Hulp bij motorkeuze

stsorc

Rookie
21 jun 2008
6
0
Dag allemaal,

Ik ben in de markt voor een nieuwe motor, maar ik weet niet precies welke motor voor mij geschikt is. In het verleden heb ik een Suzuki GSX600F, BMW K75s en Honda VFR750F gereden. Dit waren allemaal mooie machines, maar waren het toch niet helemaal.

Weet iemand welke motoren aansluiten bij de onderstaande wensenlijst.

  • Een gemakkelijke motor om te rijden
  • Gemakkelijk om mee door files te rijden (ranke motor)
  • Comfortabel op de snelweg en tijdens een 400km tour
  • Gunstig in het onderhoud en verbruik
  • Koffer voor een laptoptas
  • Het budget is ongeveer 2-4k

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een geschikte motor

Gr, Simon
 
Als al het vorige het niet echt was voor je, misschien eens een ander type motor proberen?

Wat beviel er niet? was het te saai? wil je een speelsere motor? wat vind je mooi?

Ik zou me eerder vervelen op dat soort motoren, misschien eens een 1 of 2 cylinder proberen en kijken of dat meer fun is voor jou? Ieder zijn eigen ding, nu nog er achter komen wat de jouwe is ;)
 
full
 
Nou, dat vraag ik me af.

Ik denk dat TS een zwikje motoren zou moeten proberen;


Een gemakkelijke motor om mee te rijden, hoe persoonlijk is dat? Voor de een is een Goldwing het summum van gemak, voor de ander een Aprilia 125 cc.

Een smalle motor om door de files heen te rijden? Ik kan me zo voorstellen dat een all-road of een 600 SS ongeveer even breed zijn maar wel heel anders rijden.

Comfortabel bij een snelwegrit en bij toertjes van ongeveer 400km?

Ik zeg nogmaals;

full
 
Laatst bewerkt:
De Honda VFR750F en Suzuki GSX600F waren niet zo comfortabel op de snelweg. De voorovergebogen houding en de luchtweerstand werd na een minuut of 45 vervelend. Ik heb ik liever een kardan in plaats van een ketting. De BMW K75s had niet zoveel vermogen en vond ik gewoon geen mooie motor (erg gedateerd).

Kunnen jullie hier wat mee?
 
Dat een motor "rank" moet zijn om door de file te kunnen is echt kul. Mijn ZZR is zeker niet rank en ik ook niet en dat gaat prima. Kijk formaatje Roadking word een probleem, maar verder :N
 
In mijn gedachte schoot een DL 650 V-strom. Alleen in mooie staat en alles zijn ze wel boven die 4000 grens. Ik denk dat de Yamaha fazer 600 ook een goeie optie is.

Maar idd, proefrijden. Mensen kunnen zeggen hoe hij rijdt, je eigen gevoel telt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan