hulp gevraagd bij zoeken van motor

Voor het gros van de chopper/custom/bobber etc rijders is uiteindelijk de ultieme motor een HD, ook al hebben ze er nooit op gereden. (Let op:ik zei dus het gros). Aangezien de prijzen van deze Amerikaanse krachtpatser hier in Europa zo hoog liggen nemen we maar genoegen met een Shadow/Intruder/Virago/Wildstar blablabla... (Ik dus ook)

Vraag een willekeurige Customrijder (of Chopper/Bobber/etc rijder ) of hij zijn motor zo om wil ruilen voor een HD naar keuze en ik denk dat zeker 97% dit zonder na te denken zou doen. (de overige 3% kiest Triumph :9)

Van die 97% zal meer als de helft dit niet toegeven, sterker nog, men grapt over de twijfelachtige kwaliteit van de oudere HD's en beweert dat de nieuwe HD's eigenlijk Honda's zijn!

Dus als je toch gaat shoppen voor een nieuwe motor, koop dan gelijk een HD. Kun je die (nog) niet betalen, koop dan iets wat je wel kan betalen en blijf dromen over je toekomstige HD ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben ik net mee bezig eet je ook mee? heerlijke macaroni met ham en kaas en champignons en paprika en lekkerrrrrrrrrr je bent welkom hoor ja met choppert en al.

Sperciebonen uit eigen tuin met lekker gebakken aardappels en een kg kabeljauw van de viskar met paneermeel van eigengemaakt kruidenbrood.

Ik eet wel thuis.
 
ik denk dat hulp bij het zoeken naar een motor erg moeilijk word, dit omdat iedereen een eigen smaak en eigen mening heeft over merken en typen motoren ( gelukkig ook maar anders werd het een hele saaie boel op de weg )
Ik heb bijvoorbeeld hele slechte ervaringen met de shadow en ik zal er ook nooit een meer kopen, een ander zweert bij de shadow en vind het een perfecte motor.
Ik ben eigenlijk per ongeluk tegen een intruder aan gelopen en kon deze tegen een mooi prijsje kopen, er moest wel nog een hoop aan gedaan worden maar al doende leert men.
Toen ik net begon wist ik eigenlijk nog niets van motoren en nu reviseer ik zelf mijn blokken van mijn intruders....ik kan mij ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst bij een garage ben geweest...
je moet gewoon net die klik hebben met de motor en je moet er een goed gevoel bij hebben als je erop zit...
de technische kant komt vanzelf wel, hier op het forum word je aan alle kanten geholpen als je vragen hebt dus dat komt wel goed...
 
Kijk naar wat je mooi vind binnen je budget.
Bekijk ze ook van dichtbij. Plaatjes op het internet geven niet altijd de juiste indruk. Soms denk je een bepaald type te gek te vinden, maar van dichtbij maken andere misschien toch meer indruk.
Laat je niet wijs maken dat de HD het beste is wat je kan krijgen. Het is allemaal een kwestie van smaak en hoe goed je portemonee gevuld is.
 
Voor het gros van de chopper/custom/bobber etc rijders is uiteindelijk de ultieme motor een HD, ook al hebben ze er nooit op gereden. (Let op:ik zei dus het gros). Aangezien de prijzen van deze Amerikaanse krachtpatser hier in Europa zo hoog liggen nemen we maar genoegen met een Shadow/Intruder/Virago/Wildstar blablabla... (Ik dus ook)

Vraag een willekeurige Customrijder (of Chopper/Bobber/etc rijder ) of hij zijn motor zo om wil ruilen voor een HD naar keuze en ik denk dat zeker 97% dit zonder na te denken zou doen. (de overige 3% kiest Triumph :9)

Van die 97% zal meer als de helft dit niet toegeven, sterker nog, men grapt over de twijfelachtige kwaliteit van de oudere HD's en beweert dat de nieuwe HD's eigenlijk Honda's zijn!

Dus als je toch gaat shoppen voor een nieuwe motor, koop dan gelijk een HD. Kun je die (nog) niet betalen, koop dan iets wat je wel kan betalen en blijf dromen over je toekomstige HD ;)

dan koop je dus 2ehands een harley die 5 jaar ouder is dan een japanse look a like. prijs is hetzelfde, alleen schrijf je op een japanner véél meer af.

een '95 fatboy is nu nog steeds minimaal 5.000 euro meer waard dan een gemiddelde wildstar van 2000. km's ongeveer gelijk natuurlijk.
grootste voordeel, wil je hem over 4 of 5 jaar wegdoen voor een andere harley (je wilt dan namelijk niks anders meer rijden) is ie hooguit 2.000 minder waard, terwijl de wildstar dan in feite al rijp is voor de slooppremie omdat je er toch geen zak voor terugkrijgt..
 
ik zeg, koop mijn shadow!

...ik voel me de murph onder de shadow rijders....
 
ik heb hier weleens gelezen dat de intruder DE oerchopper is.


wel de VS versie dan he!



O-)

Intruder is mooi...maar ik ben zelf 1.86m lang...en mijn vrouw heeft een Intruder VS600 uit 1995...die is voor mij te klein.

Ga idd op verschillende motoren rijden om te voelen wat het beste bij je lengte past..en neem iemand mee die er verstand van heeft...er is genoeg te krijgen in die prijsklasse...maar je kan ook een flinke miskoop doen als je niet weet waar je op moet letten.
 
Intruder is mooi...maar ik ben zelf 1.86m lang...en mijn vrouw heeft een Intruder VS600 uit 1995...die is voor mij te klein.

Ga idd op verschillende motoren rijden om te voelen wat het beste bij je lengte past..en neem iemand mee die er verstand van heeft...er is genoeg te krijgen in die prijsklasse...maar je kan ook een flinke miskoop doen als je niet weet waar je op moet letten.
Nu is ook gelijk de vraag "hulp gevraagd bij het zoeken van iemand die verstand heeft van choppers" _O- _O- _O-
 
Nu is ook gelijk de vraag "hulp gevraagd bij het zoeken van iemand die verstand heeft van choppers" _O- _O- _O-


kun jij niet beter hulp gaan zoeken BM?

je post worden nogal onduidelijk, ik snap bv niet wat je hierboven bedoeld, net als in het veenendaal topic, waar anderen ook vraagtekens zetten bij jou posts.
niet vervelend bedoeld, maar ik vraag het me gewoon af
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen, een kerel van 1.85 op een klein motortje zoals een Savage of zo ziet er niet uit.
Koop iets groters zodat je ook niet verkrampt zit.
Je hebt een budget van 2000 Euro.
Honda Shadow 1100
Yamaha Virago 1100/750
Honda VF Magna
Zoiets..
Als je een paar honderd Euro meer hebt kan je ook zoiets kopen..
Gemiste kans..
Hele mooie Kawasaki VN 800 Vulcan
 
Laatst bewerkt:
Nu is ook gelijk de vraag "hulp gevraagd bij het zoeken van iemand die verstand heeft van choppers" _O- _O- _O-

idd rsterren, je hebt helemaal gelijk...ik snap ook de post van BM niet.
Er werd een Intruder als optie voorgesteld...met het budget wat de TS heeft kom je op een ouder model uit...hij geeft ook aan dat hij 1.85m lang is..
Vandaar mijn reactie...ik ben 1.86m en zit dus niet lekker op eem Intruder uit die prijsklasse/leeftijd. je zit met redelijk opgetrokken knieen..(los van het feit dat het er niet uitziet). Wellicht dat er andere motoren/choppers zijn waarbij dat niet zo is...maar 1.85m op een Intruder model rond 1995 zit niet lekker.
Ik zeg niet dat ik er verstand van heb...maar dat dat mijn ervaring is.

Aangezien de TS aangeeft niet zo ervaren te zijn in het onderhouden en technisch beoordelen van een motor, is het verstandig om iemand mee te nemen die daar wel ervaring mee heeft. Die dus weet waar hij/zij op moet letten bij de aanschaf van een motor. De uiterlijke staat van een motor geeft natuurlijk een goede indicatie hoe deze onderhouden is, maar iemand die ervaring heeft met oudere motoren weet waar er allemaal op gelet dient te worden...en "hoort" ook of de motor goed loopt.
 
Laatst bewerkt:
Ondoorgrondelijk..vrouwen.. ;)

kun jij niet beter hulp gaan zoeken BM?

je post worden nogal onduidelijk, ik snap bv niet wat je hierboven bedoeld, net als in het veenendaal topic, waar anderen ook vraagtekens zetten bij jou posts.
niet vervelend bedoeld, maar ik vraag het me gewoon af
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan