Hulp gevraagd met intruder bedrading

driver71

Rookie
21 jun 2009
18
0
hallo mensen,

ik heb een zelfbouw chopper met een intruder vs 700 motor, nu had de vorige eigenaar er zelf een bedrading op aangelegd. Op de motor zaten geen knipperlichten en geen stuurschakelaars, welke ik er zeker wel op wil hebben ivm het gemak en de zichtbaarheid. Ik had al stuurschakelaars van een savage 650 gekocht.
Er zaten dus ook geen aansluitingen voor deze op, dus dacht ik "als ik een kabelboom koop voor een vs700 dan moet dit op te lossen zijn,lijkt me niet zo moeilijk".
Had ook al schema's gevonden en ben aan de gang gegaan.
Maar toen ik eraan begon merkte ik dat het toch moeilijker was dan verwacht,ik kom niet meer verder. Zover ik kan inschatten heb ik alle draden aangesloten maar zodra ik het contact omzet dan slaat de hoofdzekering meteen uit. Ik vermoed dus ergens een kortsluiting maar ik kan niet ontdekken waar.

Ik zou niet weten waar te beginnen met een fout-oplossing te vinden, zoveel verstand van elektra heb ik helaas niet. Ik heb helaas ook niet de mogelijkheid om de motor ergens naar toe te brengen en helaas niemand in mijn omgeving die mij hiermee kan helpen.

De vraag is dus of iemand met verstand van elektra, in de omgeving van parkstad, geneigd is om naar mij toe te komen en mij te helpen om dit op te lossen. Het hoeft niet voor gratis, ik ben al lang blij als hij aan de praat is en alles het doet. *D


groetjes michael
 
Komen alle kleuren van de draden wel overeen?,verder is het
een kwestie van doormeten,waarschijnlijk staat er ergens spanning op massa
draad,mischien een kabel verkeerd aangesloten,je zegt dat je andere stuurschakelaars heb
gemonteerd,zijn die aansluitingen wel hetzelfde als bij de VS?,om dat
te controleren zou je ook het schema van de Savage moeten hebben en
dan met elkaar vergelijken .
 
Hee Michael,

Ben toevallig ook bezig met een intruder uit elkaar te halen en met die elektra kan ik je wel helpen hoor. Kijk hier maar eens:
www.ioch.com > 600-700-800-techniek > verbouwingsproject VS800

Waar zit jij ergens?
 
Laatst bewerkt:
Komen alle kleuren van de draden wel overeen?,verder is het
een kwestie van doormeten,waarschijnlijk staat er ergens spanning op massa
draad,mischien een kabel verkeerd aangesloten,je zegt dat je andere stuurschakelaars heb
gemonteerd,zijn die aansluitingen wel hetzelfde als bij de VS?,om dat
te controleren zou je ook het schema van de Savage moeten hebben en
dan met elkaar vergelijken .



Hallo Mach4,

omdat de vorige eigenaar er een geheel eigen kabelboom op had zitten, kreeg ik de tip om helemaal opnieuw te beginnen.Dus gewoon alles losmaken en de draden opnieuw verbinden. Nu heb ik niet eerst alles losgehaald maar met en met zodat het niet helemaal een spaghetti wordt.Is het toch wel!!
Zover ik kan inschatten heb ik de juiste kleuren bij elkaar gedaan en voor die stuurschakelaars, daar komen de meeste kleuren wel overeen met die van de vs 700. En ik had indeed al een schema van een savage gevonden op internet.
Dat van die spanning op een massa-draad moet ik nog ff nakijken, kan me voorstellen dat ik daar een fout gemaakt heb. Ik houd je op de hoogte als ik daar morgen naar gekeken heb.


In ieder geval bedankt voor de tip.

Groetjes michael
 
Is ut toevallig deze motor?

DSC00123.JPG
 
Hee Michael,

Ben toevallig ook bezig met een intruder uit elkaar te halen en met die elektra kan ik je wel helpen hoor. Kijk hier maar eens:
www.ioch.com > 600-700-800-techniek > verbouwingsproject VS800

Waar zit jij ergens?


Hee Emgi,

allereerst dankjewel voor je reactie. Je bent lekker bezig met je projectje, gaat hard met het aftuigen van je intruder. Ook lekker dat je zoveel rumte hebt om te klussen,ben jaloers. :}
Lukt het allemaal een beetje, met wat je wilt? Hoop van wel.

Ik woon in Heerlen en daar staat ook de motor, om je vraag te beantwoorden.
En om dan meteen ff spijkers met koppen te slaan, wanneer zou het voor jou uitkomen om ernaar te komen kijken? En wat wil je er eventueel voor hebben om dat te komen doen? Zoals gezegd, het hoeft niet gratis.Mag natuurlijk wel ;)


groetjes en een fijne avond,

Michael
 
Jammer, die heb ik n.l. gebouwd, daarbij had ik je wel kunnen helpen, ook gheel zelf alle bedrading aangelegd.

Advies wat het makkelijkst is, sloop van een oude GS 750 (die heeft 1 zekering) de gehele knipperinstallatie, en bouw die bedrading over, en je kan er alle soorten knippers op aansluiten.

Standaard bestaat bij een intruder de knipperinstallatie uit een janboel van weerstanden en meer onlogische dingen.

GS 750 is gewoon wat draden, een knipper relais en een een bedienknop (die je weer kunt vervangen wil je wat unieks)

Hele bedrading overzetten is wel te doen, heeft alleen een plus van je zekeringkast nodig, komt verder niks moeilijks bij om de hoek kijken.
 
hey Hulzie,

ik neem aan dat jij dat bij deze ook gedaan hebt? Hoe heb je dat dan met de rest van de bedrading gedaan? Heb je de rest ook overgenomen of deze zelf in mekaar gezet?

Als je de bedrading zelf in mekaar gezet hebt, mag ik dan zo vrij zijn om te vragen, of je daar nog een makkelijk schema van hebt liggen?
Want als ik zo'n schema uit een werkplaatshandboek zie dan denk ik meteen aan "wat een spaghetti", nu heb ik meer verstand van koken dan van motor-elektra, het is net of ik het verband niet zie tussen de draden en wat ze doen/waar ze voor dienen.

Maar ik hoop dat ik er toch wel uit ga komen, met wat hulp ( die me al aangeboden is door emgi) van iemand die er wel verstand van heeft.En mocht het helemaal niet lukken dan gaan we over naar een ander plan. Misschien dan wel jouw werkwijze.We zien wel.

Wens je een fijne avond, groetjes

michael
 
Hulzie,

nog ff een vraag, is wel ff off-topic, ik zie dat je daar een side-mount voor je kentekenplaat had.
Heb je nog veel hinder ondervonden van onze blauwe vrienden en mag ik je vragen waar je hem vandaan hebt? Of zelf gemaakt ;-)?

groet
 
Die motor is een VS 750 blok.
Die heb ik in de winter van 1990 op 1991 gebouwd.
En in 1991 is ook de keuring gekomen.
In 2004 heb ik er weer iemand anders blij meegemaakt tegen kostprijs, dat was toen 1000 euro.

Bedrading hed ik alleen voor deze gemaakt, het is slechts hobby van me, heb nu een 1400 cc. Ook een VSje.

Bedrading maken? Dat is gewoon de elementen kennen, en alles een plus en min toekennen, al of niet voorzien van schakelaar of relais, dat had ik eerst op een houten plank gemaakt, die bedrading bestaat uit 6 keuren en een zwarte, waarom 6? Ik had 6 hoofdelementen, en 1 zwarte om alles dezelfde massa te geven. Er zat zekeringkas in, zoals bij een standaard intruder, gewoon 1 steekzekering van 25 ampere, die dienst deedt als hoofd, en glaszekeringen van 15 en 10 ampere, gewoon simpel, de 15 was de max belasting voor de startmotor, de 10 voor alle verlichting.

Vanuit die configuratie verder denken, vanaf 25 ampere een draad naar de + van een GS knippersysteem, dan naar relais, en verder gelijk het standaard bij de GS zit, draden zelf kun je altijd gewoon weg werken.

Hier nog een paar detail foto's van die motor
 
Hee Michael,

Heerlen is wel een eindje uit de buurt, ik zit in Zeeland. Wel heb ik m'n 1400 daar vandaan.
Komend weekend heb ik geen tijd, dan gaat bij mij het blok eruit.
Mss het weekend daarna?
Wil de bedrading ff doorpiepen om te zien waar de sluiting zit.
Stuur mij anders een email, dan geef ik je m'n 06.

Enne: kosten? Geen kosten, wel vlaai!
 
Hee Michael,

Heerlen is wel een eindje uit de buurt, ik zit in Zeeland. Wel heb ik m'n 1400 daar vandaan.
Komend weekend heb ik geen tijd, dan gaat bij mij het blok eruit.
Mss het weekend daarna?
Wil de bedrading ff doorpiepen om te zien waar de sluiting zit.
Stuur mij anders een email, dan geef ik je m'n 06.

Enne: kosten? Geen kosten, wel vlaai!


Hee Emgi,

oei, ik dacht dat je ook uit limburg kwam en daarom vroeg waar ik woonde. Is dat niet al te ver weg om ff naar heerlen te komen om ernaar te kijken?
Ik vind het echt geweldig/super/fantastisch/fenomenaal dat je het wilt doen maar ik wil je ook weer niet al te veel belasten.

Natuurlijk ga ik graag op je aanbod in voor volgend weekeinde, dat van die vlaai komt helemaal goed. Heb je een voorkeur? ;) :9

En ik zou je graag een mail willen sturen maar heb je mail adres niet en kan je ook niet een pm sturen. Ik las bij de faq's dat je dat eerst moet instellen.
Zie : http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/194090/0/0/pm,versturen

Als het goed is zou je mij wel een pm kunnen sturen, heb het wel zo ingesteld. En daar kan ik dan waarschijnlijk op reageren. Dan kunnen we ook een duidelijke afspraak maken over tijd en dag. Ik kijk ernaar uit.


Ik wens je een heel fijn klus weekend, hopelijk lukt het je zonder al teveel problemen om het blok eruit te lichten.
Zie je hopelijk dan volgende week, met vlaai. :P

groetjes Michael

p.s ik zien net dat ik alleen zaterdag kan, hopelijk is dat geen probleem voor je en kun je dan.Ik hoor het graag van je. gr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan