Hulp gevraagd Dynojet monteren

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Beste experts
Ik heb vandaag een dyno kit gekocht samen met een k&n filter voor de R1.
Nou is mijn vraag of er iemand is die mij zou willen assisteren met het monteren ervan.
Hiermee bedoel ik dat ik hem graag zelf erin zou willen plaatsen maar dat ik er iemand bij wil hebben die kan toeschieten als het mis dreigt te gaan, en me kan vertellen wat ik moet doen(als het goed is globaal).
Ik woon in Nieuwegein dat is bij Utrecht.
Alvast bedankt ;)
 
Nieuwegein is wat ver voor me maar waaruit bestaat jouw set?
Zo heel veel kan er niet mis gaan als je tenminste niet hoeft te gaan boren of lijmen wat bij sommige dynokitjes moet.
 
Nieuwegein is wat ver voor me maar waaruit bestaat jouw set?
Zo heel veel kan er niet mis gaan als je tenminste niet hoeft te gaan boren of lijmen wat bij sommige dynokitjes moet.
Hey jb
Mijn set bestaat uit sproeiers, naalden, veren en ringen.
Er zit dan wel een nederlandse handleiding bij maar het gaat er mij vooral om dat als er een foutje word gemaakt er ingegrepen word.
Ook zou ik graag willen dat er iemand gewoon bij is om het allemaal in de gaten te houden.
Ik vind het uiteraard ook niet erg om een stuk te rijden om naar iemand toe te gaan natuurlijk.
Dit is voor mij gewoon een mooi leermoment, zoals mijn alarm 2 weken terug.
 
Heb vorige week ook op mijn R1 dezelfde kit laten monteren (Dyno R'dam). Enige dat ik voor je heb zijn een paar foto's.
Het afstellen is gedaan op de testbank. Aan de hand van het resultaat van de metingen zijn gasnaalden gesteld, en hoofdsproeiers vervangen. Ik heb echter geen
idee hoe je dit zelf zou kunnen doen :?

full
 
is het zowieso niet verstandiger om dit te laten doen op een testbank??

Kan aardig in de kosten lopen als hij te arm loopt.
@maha R1 Bedankt voor de foto's, hier heb ik zekers wel veel aan :}

En na de installatie laat ik zeker nog fijn afstellen op een bank, alleen het monteren ervan is volgens mijn dealer niet nodig als je geen 2 linkerhanden hebt.
 
Maarreh.... zit er in zo'n Dynokitje niet een aantal verschillende maten sproeiers en naalden??
De bedoeling is juist dat je de keus voor een bepaalde sproeier/naald combinatie maakt aan de hand van de testbank resultaten.... Of heb ik dat fout???
 
Maarreh.... zit er in zo'n Dynokitje niet een aantal verschillende maten sproeiers en naalden??
De bedoeling is juist dat je de keus voor een bepaalde sproeier/naald combinatie maakt aan de hand van de testbank resultaten.... Of heb ik dat fout???
Aan de hand vn de handleiding word er een bepaalde sproeier opgegeven als je het luchtfilter hebt veranderd en de uitlaat.
Dat is bij mij allebei gedaan dus moet ik een bepaalde sproeier monteren(welke er bij is geleverd).
Als dit zit gemonteerd wil ik hem alsnog op de testbank laten nakijken en dan de fijne afstelling laten maken.
Dus je hebt wel deels gelijk hoor.
 
Vind dit een interesant topic, heb zelf ook een R1 uit 2001, ik heb gisteren een run gemaakt op een tovami testbank, resultaat, 138pk op het achterwiel en een koppel van 108 Nm, ik heb een open demper van Yoshimura, de monteur zag dat mijn motor tussen de 2 en de 6000 rpm erg arm liep, dus een dynokitje was gewenst, ik heb meteen gevraagt naar de kosten, dit bleek zo'n €300 te kosten, dus een K&N filter plus het kitje en twee uur werk.
Ik zat dus ook te denken aan het zelf plaatsen van zo'n kitje, moeilijk kan het niet zijn denk ik.het is natuurlijk wel zo dat je de verkeerde sproeier monteerd en op die manier helemaal je afstelling verknoeit.
Wat kan ik beter doen? zelf monteren of er €300 tegenaan gooien??
 
Vind dit een interesant topic, heb zelf ook een R1 uit 2001, ik heb gisteren een run gemaakt op een tovami testbank, resultaat, 138pk op het achterwiel en een koppel van 108 Nm, ik heb een open demper van Yoshimura, de monteur zag dat mijn motor tussen de 2 en de 6000 rpm erg arm liep, dus een dynokitje was gewenst, ik heb meteen gevraagt naar de kosten, dit bleek zo'n €300 te kosten, dus een K&N filter plus het kitje en twee uur werk.
Ik zat dus ook te denken aan het zelf plaatsen van zo'n kitje, moeilijk kan het niet zijn denk ik.het is natuurlijk wel zo dat je de verkeerde sproeier monteerd en op die manier helemaal je afstelling verknoeit.
Wat kan ik beter doen? zelf monteren of er €300 tegenaan gooien??

Wat betreft die sproeier, er zit een handleiding bij die aangeeft dat als je een k&n filter hebt en een andere (lees open) demper hebt dat je een bepaalde sproeier moet gebruiken.
Het lijkt me niet zo dat je dan gelijk je afstelling vernaggeld alleen zal een uiteindelijke run en fijne afstelling waarschijnlijk wel een vereiste zijn.
Hou er wel rekening mee dat een kitje rond de 140 a 150 euro ligt en een luchtfilter rond de 70 a 80 euro.
Dus voor die 80 euro kan je het best door hun laten doen.
Ik betaalde daarintegen slechts 150 voor beide vandaar dat ik deze keuze heb genomen.
Alvast succes ermee en bedankt voor de kick(alhoewel ik al word geholpen binnenkort die iemand die het bij zijn eigen motor ook al heb gedaan).
 
Als je het kitje erin hebt zitten moet je maar even laten weten of het echt zo'n verschil in vermogen en koppel geeft, ben erg benieuwd!waar heb jij trouwens dat dyno kitje plus filter gekocht voor €150, dat is namelijk echt niet duur!
Houd ons op de hoogte.
 
Als je het kitje erin hebt zitten moet je maar even laten weten of het echt zo'n verschil in vermogen en koppel geeft, ben erg benieuwd!waar heb jij trouwens dat dyno kitje plus filter gekocht voor €150, dat is namelijk echt niet duur!
Houd ons op de hoogte.
Nou ik heb hem niet zo zeer voor de koppel en het vermogen, maar ik heb een compleet systeem gemonteerd(overigens ook niet duur 175 euro) en hierbij word eigenlijk al bij voorbaat verteld dat je dan zo'n kitje erop moet zetten.
En ik was bij de ruiter motoren in Utrecht en hij had toevallig het setje compleet liggen en bood mij hem aan voor 150. :}
 
RR, Ik zou je echt met klem willen aanraden om het te laten doen!
Met de installatie kan er niet veel mis gaan, het is een klein klusje. Daar zit hem dan ook het "gevaar" niet, dat zit in een slechte afstelling! Zo'n boekje zit er vaak dik naast hoor! Er zijn gewoon te veel variabelen die op elkaar inwerken.

Als je het zelf doet en dan naar een testbank gaat dan moeten de carbs toch weer uit elkaar om sproeiers en naalden te vervangen/verstellen. Het enige wat de monteur dan niet meer zou moeten doen is de eventuele boor-operatie in de gasschuif.

Al met al bespaar je jezelf een paar tientjes door het zelf te doen, op de bank moet hij toch! Voor die tientjes kun je je een behoorlijke buil vallen door het zelf te gaan doen...is het je dat waard?

Ik heb zelf de kit laten installeren bij Ruud Fredriks in Goes (Tovami) en daar hebben ze uitstekend werk geleverd!

Volgens het boekje moesten er bij mij hoofdsproeiers 130 in...uiteindelijk zijn we uitgekomen op 124...dus zoveel is dat boekje waard!

Succes!
 
Beste rubberen ronnie< ik ben zelf ook de trotse eiegnaar van een r1 uit 2001 en heb voor 3 week geleden ook een Dyno jet kit laten in bouwen.
Bevalt me prima trouwens, hij is (nog) sneller op het gas, maar loopt ook zuiniger nu. En de vermogens kromme loopt vlakker.
Ik was zelf ook aan het twijfelen om de kit zelf in te bouwen, maar ben overtuigd door andere motorrijders om het te laten doen. En dan wel bij een bedrijf waarbij ze een run op de testbank voor de montage doen en na de montage zodat je duidelijk kan zien wat voor effect het heeft op jouw motor. Weet dat er een bedrijf is goes zit die alles bij elkaar, dus kitje, kn-filter, montage en ongeacht hoeveel runs voor goede afstelling voor 340 euro.
Jij hegt alles al dus duur zal het voor jou niet worden.
Heel veel succes ermee en veel plezier van je kit.
Gr. uit groningen.
 
Vind dit een interesant topic, heb zelf ook een R1 uit 2001, ik heb gisteren een run gemaakt op een tovami testbank, resultaat, 138pk op het achterwiel en een koppel van 108 Nm, ik heb een open demper van Yoshimura, de monteur zag dat mijn motor tussen de 2 en de 6000 rpm erg arm liep, dus een dynokitje was gewenst, ik heb meteen gevraagt naar de kosten, dit bleek zo'n €300 te kosten, dus een K&N filter plus het kitje en twee uur werk.
Ik zat dus ook te denken aan het zelf plaatsen van zo'n kitje, moeilijk kan het niet zijn denk ik.het is natuurlijk wel zo dat je de verkeerde sproeier monteerd en op die manier helemaal je afstelling verknoeit.
Wat kan ik beter doen? zelf monteren of er €300 tegenaan gooien??

Had hetzelfde met mijn R1, liep ook veel te arm. De vorige eigenaar had al een K&N luchfilter en dynokit laten monteren. Deze bij Dyno Rdam opnieuw laten afstellen. Tevens zijn er grotere hoofdsproeiers ingegaan. Dit was ca. 4,5 uur werk (kosten 175 euro). Heb nu zo'n 5 pk meer.

Zal morgen op mijn werk ff de grafiekies scannen.

done, zie topic:

Zin en onzin Dynojet en factory tuning
 
Laatst bewerkt:
Beste rubberen ronnie< ik ben zelf ook de trotse eiegnaar van een r1 uit 2001 en heb voor 3 week geleden ook een Dyno jet kit laten in bouwen.
Bevalt me prima trouwens, hij is (nog) sneller op het gas, maar loopt ook zuiniger nu. En de vermogens kromme loopt vlakker.
Ik was zelf ook aan het twijfelen om de kit zelf in te bouwen, maar ben overtuigd door andere motorrijders om het te laten doen. En dan wel bij een bedrijf waarbij ze een run op de testbank voor de montage doen en na de montage zodat je duidelijk kan zien wat voor effect het heeft op jouw motor. Weet dat er een bedrijf is goes zit die alles bij elkaar, dus kitje, kn-filter, montage en ongeacht hoeveel runs voor goede afstelling voor 340 euro.
Jij hegt alles al dus duur zal het voor jou niet worden.
Heel veel succes ermee en veel plezier van je kit.
Gr. uit groningen.

Het bedrijf in Goes is Ruud Frederiks, zie: http://www.tovami.com/
 
in elk geval succes RR. Ik lees wel wat het wordt
Ik heb zo mijn twijfels, ik ken iemand die het bij zijn eigen motor ook heeft gedaan, maar jah hij zal alsnog op de testbank moeten voor het fijne afstellen.
Ik ga gewoon even mailen met verschillende testcentra voor de prijzen die ze vragen.
Dan kan ik nog altijd beslissen.
Oh ja de motor staat nog steeds niet in elkaar hoor!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan