Hulp bij uitlaat

21shifty12

MF'er
9 jul 2006
195
0
Lienden
Ik ben bezig met een streetfighter Honda cb500 project. ik wil de uitlaat veranderen maar vraag me af welk principe uitlaat ik kan gebruiken.. Kamers of gaatjes? wie weet hoe het zit met tegendruk en hoe nauw dit komt of heeft deze helemaal geen tegendruk nodig?
 
Hij heeft wel wat tegendruk nodig, maar als je een normale diameter gebruikt komt dat vaak wel goed.

Ik zou gewoon gaan voor een absorptie-demper. Minste weerstand en het mooiste geluid!

Wat wil je er precies mee gaan doen? High mount idee of?
 
Oke, dus je hebt eigenlijk geen weerstand nodig om goed te kunnen rijden? je verliest dus geen power? en wat is de goede diameter?

Wat bedoel je precies met high mount?
 
Oke, dus je hebt eigenlijk geen weerstand nodig om goed te kunnen rijden? je verliest dus geen power? en wat is de goede diameter?

Wat bedoel je precies met high mount?
high mount is dat de demper naast/net onder het zitje komt.
je kan in mijn ogen het best een race pijp aan pakken (met die gaatjes ja)
is ook het snelst klaar.let op dat je dat binnewerk niet aan bijde kanten vast zet anders drukt hij door de hitte de voor of achterste deksel er uit omdat hij groeit(door de warmte)kan zelfs zo'n 8mm !! groeien dus let er wel op

ook het glaswol/dempings materiaal niet te strak of te vol er in doen!


groetjes fighterfan :W
 
high mount

full
 
high mount is dat de demper naast/net onder het zitje komt.
je kan in mijn ogen het best een race pijp aan pakken (met die gaatjes ja)
is ook het snelst klaar.let op dat je dat binnewerk niet aan bijde kanten vast zet anders drukt hij door de hitte de voor of achterste deksel er uit omdat hij groeit(door de warmte)kan zelfs zo'n 8mm !! groeien dus let er wel op

ook het glaswol/dempings materiaal niet te strak of te vol er in doen!


groetjes fighterfan :W

Oke dus makkelijk gezegd, ik behoud dus de diameter van de uitlaatpijp (vanaf de cilinder)zoals die nu is deze laat ik doorlopen in koker en perfereer ik? moet de buis in de koker smaller worden of is dat niet nodig?

alvast bedankt voor de goede uitleg

:} :} :}
 
Laatst bewerkt:
en wat High mount betreft, hier zit ik nog over te twijfelen... zou wel het mooiste zijn alleen heb ik geen monoshock dus de vering zit dan in de weg of krijg een hele kleine demper... zat dus te twijfelen om de demper recht onder het blok te plaatsen of misschien toch op een of andere manier high mount ;)
 
Hij moet hier ergens op komen. er komt nog wel een racekuipje onder en heb nog een aantal afwerkplaten, zadel moet nog gefixed worden en de primer moet nog gelakt worden.. en zo nog wat dingen maar grootste gedeelte is al beurt zoals jullie zien.

full
 
gewoon voor absortiedemper gaan. je moet de geperforeerde pijp die in je demper zit dezelfde maat maken als de pijp waar je de demper tegenaan maakt.

je moet het zo zien: als je zonder demper rijd zou je een pijp van dezelfde maat van de collector tot achteraan maken, alleen zitten er in het laatste stukkie van de pijp gaatjes en zit er wol om om te dempen.....

met schottendemper kan je hem beter gedempt krijgen, maar als je het niet goed doet kost het veel vermogen....
 
ow ja,

je kan niet zomaar ff een paar gaatjes in je pijp boren en daar een huls met dempingsmateriaal omheen doen hoor.
je moet geperforeerde plaat gebruiken zoals de bovenste op de foto.

full
 
Kijk info waar ik wat mee kan. laat ik toevallig net zon plaat hebben.. en kan ik gewoon glaswol als dempmateriaal gebruiken?

alvast bedankt suz rgv 800
 
Gewone glaswol verbrand nogal snel.. Gewoon bij een uitlatenboer kijken of ze nog iets hebben liggen... Je kan het ook vast wel nieuw kopen denk ik, maar zal verhoudingsgewijs nogal prijzig zijn...

Ik heb het zelf wel s nieuw gekocht, alleen ik heb geen id meer waar en hoe duur t was _O- _O-
 
Kijk info waar ik wat mee kan. laat ik toevallig net zon plaat hebben.. en kan ik gewoon glaswol als dempmateriaal gebruiken?

alvast bedankt suz rgv 800
Vrijwel elke motorzaak heeft of kan wel komen aan demperwol. Dus dat hoeft geen probleem te wezen.
 
oke, en hoe lang moet een demper minimaal zijn? of is het ook mogelijk om de demper in te korten en er een schotje in te maken?
 
zomaar een schotje ergens neerzetten helpt niet echt, en zeker niet in een absorbsiedemper (zoeen meteen geperforeerde pijp)

Het geluid wat uit je uitlaat komt is afhankelijk van de lengte en de diameter van de buitenmantel. Hoe korter de demper hoe minder de geluidsgolven geabsorbeerd kunnen worden. Mijn Termignoni dempertje is niet extreem kort maar maakt wel een tering herrie omdat de mantelpijp nogal een kleine diameter heeft, er zit dus heel weinig dempingswol om de binnepijp..dus herrie B|



*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan