Hulp gevraagd, remmen Yamaha XJ 900S Diversion

Stray cat

Die hard MF'er
16 okt 2006
324
0
Schiedam
Wie zou mij kunnen helpen (uiteraard tegen vergoeding) met het bijvullen en ontluchten van de remvloeistof.

Zelf heb ik de voor remklauwen vervangen van mijn 900 diversion, maar krijg het niet voor elkaar on de remvloeistof bij te vullen laat staan ontluchten :$

Dus graag hulp gezocht van iemand hier op het forum die in de buurt van Schiedam woont, en die hier meer verstand van heeft dan mij.
 
Wie zou mij kunnen helpen (uiteraard tegen vergoeding) met het bijvullen en ontluchten van de remvloeistof.

Zelf heb ik de voor remklauwen vervangen van mijn 900 diversion, maar krijg het niet voor elkaar on de remvloeistof bij te vullen laat staan ontluchten :$

Dus graag hulp gezocht van iemand hier op het forum die in de buurt van Schiedam woont, en die hier meer verstand van heeft dan mij.

Ik heb er wel verstand van, maar woon niet echt dicht bij Schiedam, heb wel een vacuumontluchter, maar in het diversion topic staan ook howto's...

TIP! koop bij voorbaat even nieuwe schroefjes voor je deksel, zijn zeer zwakke schroefjes, altijd vervangen na het losdraaien.

TIP2! hou in gedachten dat lucht altijd naar boven wilt / gaat.

Ps ik wil je wel een ochtend helpen tegen benzinekosten, alleen heb ik het erg druk komende tijd.
 
TIP2! hou in gedachten dat lucht altijd naar boven wilt / gaat.
Inderdaad. Zoek hier op het forum even naar hoe je met een spuit van de apotheek en een stukje aquariumslang het systeem vult. Als je na het lezen denkt dat het wel heel gemakkelijk is op die manier, dan klopt dat.
 
Als je zelf de klauwen al hebt vervangen dan moet je het vullen van het systeem ook wel lukken toch? Zoals hierboven al gezegd een grote injectiespuit met een slangetje eraan en het systeem via de ontluchtingsnippel op de remklauw van onderuit vullen.
 
Oke ga het nog eens proberen.

Bij het vullen van onderaf moet het remhandel ingeknepen worden zeker?
En hoe ver moet de ontluchtingsnippel opengedraaid worden.
Remhevel niet aanraken, zeker niet inknijpen. Dan is juist de boel gesloten.

Nippel net ver open draaien, totdat je er rustig vloeistof langs kunt persen. Denk aan om en nabij één volledige draai.

Houdt t reservoir in de gaten, vloeistof kan er op een moment als n dunne straal uit spuiten.
 
Remhevel niet aanraken, zeker niet inknijpen. Dan is juist de boel gesloten.

Nippel net ver open draaien, totdat je er rustig vloeistof langs kunt persen. Denk aan om en nabij één volledige draai.

Houdt t reservoir in de gaten, vloeistof kan er op een moment als n dunne straal uit spuiten.
En het kan dat je daarna nog (minimaal) moet ontluchten. Ik had de laatste keer geen remdruk, bleek echt een heel klein belletje ter hoogte van het ontluchtingsnippel te zijn; was er bijna gelijk uit. En dat krijg je er gewoon uit door:
- ontluchtingsnippel dicht
- remhendel inknijpen (en houden)
- ontluchtingsnippel open
- ontluchtingsnippel dicht
- hendel los
- eventueel herhalen, je voelt gelijk of je remdruk krijgt als je zo ontlucht.
 
spuit aan een darmpje hangen, en spuit hoger positioneren dan ontluchtingsventiel. heeft hetzelfde effect als fietsventiel (geen terugloop van remvloeistof omdat weerstand vn de spuit groter is dan de onderdruk) en je hebt ineens ook een recipient om de vloeistof in op te vangen ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit gedaan met een 60 c spuit en kunstroof slangetje dat past op de nippel. Spuit vullen met remvloestof en slangetje aansluiten op nippel, nippel open draaien en spuit langzaam de vloeistof in totdat de vloeistof in het reservoir komt. Minder rommel minder remvloeistof nodig om te vullen. Gedurende de nacht remhandel ingesnepen met een tirap zodat eventuele luchtbelletjes toch nog eruit komen door de druk. Reservoir niet geheel afsluiten gedurende de nacht. Dan controleren op het niveau of er genoeg vloeistof in het reservoir zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan