Hulp bij verwisselen banden Yamaha R6

renzo_massi

MF'er
19 sep 2018
51
0
Goedemorgen,

Is er iemand die in omgeving Haarlemmermeer woont en makkelijk motorbanden kan vervangen? Ik wil mijn voorband vernieuwen en ik heb een achterband die helemaal perfect is op een achterwiel zitten en wil die omzetten naar het achterwiel van mijn motor, die band begint ook wat te slijten.

Ik heb zelf geen gereedschap nog, maar wil eigenlijk wel dit soort dingen zelf kunnen gaan doen. Is er iemand die natuurlijk tegen betaling dit wil en kan doen? en ik mee kan kijken?

Groetjes Renzo
 
ok, alleenheb ik nog nul aan gereedschap, een wiel eraf halen zal wel lukken, maar goed vastzetten is een ander ding lijkt mij, momentsleutel voor nodig neem ik aan. Dus beter om met motor en al dan langs een garage te gaan.
 
Als je een wiel niet vast kunt zetten kun je ook geen ketting spannen en dan komt er van rijden weinig terecht.
Dat gaat ook zonder momentsleutel, maar je moet wel weten wat je doet (zoals met alles).
 
Een achteras moet meestal met iets van 100Nm aangedraaid worden. Met een gewone 1/2" ratel is dat best wel vast. Ik heb daar in 37 jaar motorrijden slechts 1 keer een momentsleutel voor gebruikt.
Een vooras heeft een andere constructie, daar zijn andere regels voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan