Beste forumleden,
Graag zou ik van jullie hulp gebruik willen maken voor mijn project.
Eerst even een korte introductie. Robert-Jan, 33, Den Haag en al heel wat jaren niet meer actief op het forum geweest..
Twee jaar geleden besloten om te beginnen met mijn eerste caferacer project, een XV920 uit 83. Die periode ben ik in contact gekomen met Wil van dutchcaferacers, die mij een heel eind op weg heeft geholpen met het project.
Door de verkoop van mijn vorige woning helaas langere tijd geen ruimte gehad voor de XV, waardoor deze die periode noodgedwongen in opslag heeft gestaan.
Inmiddels is er (iets)meer ruimte en tijd en wil ik het project gaan afronden. Maar zoals gezegd is dit mijn eerste project en is enige hulp daarom geen overbodige luxe
Zo staat het project er momenteel bij:
- Benelli tank
- aangepast subframe
- voorvork r1
- achtervering r1
- aftermarket uitlaat en carb's (Mikni VM34)
Wat moet er nog gebeuren en waar heb ik vragen over:
Elektra: Nieuwe kabelboom maken. Nieuwe speedo (niet die gele van Roelvink), koplamp, achterlicht, knipperlichten en M-unit heb ik. Concrete vragen heb ik nog niet, maar die gaan zeker komen!
Spuitwerk/coating: diverse onderdelen laten stralen en spuiten/coaten
Uitdaging is dat ik de tank en de achterbrug transparant wil laten spuiten/coaten. Uitsluitsel over wat nou het beste is/mooiste resultaat geeft heb ik nog niet kunnen krijgen/vinden.
Ik wil op de tank wel twee tanklogo's hebben, dus vanuit dat uitgangspunt lijkt mij het laten spuiten van de tank en het subframe in een 2k lak de enige optie?
Velgen en (sub)frame worden zwart.
Banden: voorvelg is van een r1 uit 2007, achtervelg wordt er een van een tweede generatie virago (ook een vijfspaaks, net als de r1). Is er een eenvoudige manier om te meten wat de maximale maat zal zijn voor en achter?
Gashendel: Ik heb online een set carburateurs gekocht met hierbij een gaskabel. Deze enkele kabel past niet op de gashendelbehuizing van de r1 (logisch ook wel). Uiteraard past deze wel op de originele gashendel van de virago, maar hier zitten alle controls ook aan vast en dat wil ik niet.
Hoe kan ik achterhalen op welk type losse gashendel deze kabel past? (zie afbeelding met tank).
Er zullen ongetwijfeld nog meer vragen komen, maar voor nu vind ik het wel even voldoende
Gaan jullie mij helpen om deze zomer nog te kunnen rijden op mijn XV?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
gr. Robert-Jan
Graag zou ik van jullie hulp gebruik willen maken voor mijn project.
Eerst even een korte introductie. Robert-Jan, 33, Den Haag en al heel wat jaren niet meer actief op het forum geweest..
Twee jaar geleden besloten om te beginnen met mijn eerste caferacer project, een XV920 uit 83. Die periode ben ik in contact gekomen met Wil van dutchcaferacers, die mij een heel eind op weg heeft geholpen met het project.
Door de verkoop van mijn vorige woning helaas langere tijd geen ruimte gehad voor de XV, waardoor deze die periode noodgedwongen in opslag heeft gestaan.
Inmiddels is er (iets)meer ruimte en tijd en wil ik het project gaan afronden. Maar zoals gezegd is dit mijn eerste project en is enige hulp daarom geen overbodige luxe
Zo staat het project er momenteel bij:
- Benelli tank
- aangepast subframe
- voorvork r1
- achtervering r1
- aftermarket uitlaat en carb's (Mikni VM34)
Wat moet er nog gebeuren en waar heb ik vragen over:
Elektra: Nieuwe kabelboom maken. Nieuwe speedo (niet die gele van Roelvink), koplamp, achterlicht, knipperlichten en M-unit heb ik. Concrete vragen heb ik nog niet, maar die gaan zeker komen!
Spuitwerk/coating: diverse onderdelen laten stralen en spuiten/coaten
Uitdaging is dat ik de tank en de achterbrug transparant wil laten spuiten/coaten. Uitsluitsel over wat nou het beste is/mooiste resultaat geeft heb ik nog niet kunnen krijgen/vinden.
Ik wil op de tank wel twee tanklogo's hebben, dus vanuit dat uitgangspunt lijkt mij het laten spuiten van de tank en het subframe in een 2k lak de enige optie?
Velgen en (sub)frame worden zwart.
Banden: voorvelg is van een r1 uit 2007, achtervelg wordt er een van een tweede generatie virago (ook een vijfspaaks, net als de r1). Is er een eenvoudige manier om te meten wat de maximale maat zal zijn voor en achter?
Gashendel: Ik heb online een set carburateurs gekocht met hierbij een gaskabel. Deze enkele kabel past niet op de gashendelbehuizing van de r1 (logisch ook wel). Uiteraard past deze wel op de originele gashendel van de virago, maar hier zitten alle controls ook aan vast en dat wil ik niet.
Hoe kan ik achterhalen op welk type losse gashendel deze kabel past? (zie afbeelding met tank).
Er zullen ongetwijfeld nog meer vragen komen, maar voor nu vind ik het wel even voldoende
Gaan jullie mij helpen om deze zomer nog te kunnen rijden op mijn XV?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
gr. Robert-Jan