Hulp bij uitstippelen van motorrit vanuit Tilburg

Dutch Steph

MF veteraan
18 mrt 2003
3.258
2
Best mede-forummers,

Volgende maand organiseer ik voor een aantal motorrijders bij ons op het plein weer een motorrit. Vorig jaar hebben we de Kempenroute gereden en het jaar daarvoor zijn we via de Taxandriaroute een stuk in België gaan rijden.

Dit jaar willen we vanuit Tilburg wellicht richting Limburg of zo. De Veluwe is ook een alternatief. Weet iemand een dagvullende route met leuke stopplaatsen voor ons?

Ik had ook al iets gelezen van een Lek- en Lingeroute (Alblasserwaard). Heeft iemand deze al eens gereden?

Ik heb al zo een beetje op internet rondgekeken, maar kan geen interessante en compleet uitgewerkte routes vinden.

Dus alle inspiratie, tips en weetjes zijn weer meer dan welkom! Alvast bedankt!!!
 
Yes, ik heb al een plaatje van bijvoorbeeld de Lek- en Lingeroute:
Lek%20en%20Lingeroute.jpg
 
Voordeel van de ANWB routes is dat de borden al langs de weg staan. Anders wordt het met de kaart op de tanktas of via een navigatiesysteem (www.gpstracks.nl).

In Zuid Limburg heb je de Mergellandroute. Die is erg mooi.
 
Kijk eens op ons routeforum.
Aangezien we zelf uit Tilburg komen kun je bij de reeds uitgewerkte routes tal van routes vinden met Tilburg of iets nabij Tilburg als vertrek en eindpunt.

Have fun!
 
Thx. Daar staan ook leuke dingen op. Ik zie ook de Mergellandroute erop staan! Tof!
 
Nou ik denk dat wij de route ergens starten tussen Elsloo en Bunde. Waar is dat pannenkoekenhuis dan op de route?
 
Ik heb al een hoop routes gereden. Namelijk de kempenroute, taxandriaroute, lek&linge route, noordwestoverwijsselroute, sallandroute, noord- veluweroute, zuid-veluweroute, peel&maas route en de mergellandroute. Ik ken nog wel een mooie route in midden-limburg die ook een stuk duitsland in gaat.
Als je rustig op je gemak rijdt en lekker pauzeert dan ben je wel een paar uurtjes zoet.
Een optie zou zijn om de zuid-veluweroute en noord-veluweroute met elkaar te combineren. Dan heb je een dagvullend programma. Maar ik help graag hoor. Ik hoor het wel.
 
Nou ik denk dat wij de route ergens starten tussen Elsloo en Bunde. Waar is dat pannenkoekenhuis dan op de route?
Dat is waar de de route begint op de routebeschrijving op ons forum. Jacks Place (Simpelveld). Is naar wij hebben vernomen geen motorcamping meer, maar is een bruin cafe met pannenkoekenhuis geworden.
 
We hebben vanavond even met een gedeelte van de deelnemers een aantal route's doorgenomen en het wordt de Maas-Schwalm-Netteroute.

Maas-Schwalm-Netteroute.jpg
 
Poeh hé! Vandaag de route alvast zelf gereden om alles een beetje te verkennen. Jeetje, die route valt tegen. Hij staat heel slecht aangeduid, dus binnen no-time waren we de route helemaal kwijt. Op twee plaatsen staan gewoon nergens borden langs de weg. Al met al vandaag in totaal 400 kilometers gereden (vanuit Tilburg). Hopelijk gaat dat met de échte toertocht 'n stuk vlotter.

Onderweg nog een motorrijder gesproken die de route ook aan het rijden was. Hij had alles op de TomTom gezet en dat rijdt een stuk relaxter. Helaas kan dat bij ons niet. Ik zal de route nog eens goed bestuderen en op een stukje papier in m'n kuipje plakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan