Hulp bij onderhoud gevraagd, Intruder 1400

Dannyveijk

Rookie
12 dec 2023
24
57
Goor twente
Ik heb sinds kort mijn eerste motor.
Een Suzuki intruder vs 1400.
Laatst heb ik de oliefilter vervangen inclusief olie,
Cardan olie vervangen luchtfilters vervangen boegies vervangen.
Ik wil graag de carburateurs synchroniseren en de kleppen stellen.
Is er iemand in twente of in de buurt van twente die mij dit wil leren door voorbeeld evt tegen een vergoeding?
Ik heb lang moeten sparen voor mijn rijbewijs en motor en wil deze niet door misplaatste optimisme zelf kapot sleutelen.
Ik heb er best wel wat reistijd voor over om dit zelf te leren ipv altijd maar naar een garage te brengen het is leuker als je je eigen motor kan onderhouden natuurlijk.

Groeten
Danny.
 

Bijlagen

  • IMG_20231217_130053.jpg
    IMG_20231217_130053.jpg
    403,3 KB · Weergaven: 0
Ik wil je best wel een keer helpen in Lemelerveld.

Welk bouwjaar is het?

Kleppen stellen moet wel met koude motor, heb je vervoer waar hij achterop kan?
Hij is uit 1992 dus het is wel een oudje.
Lemelerveld is voor mij 40 minuten rijden dat heb ik er ruim voor over.
En een motor trailer kan ik huren voor 15 euro per dag.
Het zou wel heel tof zijn als we tot een datum kunnen komen.
 
Hij is uit 1992 dus het is wel een oudje.
Lemelerveld is voor mij 40 minuten rijden dat heb ik er ruim voor over.
En een motor trailer kan ik huren voor 15 euro per dag.
Het zou wel heel tof zijn als we tot een datum kunnen komen.
Kijk 1992 goed bouwjaar, kom ik ook uit :t

Werkplaats handboek voor die motor heb ik wel liggen, al het gereedschap ook wel, maar als je wilt kijken of het met eigen gereedschap kan moet je dat vooral meenemen.

Even om misverstanden te voorkomen, jij gaat dus alles doen met ondersteuning van mij. Ik sleutel natuurlijk wel mee waar meer dan 2 handen prettig is of als iets niet lukt, maar in weze doe je het zelf tot het niet lukt ;)

Voor een datum mag je wel even contact opnemen, eigenlijk alleen door de weeks, vanwege mijn ploegendienst zijn mijn weinige weekenden die ik heb heilig.
 
Kijk 1992 goed bouwjaar, kom ik ook uit :t

Werkplaats handboek voor die motor heb ik wel liggen, al het gereedschap ook wel, maar als je wilt kijken of het met eigen gereedschap kan moet je dat vooral meenemen.

Even om misverstanden te voorkomen, jij gaat dus alles doen met ondersteuning van mij. Ik sleutel natuurlijk wel mee waar meer dan 2 handen prettig is of als iets niet lukt, maar in weze doe je het zelf tot het niet lukt ;)

Voor een datum mag je wel even contact opnemen, eigenlijk alleen door de weeks, vanwege mijn ploegendienst zijn mijn weinige weekenden die ik heb heilig.
Ja precies ik sleutel op aanwijzing.
Eerst even verplicht 2dagen op visite bij familie ivm kerst haha.
Word wel ver vooruit plannen omdat ik er een vrije dag voor moet vragen maar dat komt goed ik stuur je over een paar dagen wel even een prive bericht dan kunnen we even overleggen.
Alvast bedankt topper💪🤜
 
De 1400 heeft toch hydraulische klepstoters? Dat valt toch niet veel aan af te stellen?
In alle eerlijkheid ken ik de 1400 niet zo verschrikkelijk goed (800 wel een flink project aan gehad).
Maar met een werkplaats handboek op schoot durf ik standaard onderhoud op elke motor wel aan.
Ik zal 1 dezer dagen eens kijken hoe dat zit kwa kleppen stellen, zijn het inderdaad hydraulische klepstoters scheelt het een aanhangertje regelen en zijn we ook zo klaar.

Kleppen stellen hanteer ik altijd gewoon een nachtje slapen voor. Doorgaans heb ik nooit haast en wordt door vele WPH's ook aangeraden.
 
In ieder geval top dat je zelf het onderhoud gaat doen en fatastisch dat je aanbiedt om te helpen Erwin! Ik heb zelf 18 jaar een VS1400 gereden en deze dendert met minimaal onderhoud onverstoorbaar door. (ik had de mijne achteraf nooit weg moeten doen, al 10 jaar spijt van)
 
Net wat ik al eerder aangaf ik wil dit heel graag leren om dit voortaan zelf te kunnen. oliefilter vervangen vloeistoffen vervangen kunnen we allemaal wel.
Maar carburateurs synchroniseren en kleppen stellen moet ik eerst even goed gezien hebben.
Ik ben monteur van beroep alleen een andere branche namelijk cv ketels dus ik ben niet onhandig alleen andere talenten haha
En inderdaad echt top dat je me wil helpen 💪🤜
 
Ik heb nog voor de visite uit even kunnen kijken. Mijn WPH is voor de Intruder/Marauder/C50 excl de 1400 blokken.
Synchroniseren komt iig goed, maar het verhaal over kleppen stellen kan ik niet bevestigen.

Je zou jezelf natuurlijk even een verlaat kerstcadeau kunnen doen in de vorm van een WPH voor de 1400. Dat is de investering 100% waard.
 
Klepspeling kun je wel overslaan.
Automatisch stellende stoters.
Enkel bij klachten wordt t sleutelen, niet als periodiek onderhoud.

Neem de tijd voor synchroniseren. Dat is echt een rotklus bij deze motor.
 
Klepspeling kun je wel overslaan.
Automatisch stellende stoters.
Enkel bij klachten wordt t sleutelen, niet als periodiek onderhoud.

Neem de tijd voor synchroniseren. Dat is echt een rotklus bij deze motor.
Duidelijk verhaal.

Bij de VS800 was dat synchroniseren ook echt gezeik, zit allemaal heel beroerd achter framebuizen en je kunt nog nergens bij.

Wat je al niet over moet hebben voor een paar karma punten... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan