hulp gevraagd: Vullen Carbon demper

Legion

MF'er
17 mrt 2006
57
0
R'dam
Hallo liefhebbers,

Ik wil mijn carbon dempers gaan vullen, heb in eerdere topics gekeken, maar daar niet gevonden waar ik dit het beste kan laten doen? Goedhart vraagt 2* 75 euri is 150 euri, vind ik wel wat veel eigenlijk voor een beetje wol, maar zie het niet zitten om zelf die gaten uit te boren..

Iemand een tip waar ik dit het beste kan laten doen?

Of wil iemand nog een zakcentje verdienen? O-)

full
 
Gewoon netjes de popnagels uitboren, eindstukken er af, oude vulling er uit, controleren of de binnenpijp nog heel is en goed vast zit, nieuwe vulling er goed strak en gelijkmatig in proppen, eindstukken er weer op, vastpoppen, klaar!
 
bedankt, maar dat 'vastpoppen' Hoe moet dat? Moet je dan een speciale tang hebben? Ik neem aan als je ze uitboort dat je weer nieuwe nodig hebt... Waar haal je die poppers ;) ? Ze zien er zo uit...

Wordt dit niet een ellendig partij gedonder als amateur?

full
 
Met wat ga je je pijpen vullen?? Ik ben een leek op dat gebied, mar ik neem aan dat je minder geluid uit je uitlaat wilt??
 
informeer eens bij
www.henko-exhaust.nl
hij heeft een keer goede uitleg gegeven over vulling tijdens een open dag...hij liet ook verschil zien van vulling...zijn merk en merken zoals laser etcetc...
zou eens daar informeren, vraag naar wijnand.
dennis
 
bedankt, maar dat 'vastpoppen' Hoe moet dat? Moet je dan een speciale tang hebben? Ik neem aan als je ze uitboort dat je weer nieuwe nodig hebt... Waar haal je die poppers ;) ? Ze zien er zo uit...

Wordt dit niet een ellendig partij gedonder als amateur?

(Afbeelding)

Zo'n setje van een tang en wat popnagels kost je de kop niet.
En daarna ziet het er weer exact hetzelfde uit als nu. (ook als amateur)
 
Zo'n setje van een tang en wat popnagels kost je de kop niet.
En daarna ziet het er weer exact hetzelfde uit als nu. (ook als amateur)

:^ tang plus poppers ben je voor ong. 10 euro klaar :) je wilt besparen of niet.... als je dat geld niet uit wilt geven moet je het maar voor die 150 laten doen ;)
 
ok.. even wat duidelijkheid...

Er moet speciale dempervulling in.... Tevens moet je de popnagels vervangen door gasdicht popnagels.

Denk dat er ongeveer 400 gr. vulling per demper in moet. In totaal dus 800 gr.

Ongeveer 20 luchtdichte popnagels.

800 gram vulling kost ongeveer € 40,--
20 popnagels ongeveer € 5,--

Als je het zelf doet ben je dus ongevere € 45,-- kwijt. Snel verdiend toch? *O* *O*
De vulling wikkel je gewoon om de binnenste pijp van je demper, met een beetje schilderstape vastzetten en de huls er weer om. Nieuwe popnagels erin.. en klaar..

je kunt eventueel contact opnemen met Lucky Ducky... daar heb ik het spul ook besteld.... e-mail --> luckyducyperformance@hetnet.nl

succes
 
Met wat ga je je pijpen vullen?? Ik ben een leek op dat gebied, mar ik neem aan dat je minder geluid uit je uitlaat wilt??

Dat is ook nog een vraag, ik denk steenwol, daar hoor ik iedereen over in andere topics. Reden is dat momenteel mijn fikken aanfikken als ik aan de pijpen zit (was eerst niet) dus het binnenste is waarschijnlijk weggebrand. Wil niet dat het carbon scheurt of verkleurt..
 
ok.. even wat duidelijkheid...

Er moet speciale dempervulling in.... Tevens moet je de popnagels vervangen door gasdicht popnagels.

Denk dat er ongeveer 400 gr. vulling per demper in moet. In totaal dus 800 gr.

Ongeveer 20 luchtdichte popnagels.

800 gram vulling kost ongeveer € 40,--
20 popnagels ongeveer € 5,--

Als je het zelf doet ben je dus ongevere € 45,-- kwijt. Snel verdiend toch? *O* *O*
De vulling wikkel je gewoon om de binnenste pijp van je demper, met een beetje schilderstape vastzetten en de huls er weer om. Nieuwe popnagels erin.. en klaar..

je kunt eventueel contact opnemen met Lucky Ducky... daar heb ik het spul ook besteld.... e-mail --> luckyducyperformance@hetnet.nl

succes


danke

:}
 
Dat is ook nog een vraag, ik denk steenwol, daar hoor ik iedereen over in andere topics. Reden is dat momenteel mijn fikken aanfikken als ik aan de pijpen zit (was eerst niet) dus het binnenste is waarschijnlijk weggebrand. Wil niet dat het carbon scheurt of verkleurt..

er is daar dus speciaal dempingsmateriaal voor...
 
Laatst bewerkt:
daar moet speciaal materiaal in. dat van de bouwmarkt fik je er zo uit.

met een tl1000 gezein, mooi blauw vlammetje van de back fire en je materiaal is weg :P

ben wel bereid het te doen voor je, maar je woont niet dicht bij :P

+ zelf dempings materiaal regelen ;)

Gr. Steven
 
Ik zit momenteel met het zelfde probleem. Ik zat zelf te denken aan het vullen met wat glasvezel aangezien ik daar makkelijk aan kan komen. Collega van me had het over airweave (gebruiken we bij ons op werk om luchtstroom te krijgen door vacuum pakketten die de autoclaaf in gaan).

Iemand nog aanvullingen of andere suggesties?
 
heb even in je profiel gekeken en zie dat je uit rotterdam komt, da's vlakbij bleiswijk. daar zit nl motorcross aad.
dempingsmateriaal kost daar niet zoveel. (moet bij crossers vaak vervangen worden) en inzetten doen ze eventueel ook wel voor je. en anders kan je ook terecht bij meurs motoren ligt een stukje verderop richting 16 hoven.
maar je kunt het ook rustig zelf avonturen hoor, het uitboren van een popnagel is niet zo moeilijk, gewoon rustig aan doen en ervoor zorgen dat de al aanwezige popnagel niet als een waanzinnige met je boortje mee gaat draaien. alleen dan zou hij de handel kunnen beschadigen. dempingswol strak om je binnen pijp eventueel op zijn plek houden mbv een ijzerdraadje. nieuwe popnagels erin, gewoon van de gamma en klaar is klara... :W
 
uitboren is niet zo moeilijk, is mij ook gelukt
heb alleen de boel ingekort en opnieuw vastgepopt (met popnageltang)
helaas niet met "luchtdichte popnagels" _O- _O-

full
 
heb vanmiddag nog ff gekeken voor je bij meurs en aad...zo'n zakje wol kost in de goedkoopste variant 8 euro, daarna komt er een ander merk met 10 euro....popnagel tang met nagels kost niet veel meer...totaal zou je het zelf kunnen doen voor 2 uitlaten voor om en nabij de 3o a 40 euro...
ik zou het wel weten...zelf doen!!! :Y
 
75 euri (per demper) vind ik nog wel meevallen, die monteur moet tenslotte ook z'n loon hebben (die man heeft ook een gezin die hij moet onderhouden en een motorfiets in de schuur staan) als je kijkt wat een uurloon van een motorfietsmonteur doet tegenwoordig!


Ik gebruik altijd GASdichte RVS popnagels, let er wel dat je beetje een fatsoenlijk popnagel apparaat gebruikt, bij die goeiekope Gamma dingetjes willen
de popnagels nogal eens op de verkeerde plek afbreken en dan zit met een popnagel waar een puntje uit steekt en kan dus opnieuw beginnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan