hulp gevraagd ivm helmhouder

sv 650 s

Rookie
6 jun 2004
2
0
belgie
het klinkt misschien gek, maar ik heb er dus geen idee van hoe die helmhouders werken bij mij, en ik vind er nergens niks over, niet op et net en niet int boekje. der zitten dus 2 haakjes onder een afneembaar zadel. ik dacht dat de riempjes misschien rond deze haak moesten en dat je dan het zadle trug kan sluiten maar dit werkt dus niet... weet iemand misschien hoe dit wel moet ?

merci alvast

En waarom werkt dat niet?
Zo doe ik het ook. Op mijn oude helm (HJC) zat een metalen D-ring aan het riempje. Deze kon ik aan het haakje (helmhouder) hangen. Op mijn nieuwe Nolan zit zo'n metalen ring niet. Nu doe ik gewoon het riempje van de helm dicht en hang ik het riempje aan het haakje.
Dit is trouwens geen garantie tegen diefstal, want ze kunnen gewoon het riempje doorsnijden.

zo'n ringetje heb ik niet, ik heb et met dat riempje geprobeerd ma dat is gewoon te kort, de sluiting zit in de weg en het zadel sluit gewoon niemeer omdat de helm te dicht zit snappie ? ik dacht dat het handig zou zijn voor als je even een winkel ofzo binnen moet en der niet de hele tijd mee moet sleuren.

zo'n ringetje heb ik niet, ik heb et met dat riempje geprobeerd ma dat is gewoon te kort, de sluiting zit in de weg en het zadel sluit gewoon niemeer omdat de helm te dicht zit snappie ? ik dacht dat het handig zou zijn voor als je even een winkel ofzo binnen moet en der niet de hele tijd mee moet sleuren.

Ik doe het ringetje tussen het stoffen en lederen gedeelte van m'n helm. Past juist. Gebruik het soms ook wel, als ik zonder topkoffer naar school ging ofzo. Motor staat dan in de fietsenstalling met dak erover, dan kan die helm toch niet nat worden.

:^ Pcies, ik snap het hele nut van die helmhouder niet. Ik heb ook nog nooit iemand dat ding zien gebruiken.

Ik gebruik hem regelmatig. Je kunt m'n Arai wel jatten door het riempje door te snijden maar dan heb je een helm zonder bandje...

Terug
Bovenaan Onderaan