hulp gevraagd

Wizz

MF'er
15 aug 2009
70
0
Hoi
Ik ben dus (al jaren) een oude gs75x aan het restaureren.
Ik was dus zo goed als klaar en dan begeeft de motor het.
Ben die nu aan het reviseren maar loop daar tegen een probleem aan.
Ik wil het blok splitsen maar krijg de twee schroeven niet los...normaal zijn dat andere denk ik maar er is duidelijk al eens aan het blok gewerkt...nu zijn het twee inbusbouten.
Ik krijg die met geen mogelijk los en heb er al twee inbussen op vernield.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik dacht ik vraag het hier en niet in "tech" omdat er hier meer zijn die met dergerlijk probleem ooit geconfronteerd zijn

full


betreft de twee bouten op de foto

groetjes
Wizz
full
 
Hoi
Ik ben dus (al jaren) een oude gs75x aan het restaureren.
Ik was dus zo goed als klaar en dan begeeft de motor het.
Ben die nu aan het reviseren maar loop daar tegen een probleem aan.
Ik wil het blok splitsen maar krijg de twee schroeven niet los...normaal zijn dat andere denk ik maar er is duidelijk al eens aan het blok gewerkt...nu zijn het twee inbusbouten.
Ik krijg die met geen mogelijk los en heb er al twee inbussen op vernield.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik dacht ik vraag het hier en niet in "tech" omdat er hier meer zijn die met dergerlijk probleem ooit geconfronteerd zijn

[afbeelding]

betreft de twee bouten op de foto

groetjes
Wizz[afbeelding]

Ik heb een aantal problemen gehad met boutjes!
Probeer het allemaal eens warm te stoken. Misschien heeft diegene er loctite tussen gesmeerd.
Een andere optie die bij mij altijd werkt is om er een moertje op vast te lassen. dat is hier alleen lastig om te doen. Misschien zou je een inbus-bitje in de bout kunnen vast lassen. (geen sleutel) want dan kan je niet meer draaien)
 
Laatst bewerkt:
Regel een slagschroevendraaier met het goede maat bit. Deze bits zijn sterker dan de degene uit een normale set.

Bit in de slagschroevendraaier steken, in de inbusbout zetten en een paar forse klappen op de slagschroevendraaier geven.

Zo komt alles los :+
 
Laatst bewerkt:
Regel een slagschroevendraaier met het goede maat bit. Deze bits zijn sterker dan de degene uit een normale set.

Bit in de slagschroevendraaier steken, in de inbusbout zetten en een paar forse klappen op de slagschroevendraaier geven.

Zo komt alles los :+

Zo komt alles vaak wel los ja, Maar als ik zo kijk op de foto zitten deze inbusjes op een kut plek in het oliefilter huis.

Of heb ik het mis Jean?
 
met een hamer en doorslag de imbussen wat tikken verkopen.
Wellicht schrikt de boel waardoor het wel los komt

edit,
kan me nog mijn grote fout herinneren, waardoor mijn carter scheurde :')
full
 
Laatst bewerkt:
kan me nauwelijks voorstellen dat je een kwaliteits inbus dop (facom/usag/beta/...) daarop kapot zou draaien
 
bedankt voor het meedenken.
Slagschroevendraaier heb ik maar gaat niet door de opening....het is inderdaad in het oliefilterhuis.
Ik had het blok graag gesplitst omdat bij het openen het hele blok vol sludge zat en ik de boel netjes wil reinigen voor hem terug in elkaar te schroeven.
Warmstoken lukt ook niet en schroef oplassen ook niet (heb geen lasapparaat)

grts
 
Het is gelukt
Het kapotte bitje ingeruild voor een nieuw
Dan op hoop van zegen en met brute kracht kwamen ze los.
De hele schroefdraad was precies gedompeld inde loctide.
Iedereen bedankt voor het meedenken
full


bedankt

(mag een slotje op)
 
Terug
Bovenaan Onderaan