Hulp gevraagt gsxr 750 srad

honda nx 250

MF'er
24 okt 2005
56
0
Nij Beets
Goededag wij zitten met een probleem.

Mijn broertje zijn suzuki gsx r 750 srad heeft ijzer splinters onder in het blok.
Nu wouden wij graag weten waar we het moeten zoeken.
We snappen wel dat het veel dingen kunnen zijn.
Maar goed mischien heeft iemand dit eerder gehad of is het een kwaaltje ofzo.
Hij zal zoizo open moeten maar goed dan hebben we een idee.
zijn wel splineters brammen.
Type gsxr 750 srad.
Bouwjaar 2000 volgens mij.
watergekoeld blok met injektie.
km stand is 45000 km ongeveer.

olie en voliestofen waren goed.

Wie kan ons een tips geven.

Groeten tjepke
 
Zou de motor niet starten voordat je hebt onderzocht waar die splinters vandaan komen.
Zijn het grote stukken of lijkt het meer op vijlsel?
Ik neem aan dat hij erachter kwam bij het vervangen van de motorolie.
Is er voorheen nog mee gereden? maakte de motor vreemde geluiden?
Zou je graag willen helpen maar kan vanachter m'n keyboard niet in het blok kijken.
Hoelang is de motor al in zijn bezit?
Gaat het om een Y model GSXR750?
sorry voor al mijn vragen,probeer een beetje meer beeld te krijgen.
 
Zou je er maar niet druk om maken als de motor verder goed loopt,af fabriek vind je al het
nodige aan metaal slijpsel in Suzuki blokken,zelfs tot hele metaalkrullen aan toe,verder vind je
bij veel motoren metaalslijpsel na de nodige km,het blok slijt immers meer naarmate de km stand
hoger word ,een motor die niet slijt moet nog uitgevonden worden,wel word het zorgelijk als er
veel metaal slijpsel gevonden word vooral als er ook koperkleurige deeltjes tussen zitten,dan is er
een lager kapot aan het gaan.
 
Laatst bewerkt:
je olie aftap plug onderin je carter heeft een magneet in het midden zitten die er voor bedoeld is om metaal slijtsel op te vangen zodat het niet weer het blok in komt, en je filter langer mee gaat.

en aangezien je al een oud beesje hebt, zit daar gewoon wat slijtsel op, helemaal niets om je zorgen om te maken :)

als je een foto van het slijtsel maakt even op die magneet kan ik je zeker weten zeggen dat er niks aan de hand is.
 
Laatst bewerkt:
Hey hallo.

Het is de motor van mijn broertje die reed er laats mee naar huis en toen
bleef die hakken in de 4 de versnelling.
Hij heeft hem toen uit gezet en gekeken maar de vloeistofen waren prima.
De motor wou toen niet echt meer goed schakelen.
We hebben hem toen naar een monteur gebracht die heeft gekeken naar de bak.
En hij schakelde wel prima maar bij voor de zkerheid heeft hij de olie even bekeken.
Er kwam splinters uit gen gruis want hij zij dat hij wel eens gruis had gzien bij ander motoren.
Maar dit zijn echt lange splinters van rond de 5 mm zoiets als je je nagels knipt en dan zulke stukjes onder in.
En op de olie aftap dop en door de olie.
Nou ik geloof echt niet dat dit hoort rij zelf een Honda cbr 600 en die heeft het dubbel aaantal km gemaakt die staat op 90.000 km en daar is nog nooit splinters of gruis uit gekomen.
Maar goed we zoeken dus naar vergelijkbaare verhalen.

alvast bedankt Tjepke
 
Terug
Bovenaan Onderaan