hulp gevraagd uitlaat bouten suzuki gs 500

jelle-p

Rookie
7 okt 2017
9
0
22
Hallo allemaal,

ik wil de uitlaat bouten van mijn suzuki gs 500 even vervangen omdat deze helemaal verroest zijn. Ik heb helaas maar 1 bout in zijn geheel eruit gekregen. Twee andere bouten zijn dolgedraaid en de vierde bout is halverwege afgebroken. Ik heb al een bout op de dolgedraaide kop gelast en zelfs dat hielp niet.

Wat kan ik nu het beste doen, de bouten afslijpen en vervolgens uitboren? Ik vroeg mij af of hier op het forum iemand is die hier handig in is en eventueel mij zou kunnen helpen of de goude tip heeft om wel die bouten eruit te krijgen.

jelle
 

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.154
39
Soest
Hallo allemaal,

ik wil de uitlaat bouten van mijn suzuki gs 500 even vervangen omdat deze helemaal verroest zijn. Ik heb helaas maar 1 bout in zijn geheel eruit gekregen. Twee andere bouten zijn dolgedraaid en de vierde bout is halverwege afgebroken. Ik heb al een bout op de dolgedraaide kop gelast en zelfs dat hielp niet.

Wat kan ik nu het beste doen, de bouten afslijpen en vervolgens uitboren? Ik vroeg mij af of hier op het forum iemand is die hier handig in is en eventueel mij zou kunnen helpen of de goude tip heeft om wel die bouten eruit te krijgen.

jelle
Hoi Jelle,

- Foto's worden altijd gewaardeerd.
- Is de uitlaat er al af?
- Is de kop dol of het draad?
- Heb je al echte kruipolie gebruikt zoals IMAL?
 

jelle-p

Rookie
7 okt 2017
9
0
22
ik zal even fotos posten als ik de tijd heb!
De uitlaat zit er nog op. het zijn de koppen die dolgedraaid zijn en ik heb al IMAL kruipolie gebruikt.
 

Tvdh

MF veteraan
1 mei 2012
1.031
3
26
Boekel
Hallo.

Flink warm stoken met een acetyleen brander en dan een griptang erop.
Wel goed af laten koelen eerst.

Groeten en succes ermee.
 

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.413
48
Als ik het zo hoor dan is uitboren met beleid en proberen de draad te behouden de laatste oplossing.😇
Vaker gedaan ja.....
 
Laatst bewerkt:

jelle-p

Rookie
7 okt 2017
9
0
22
ik heb helaas geen acetyleen brander. ik ga aankomende week de bouten halverwege afslijpen zodat de uitlaat eraf kan en ik meer ruimte heb. Dan las ik een moer erop en hopen dat het zo los komt...
 

9628AL

MF'er
3 jan 2016
65
4
62
Groningen
Uitboren zou ik maar niet aan beginnen. Je krijgt de gaten bijna nooit weer op zijn plek . En het wil met een elektrische handboor machine al helemaal niet . Als je toch echt wil uitboren ,dan de cilinders er af en opstellen in de juiste hoek in een klem onder een kolom boormachine.

Maar ik zou er een een moer goed op de beschadigde boutkoppen lassen en dan gelijk losdraaien . Als je wacht tot ze zijn afgekoeld lukt het meestal niet meer .

Sucses ermee.
 

kapiteinkoek

MF veteraan
27 okt 2008
6.194
22
Uitboren zou ik maar niet aan beginnen. Je krijgt de gaten bijna nooit weer op zijn plek . En het wil met een elektrische handboor machine al helemaal niet . Als je toch echt wil uitboren ,dan de cilinders er af en opstellen in de juiste hoek in een klem onder een kolom boormachine.
Ach ja if all else fails moet je toch wat he. Ik ben nog altijd zeer gelukkig met de uitlaatboutjes van mijn rode GS500 en die heeft ALEXELA toch echt met de elektrische handboor uitgeboord :} Bij de GS500 heeft de uitlaat bevestiging wel enige speling dus als je er een halve mm naast zit is dat niet direct een ramp.







Wat je als GS500 eigenaar moet doen is elke beurt even de uitlaatboutjes eruit draaien, doekje erlangs en terugzetten met een beetje koperpasta/keramische pasta op de draad. Een klein klusje dat groot leed voorkomt.
 
Laatst bewerkt:

Vampiremax

MF veteraan
24 mrt 2007
2.235
33
En voor diegene die tegen dit soort problemen aanlopen: eerst kruipolie erop en een nacht laten intrekken,voordat je de boutkop vernageld. Is geen 100% garantie maar helpt zeker.