Hulp gevraagd suzuki GSXR 600 1997

Michael28

MF'er
29 jun 2011
36
0
Sittard
Graag een beetje hulp :)

Vandaag helaas wat problemen met de Suzuki gehad, toen ik van mijn werk na huis reed merkte ik dat de motor onder de 6000 toeren verzoop, boven de 6000 rijdt de motor prima.

De motor liep zeer slecht binnendoor maar gelukkig ben ik nog thuis gekomen.
Nu vanavond met mijn vader de carburateurs volledig uit elkaar gehaald en wat blijkt 1 van de hoofdsproeiers is anders dan de andere 3.

Van cilinder 1 t/m 3 zitten er sproeiers in met de maat 122.5 en op de 4e cilinder zit een sproeier van 125?? Dit kan natuurlijk ook verklaren waarom het lijkt alsof de motor soms maar op 3 cilinders loopt.

Alle andere sproeiers zijn inmiddels schoon en weer klaar voor montage.

Wie kan mij helpen aan de informatie over welke sproeiers en origineel in de motor moeten zitten.

Aan de motor is op de uitlaatdemper na niks verandert.


Alvast bedankt voor jullie hulp.


Michael.
 
Ik heb wel vaker in werkplaatshandboeken van de GSX-R gelezen dat de buitenste sproeiers een grotere maat hebben. Het ligt aan je type GSX-R (California of niet enz.). Slechts in een carburateur een andere sproeier lijkt mij niet juist.

Heb je gecontroleerd of de vlotterhoogte bij alle carburateurs goed staat en of ze allemaal even hoog staan? Staan de gasnaalden bij alle carburateurs op dezelfde stand? Zijn de gasbuizen (?) niet ovaal ingesleten?
 
Laatst bewerkt:
bij verzuipen onder een bepaald toerental is de vlotter waarschijnlijk schuldig, genoeg toeren maken houd dan in dat het overschot benzine(wat je cilinder in kan lopen) dan verbrand kan worden. dit kan ook de oorzaak zijn van het op drie poten lopen.
 
Beste Jorik,

De hoogte van de vlotters heb ik al nagekeken en deze staan alle 4 gelijk. Ook staan de naalden goed en alles draait eigenlijk gelijk. Toevallig heb ik ook de gasbuizen nagekeken en deze waren perfect rond.

Alleen het verschil in sproeiers lijkt mijn inziens ook niet te kloppen.

Gr. Michael
 
bij motor model E17,22 ( carburator type E37) is de sproeier van de eerste carburator 125 van de overige 3 caburatoren is dat 122,5

van motor modellen E02,04,25 en 34 (carburator type E-24)is de sproeier van de eerste carburator 125 van de overige 3 caburatoren is dat 122,5

van motor model E03, 18,28 en 39 (carburator type E-33) is de sproeier van de 1 en 4de cilinder 125 , de sproeier van 2 en 3de cilinder 122,5
 
Oké dus de verschillende sproeiers horen inderdaad te kloppen? Dan vraag ik me af wat dan het probleem kan zijn. Waarom worden er eigenlijk verschillende sproeiers gemonteerd?

Wellicht een domme vraag maar hoe kom ik erachter wat voor type carburateurs er op mijn motor zitten?

Als ik op de motor zit is dan cilinder nummer 1 aan de linkerkant of aan de rechterkant?

Michael.
 
Laatst bewerkt:
kijk even op cmsnl.com en dan aan de hand van de foto's naar je model carb kijken..

edit: staat er niet tussen..

misschien een vergelijkbare site? met modellen van NA het stenen tijdperk..
 
Laatst bewerkt:
als je op uw moto zit is links de eerste cilinder
carburator nummer staat als'k mij nog goed herinner op de rechtse carburator( 4de), links van TPS sensor

Oké dus de verschillende sproeiers horen inderdaad te kloppen? Dan vraag ik me af wat dan het probleem kan zijn. Waarom worden er eigenlijk verschillende sproeiers gemonteerd?

Wellicht een domme vraag maar hoe kom ik erachter wat voor type carburateurs er op mijn motor zitten?

Als ik op de motor zit is dan cilinder nummer 1 aan de linkerkant of aan de rechterkant?

Michael.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer verder met de Suzuki, de carburateurs helemaal leeg gehaald van sproeiers tot membramen vlotters etc. Toen de brandstof kanalen helemaal schoon gespoten met carburateur cleaner van forte het spul helemaal laten intrekken en toen voorzichtig droog gespoten met lucht.

De carburateurs weer helemaal in elkaar gezet (gelet op de volgorde van de sproeiers kriske bedankt) en de motor weer opgebouwd, toen de motor weer gestart en deze liep meteen, echter na 20 seconden viel de motor uit en bijna niet meer te starten alleen met vol gas begint de motor de sputteren en slaat aan dan blijft het blok lopen mits de boven de 6000 toeren blijft.

Verder blauwe damp uit de uitlaat en nu verzuipt de motor direct, ik denk dat vlotters niet meer afsluiten en de carburateurs feitelijk overlopen?

Dus ga ik nu denk ik maar alle vlotters vervangen? Als iemand een andere oplossing weet hoor ik dat natuurlijk graag.

BVD Michael
 
best eens de vlotternaalden vervangen.
als je ze gereinigd had bewegen deze dan nog goed?
'k heb ook al voor gehad nadat alles gereinigd had dat carburatoren overliepen, dan een nacht laten staan en was ok .
'k weet niet meer of er overloop slangen aan die carburtoren zitten maar dan eens ff met perslucht in blazen kan ook helpen.

maar volgens mij zou je beste een revisie setje kopen voor uw carboratoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan