hulp gevraagd uitlaat bouten suzuki gs 500

jelle-p

Rookie
7 okt 2017
11
0
Hallo allemaal,

ik wil de uitlaat bouten van mijn suzuki gs 500 even vervangen omdat deze helemaal verroest zijn. Ik heb helaas maar 1 bout in zijn geheel eruit gekregen. Twee andere bouten zijn dolgedraaid en de vierde bout is halverwege afgebroken. Ik heb al een bout op de dolgedraaide kop gelast en zelfs dat hielp niet.

Wat kan ik nu het beste doen, de bouten afslijpen en vervolgens uitboren? Ik vroeg mij af of hier op het forum iemand is die hier handig in is en eventueel mij zou kunnen helpen of de goude tip heeft om wel die bouten eruit te krijgen.

jelle
 
Hallo allemaal,

ik wil de uitlaat bouten van mijn suzuki gs 500 even vervangen omdat deze helemaal verroest zijn. Ik heb helaas maar 1 bout in zijn geheel eruit gekregen. Twee andere bouten zijn dolgedraaid en de vierde bout is halverwege afgebroken. Ik heb al een bout op de dolgedraaide kop gelast en zelfs dat hielp niet.

Wat kan ik nu het beste doen, de bouten afslijpen en vervolgens uitboren? Ik vroeg mij af of hier op het forum iemand is die hier handig in is en eventueel mij zou kunnen helpen of de goude tip heeft om wel die bouten eruit te krijgen.

jelle

Hoi Jelle,

- Foto's worden altijd gewaardeerd.
- Is de uitlaat er al af?
- Is de kop dol of het draad?
- Heb je al echte kruipolie gebruikt zoals IMAL?
 
Als ik het zo hoor dan is uitboren met beleid en proberen de draad te behouden de laatste oplossing.😇
Vaker gedaan ja.....
 
Laatst bewerkt:
ik heb helaas geen acetyleen brander. ik ga aankomende week de bouten halverwege afslijpen zodat de uitlaat eraf kan en ik meer ruimte heb. Dan las ik een moer erop en hopen dat het zo los komt...
 
Uitboren zou ik maar niet aan beginnen. Je krijgt de gaten bijna nooit weer op zijn plek . En het wil met een elektrische handboor machine al helemaal niet . Als je toch echt wil uitboren ,dan de cilinders er af en opstellen in de juiste hoek in een klem onder een kolom boormachine.

Maar ik zou er een een moer goed op de beschadigde boutkoppen lassen en dan gelijk losdraaien . Als je wacht tot ze zijn afgekoeld lukt het meestal niet meer .

Sucses ermee.
 
Uitboren zou ik maar niet aan beginnen. Je krijgt de gaten bijna nooit weer op zijn plek . En het wil met een elektrische handboor machine al helemaal niet . Als je toch echt wil uitboren ,dan de cilinders er af en opstellen in de juiste hoek in een klem onder een kolom boormachine.

Ach ja if all else fails moet je toch wat he. Ik ben nog altijd zeer gelukkig met de uitlaatboutjes van mijn rode GS500 en die heeft ALEXELA toch echt met de elektrische handboor uitgeboord :} Bij de GS500 heeft de uitlaat bevestiging wel enige speling dus als je er een halve mm naast zit is dat niet direct een ramp.

uitlaatboutjes.png


nieuwebouten.jpg


uitlaatboutjes.jpg


Wat je als GS500 eigenaar moet doen is elke beurt even de uitlaatboutjes eruit draaien, doekje erlangs en terugzetten met een beetje koperpasta/keramische pasta op de draad. Een klein klusje dat groot leed voorkomt.
 
Laatst bewerkt:
En voor diegene die tegen dit soort problemen aanlopen: eerst kruipolie erop en een nacht laten intrekken,voordat je de boutkop vernageld. Is geen 100% garantie maar helpt zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan