buitenkant gelamineerd, vergelijkbaar met rukka, alleen een stuk goedkoper. Misschien interessant om een keer naar te kijken.
Hij heeft er nog fikse korting op gekregen omdat het van een vorig seizoen was.

Moet inderdaad toegeven dat model TJ2.35 en 36 aan al mijn eisen voldoen en misschien wel meer terwijl ze binnen budget blijven. Misschien eens een keer gaan passen! Bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan