hulp gevraagd aan de professionals onder ons

nmf69

Rookie
25 mrt 2005
7
0
venray
op zoek naar een virago 750 kwam ik tegen een plaatje op marktplaats, van '97 voor euro 3750 - niet duur dus...ik wou de motor in het echt zien dus meteen een afspraak geregeld en op pad gegaan. Nu komt het, de motor ziet er fantastisch uit, zonder meer, maar hij was al warm toen ik aan kwam en bovendien hij makte een vreemd geluid op stationair toerental - alsof de startmotor nog meedraide :(
is dit een bekend alarm signal? wat kan kapot zijn? wat moet ik eigenlijk doen, de motor kopen voor zijn "looks" en dan naar de motorzaak lopen?
alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
wat zegt de verkoper hierover? Vraag hem of je hem eerst naar een dealer mag rijden voor eendiagnose, dan weet je (indien dealer meewerkt O-) ) meteen wat er is.. Wellicht kun je het hem laten fixen voor de koop, of iets met de prijs doen?
 
Als je hem echt wilt hebben zou ik een 2e afspraak maken, voorwaarde: motor is koud als je daar aan komt. Echt koud!!

Kom je daar en de motor is toch warm, laat staan, laat staan.

Neem iemand mee met verstand van zaken of laat dat ding op zijn minst keuren.


Nu heb ik geen technische kennis maar dit weet ik dan weer wel. Nooit een motor kopen die al warm gedraaid is bij aankomst.
 
Het startcircuit van de vroegere virago`s is ronduit belabberd en gaf vaak problemen er zit een revisie bedrijfje in barneveld die deze problemen tot het verleden maken.Weet niet of in 97 de startmotoren nog rot waren volgens mij niet. Verders hoort een motorblok koud te zijn als je komt,het is verkooptechniek om sommige problemen met koud starten te verdoezelen,bij stationair draaien van de motor mogen er geen abnormale geluiden te horen zijn.

misschien vliegwiel en starterkrans naar z`n grootje (dure reparatie)

Vraag ernaar waarom degene de motor voorgestart heeft,hij heeft kennelijk iets te verdoezelen,en 3750 euro is toch niet niks,dus zeg dat je de motor door een dealer na wil laten kijken, ze zien gauw wat er aan scheelt en/of de koop ok is.

Persoonlijk zou ik de motor laten staan en op zoek gaan naar een andere,er zijn er vele te koop die wel "goed" zijn.

Is er niet ergens een virago club op internet?
Misschien is dit iets

http://www.viragostarclub.nl/frames.html


http://viragostarclub.nl/forum/index.php?showtopic=306

http://www.askanowner.nl/qa/browsequestions.asp?guid=&sid=2&lid=1694
 
Laatst bewerkt:
Bij de "nieuwere" Virago's werkt de startmotor heel anders dan bij de oude, meedraaien kan eigenlijk niet voorkomen.
Hoeveel andere Virago's heb je al horen lopen? Een beetje "gierend" geluid maken die allemaal bij stationair en licht verhoogd toerental.
Maar als je echt een leek bent zou ik inderdaad iemand meenemen die die dingen goed kent, en zeker volgende keer een koude start willen zien.
 
Absuluut mee eens, met bovengenomde.
de motor controleren bij koude start,als de eigenaar al hem voor je heeft warmgedraait, dan zou ik extra voorzichtig zijn. :?

Dat kan om div motorproblemen te verdoezelen zijn.

Ik heb dit zelf ook echter meegemaakt.

En anders iemand mee nemen die er goed verstand van heeft ,of laten controleren ,door een motorzaak.

En trouwens laat niet je niet in verleiding brengen omdat hij er zo mooi bijstaat,of dat de eigenaar er een verhaal bij gaat hangen.

Er is genoeg mooi anders te koop, voor je dure geld. :)

gr toonje hifi
 
Absuluut mee eens, met bovengenomde.
de motor controleren bij koude start,als de eigenaar al hem voor je heeft warmgedraait, dan zou ik extra voorzichtig zijn. :?

Dat kan om div motorproblemen te verdoezelen zijn.

Ik heb dit zelf ook echter meegemaakt.

En anders iemand mee nemen die er goed verstand van heeft ,of laten controleren ,door een motorzaak.

En trouwens laat niet je niet in verleiding brengen omdat hij er zo mooi bijstaat,of dat de eigenaar er een verhaal bij gaat hangen.

Er is genoeg mooi anders te koop, voor je dure geld. :)

gr toonje hifi

Ontzettend leuk bedacht allemaal, maar er zijn ook mensen die hem gebruiken voor woon/werk verkeer. Als je dan bijvoorbeeld in de zomer gaat kijken naar een motor(om bijvoorbeeld een uur of 19:00 of 20:00) dan zal je de kans hebben dat hij nog redelijk warm is. Of verwacht je dat iemand hem eerst een dag stil laat staan voor je?

Als je iets raars hoort, niet kopen of bij een garage langsgaan er naar laten kijken. Maar niet denken van ik koop hem voor de looks, want hij is toch niet duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan