Hulp gevraagd bij kiezen helm en kleur!

Tazmaniac

MF'er
3 nov 2002
94
2
Zonhoven
Yooo manne,

sinds gisteren eindelijk men eigen moto.
Staat wel nog bij de vorige eigenaar omdat men platen nog in aanvraag zijn.
Dit is hem:
kawa640na.jpg


De vorige eigenaar is ermee gevallen dus hij moet opnieuw opgespoten worden.
Aangezien alles opnieuw gespoten gaat worden, kan ik hem misschien in een ander kleurtje laten spuiten.
Zijn er misschien enkele onder jullie die voorstellen hebben van kleur??

En dan had ik nog een vraagje, ik moet mij ook een helm gaan kopen.
Wat vinden jullie van onderstaand model?
rsf2focusbws.jpg


mvg

Tazmaniac *D
 
Yo gozert,


Kleur die erop zit (fiets) vindt ik wel wat hebben eigelijk.

En helm. Lekker belangrijk wat een ander vind.
Jij moet ermee lopen en moet jou goed zitten.

Tis een mooie helm hoor, daar niet van.
 
leuke motor en mooie helm. :)

Maar als wij de helm nu niet mooi vinden, zou je hem dan niet kopen.. :?
Gewoon dus kopen wat jij mooi vindt.
 
Nee nee, dat van die helm heb ik misschien wel verkeerd uitgelegd.
Wat ik bedoelde, was het feit of dit een degelijke helm is.
Op mijn helm wil ik zeker niet besparen, vind ik net iets te belangrijk.

mvg

Tazmaniac
 
Nee nee, dat van die helm heb ik misschien wel verkeerd uitgelegd.
Wat ik bedoelde, was het feit of dit een degelijke helm is.
Op mijn helm wil ik zeker niet besparen, vind ik net iets te belangrijk.

mvg

Tazmaniac

Gebruik ff zoekfunctie op helm of shark.

Staat behoorlijk wat over geschreven in het forum.
Keurmerk/materiaal/enz.
 
Ik heb wel eens gehoord dat Arai en Shoei de beste helmen-merken zijn. Misschien niet zo zeer qua veiligheid, maar daarboven op zijn ze meestal iets luxer uitgevoerd. (Denk dan bijv. aan het soort binnenwerk, schaalgrootte, soort (bijv. glasfiber) buitenschaal.) Gebruik de zoekfunctie maar eens, dan zul je er veel over te lezen vinden.

Belangrijkste is dat hij jou goed past en dat hij lekker zit. Tegenwoordig is elke nieuw verkochte helm qua veiligheid goed.


CAT
 
Ik heb wel eens gehoord dat Arai en Shoei de beste helmen-merken zijn. Misschien niet zo zeer qua veiligheid, maar daarboven op zijn ze meestal iets luxer uitgevoerd. (Denk dan bijv. aan het soort binnenwerk, schaalgrootte, soort (bijv. glasfiber) buitenschaal.) Gebruik de zoekfunctie maar eens, dan zul je er veel over te lezen vinden.

Belangrijkste is dat hij jou goed past en dat hij lekker zit. Tegenwoordig is elke nieuw verkochte helm qua veiligheid goed.


CAT

Beter een goedkope helm die goed past dan dure die niet goed past :)
 
Beter een goedkope helm die goed past dan dure die niet goed past :)
Tis wel apart, maar ik pas alleen SHOEI.
Heb dus ook al jaren SHOEI'S.

Van alle andere merken is XXS te ruim.
SHOEI voert een krappere binnenmaat en die zitten dus altijd goed in XXS.
 
Roof boxer vinnik de enige echt mooie (systeem)helm, hij zit trouwens ook lekker en is ideaal bij wisselende weersomstandigheden.
Nadeel is dat het vizier erg beslaat maar dan moet je hem maar een beetje open laten staan of een speciaal vizier erbij kopen(ik weet niet of dit echt werkt, ik heb m'n twijfels).
 
Op zondag 17 november 2002 15:15 schreef zoran het volgende:
Roof boxer vinnik de enige echt mooie (systeem)helm, hij zit trouwens ook lekker en is ideaal bij wisselende weersomstandigheden.
Nadeel is dat het vizier erg beslaat maar dan moet je hem maar een beetje open laten staan of een speciaal vizier erbij kopen(ik weet niet of dit echt werkt, ik heb m'n twijfels).

Als je pinlock of fog-shield bedoeld, ik heb er hier alleen nog maar positieve verhalen over gelezen.

Zelf ben ik ook super tevreden met me pinlock.
 
Als je pinlock of fog-shield bedoeld, ik heb er hier alleen nog maar positieve verhalen over gelezen.

Zelf ben ik ook super tevreden met me pinlock.

Ik weet niet precies wat een pinlock is, die gelaagde viziers schijnen te goed werken tegen het beslaan, die bestaan echter niet voor de boxer, past niet :(
Het vizier wat ze mij aanboden was alleen behandeld met een of andere coating en ik heb gehoord dat dat maar een beetje werkt en moet je dus alsnog met je vizier open rijden. Beetje zonde voor 50 euro.... Of werkt dit wel?
Kan iemand me uileggen wat een pinlock is en of dat ook voor een boxer helm bestaat?
Thanx :}
 
Op maandag 18 november 2002 17:20 schreef zoran het volgende:Ik weet niet precies wat een pinlock is
of dat ook voor een boxer helm bestaat?
Thanx :}
Pinlock

Links ff klikken op Pinlock for you en je kan zien of het er is v oor jouw helm.
 
Aangezien alles opnieuw gespoten gaat worden, kan ik hem misschien in een ander kleurtje laten spuiten.
Zijn er misschien enkele onder jullie die voorstellen hebben van kleur??
Wat dacht je ervan om hem helemaal KaWa groen te laten spuiten :?
Leuke striping erop en klaar :)
 
Eindelijk mobiel :]

Gewoon spuiten in de originele kleur...
Herverkoop wekt dan minder argwaan op...
Moet de kleur van de helm echt passen?
Neem een zilverkleurige, past bij alles..
(Zegt m'n vrouw toch) :+

Veel plezier...
 
Quote:
Op zondag 17 november 2002 13:37 schreef Tazmaniac het volgende:
Aangezien alles opnieuw gespoten gaat worden, kan ik hem misschien in een ander kleurtje laten spuiten.
Zijn er misschien enkele onder jullie die voorstellen hebben van kleur??

Wat about bleu,in meerdere schakeringen,en dan een matte Uvex Boss 4000,zoals deze b.v.?
 
Merci voor de reacties manne!!!

Ben er nog altijd niet 100% uit wat ik ga doen met de kleur.
Maar het originele grijs heeft ook wel iets vind ik, is ook makkelijk combineerbaar met alles.

Mijn broerke had het geweldige idee om hem mat zwart te spuiten!!!
Yeah right, in your dreams. Kan soms wel mooi zijn maar in dit geval niet denk ik.

mvg

Tazmaniac
 
Als je pinlock of fog-shield bedoeld, ik heb er hier alleen nog maar positieve verhalen over gelezen.

Zelf ben ik ook super tevreden met me pinlock.
ik heb gehoord van pinlock dat als er ook maar beetje meer ruimte tussen komt dat het dan alleen averechts werkt.. dus na een tijd wanneer alles een beetje meer speling krijgt b.v... verder zit ik er zelf ook hard over na te denken.. wor nl helemaal gek soms van die waaz voor mn ogen..
 
ik heb gehoord van pinlock dat als er ook maar beetje meer ruimte tussen komt dat het dan alleen averechts werkt.. dus na een tijd wanneer alles een beetje meer speling krijgt b.v... verder zit ik er zelf ook hard over na te denken.. wor nl helemaal gek soms van die waaz voor mn ogen..

Puinlock kan je stellen.

Maar laat dat liever door motorzaak doen. Die doen dan wat vaker dan de gemiddelde motorrijder. Gewoon een adviesje.

Ik heb de pinlock sinds april en doet het nog steeds goed.
 
Yooo gasten,

vandaag vest gekocht en een helm.
Helm is diegene die ik op het oog had.
Ik kwam eerst binnen en ond hem op het eerste gezicht nogal "druk" overkomen.
Paar modelletjes gepast, samen met mijn motorvest.
Bleek die Focus toch als 1 van de beste te passen.
Ik draag namelijk een bril dus is het belangrijk dat ik genoeg plaats aan men oren heb.

Toen ik alles had, ben ik dan mijn ER5 gaan ophalen.
Yes, kan ik eindelijk :] .
Is wel nog wat opknapwerk aan, maar a hoort erbij he.

Dit was een samenvatting van een jongen die superblij is met zijn eerste motor!!!

mvg

Tazmaniac
 
Yooo gasten,

vandaag vest gekocht en een helm.
Helm is diegene die ik op het oog had.
Ik kwam eerst binnen en ond hem op het eerste gezicht nogal "druk" overkomen.
Paar modelletjes gepast, samen met mijn motorvest.
Bleek die Focus toch als 1 van de beste te passen.
Ik draag namelijk een bril dus is het belangrijk dat ik genoeg plaats aan men oren heb.

Toen ik alles had, ben ik dan mijn ER5 gaan ophalen.
Yes, kan ik eindelijk :] .
Is wel nog wat opknapwerk aan, maar a hoort erbij he.

Dit was een samenvatting van een jongen die superblij is met zijn eerste motor!!!
mvg

Tazmaniac
Veel plezier,en velige KM. :) .
 
De helm die je toont lijkt me een goede. Als motorrijder moet je ervoor zorgdragen dat je goed "gezien" wordt in het verkeer. Het merendeel van de ongelukken tussen motor en auto is het resultaat van de slachte zichtbaarheid waarmee je als motorrijder te kampen hebt. Je moet ervoor zorgen dat je "gezien" wordt. Je zou dit kunnen doen door een opvallend gekleurde helm te kiezen (iets met geel of oranje). Verder is het ook wel lekker als je iets van een fogzity vizier in je helm kunt plaatsen. Dan kun je naar buiten blijven kijken als het regent. Niet alle helmen zijn hiervoor geschikt dus je moet het even narvragen.

Ik rij zelf dagelijks en ik merk dat ik soms over het hoofd gezien wordt. Je moet ervoor zorgen dat je opvalt. Dit kun je doen door opvallende kledij en een goede positie op de weg. Het volgen van een VRO (KNMV) cursus is ook zeer aan te raden.

Veel plezier met je motor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan