Hulp gevraagd Honda cb1

psycho994

Die hard MF'er
7 sep 2005
813
18
Zoetermeer
Goeden dag forum genoten.

Ik heb een Honda cb1 welke ik rijdend heb gekocht.
Nou heb ik er voor het laatst voor de winter er nog mee gereden. Echter ben ik hem toen gaan ombouwen. Ander kontje enz.

Maar afgelopen week wilde ik hem starten en hij wilde niet lekker lopen. Kwam er achter dat hij op 2 cilinders liep.

Van de week even onderzocht. Wat bleek benzine filter helemaal vol. Hierna een nieuwe gemonteerd en tank uitgespoeld. Ook hen ik de bougies preventief vervangen.

Nu heb ik hem vandaag gestart en met de choke start hij wel maar loopt niet lekker. Toen hij iets warmer was sloeg hij uit. Aan de uitlaten voel ik dat alle cilinders gelopen hebben. Maar een was toch iets minder warm.

Is er iemand uit de buurt van zoetermeer die met mij de motor kan bekijken. En of kan helpen de carburateurs schoon te maken?

Want ik weet niet als ik de carburateurs schoon maak of deze ook weer syndroom gesteld moeten worden.
 
haha psycho en syndroom stellen :+

benzinefilter zat vol: waarmee? vuil of benzine.

als het vuil is dan moet je eerst dat probleem oplossen:
zit er roest in de tank? zit het filter nog op de benzinekraan?
is het filter kapot en laat het vuil door?

ook nog controleren of er benzine in de carterolie terecht is gekomen.

dan de carburateurs schoonmaken.

succes :)
 
Nee de kont ombouw was een los ding. En een onderhoud zou hij toch al krijgen.

Maar de vuil was roest uit mijn tank. Daar zat hij vol mee. Het was wel super fijn. En de benzine filter heeft goed zijn werk gedaan. Ik heb het probleem opgelost door de tank uitgespoeld en schoongemaakt , zo goed als mogelijk.

Verder nieuwe benzine er in. Om zeker te zijn dat dat het probleem niet is.
 
Nee de kont ombouw was een los ding. En een onderhoud zou hij toch al krijgen.

Maar de vuil was roest uit mijn tank. Daar zat hij vol mee. Het was wel super fijn. En de benzine filter heeft goed zijn werk gedaan. Ik heb het probleem opgelost door de tank uitgespoeld en schoongemaakt , zo goed als mogelijk.

Verder nieuwe benzine er in. Om zeker te zijn dat dat het probleem niet is.
Dikke kans dat er toch wat door het filter gekomen is, de carbs in.

Er zit ook nog een filterke onder de vlotternaaldzitting:

seat-setvalve_medium16011KY2711-01_8864.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het elektrolyse verhaal je te omslachtig is dan is mijn tip RUSTICO aanschaffen en dan naspoelen met thinner .niet met water iig dan heb je gelijk weer vliegroest in de tank .
Werkt prima en iig geen accu en dergelijke spullen nodig.
 
Ja de bougies zijn vervangen. Maar die heb ik niet verkeerd terg gestopt. Want heb ze per stuk verwisseld en gelijk de dop er terug op geplaatst.

En zal een de bobine wisselen om trokken of het daar aan ligt. Maar heb al wel bekeken of hij vonkt en dat doet hij
 
Ja de bougies zijn vervangen. Maar die heb ik niet verkeerd terg gestopt. Want heb ze per stuk verwisseld en gelijk de dop er terug op geplaatst.

En zal een de bobine wisselen om trokken of het daar aan ligt. Maar heb al wel bekeken of hij vonkt en dat doet hij
maar dat hij vonkt wil niet zeggen dat hij "op tijd" vonkt.
Als je per ongeluk toch een dop of de bobine verkeerd hebt aangesloten dan is de timing verkeerd, met de problemen welke jij verteld.

Ik weet natuurlijk niet of dit het is, maar zou het iig maar eerst gaan uitsluiten.
even opzoeken wat de volgorde moet zijn en of alles dan op de juiste manier er op zit.
 
maar dat hij vonkt wil niet zeggen dat hij "op tijd" vonkt.
Als je per ongeluk toch een dop of de bobine verkeerd hebt aangesloten dan is de timing verkeerd, met de problemen welke jij verteld.

Ik weet natuurlijk niet of dit het is, maar zou het iig maar eerst gaan uitsluiten.
even opzoeken wat de volgorde moet zijn en of alles dan op de juiste manier er op zit.

:N

dan zouden ze ineens alle 4 verkeerd gezet moeten zijn, terwijl hij ze 1 per 1 vervangen heeft.

ik heb nog steeds niet gelezen dat de carbu's grondig gekuisd zijn ...
 
:N

dan zouden ze ineens alle 4 verkeerd gezet moeten zijn, terwijl hij ze 1 per 1 vervangen heeft.

ik heb nog steeds niet gelezen dat de carbu's grondig gekuisd zijn ...
2 is natuurlijk al voldoende om hem klote te laten lopen.
Maar zoals ik zei, het is uitsluiten.
Ik geloof ook niet zo snel dat carbs helemaal vol zitten na een winter niet gebruiken.
Maar dat gezegd hebbende ben ik er niet bij geweest en weet ik dus niet wat hij allemaal heeft gedaan tijdens zijn verbouwing.
Dus nogmaals, hij zal dingen moeten gaan uitsluiten.
 
Probleem is opgelost. Heb de carburateurs schoongemaakt met carb reiniger en toen starte hij wel.

Liep nog niet top. Maar sloeg tenminste niet uit. Daarna gas er op en een stukje gereden. Stationair schroef afgesteld en toen deed hij het weer zoals het moet.

Ben blij en kan er weer heerlijk op rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan