Hulp gezocht bij onderhoud motorfiets!?

snelle-meid

MF veteraan
7 mrt 2009
2.361
0
IJzendoorn
Hallo!!

Ik wil al langere tijd leren om mijn motor (binnekort motorS) een kleine beurt te geven. Dus vloeistoffen vervangen, enz. Nu heb ik echter niemand in mijn omgeving die mij hierbij kan helpen. :?
Dus is er hier iemand die toevallig zijn/haar motor deze winter ook weer klaar gaat maken voor volgend seizoen?! Dan zou ik graag even komen meekijken als dat mag?!
Ik kom zelf wel een heel stuk met het handboek maar ik denk dat het handiger en beter is om de kunst gewoon even bij een ander af te kijken. Dan kan ik ook wat dingen vragen.

Ik heb zelf een kawasaki zx6 2004 voor op de weg, en ik ben ook rustig aan het zoeken naar een R6 (2000-2002) voor op het circuit. Ik denk dat het daarom ook wel handig is om dit soort dingen zelf te kunnen. ;)
 
Bedankt voor de reacties!!
Ik ben echt op zoek naar iemand die nu ongeveer zijn of haar eigen motor een kleine beurt gaat geven. Dan kan ik eventjes meekijken zodat ik een beetje een idee krijg hoe alles gaat en werkt. Op dit moment is mijn kawa net gedaan. Misschien dat straks mijn toekomstige circuitmotor gedaan moet worden?!
Mijn gedachte was ook meer dat iedereen nu aan de gang gaat met de motor om klaar te maken voor het nieuwe seizoen. Dan is dat voor mij een mooie kans om eventjes mee te kijken bij iemand die wat meer verstand van de zaak heeft. ;)
Ik woon trouwens in de buurt van Tiel dus als je hier een beetje in de buurt woont en een beetje een vergelijkbare motor hebt die gedaan moet worden?!


Je kan veel beter je eigen motor zelf een beurt geven, met iemand in de buurt, die je kan bijstaan als je er even niet uitkomt. Ik ben regelmatig betrokken bij sleuteldagen van het VFR forum en steek daar de handen ook wel uit de mouwen, maar meestal geef ik meer uitleg en doe dingen voor en laat mensen dan zelf verder sleutelen. Zelf doen is in mijn ogen leerzamer als alleen maar toekijken.
Probeer eens te achterhalen of er voor jouw type motor ook wat via een club wordt georganiseerd. Op vfroc.nl staan genoeg foto's van zo'n sleuteldag, krijg je gelijk een idee hoe het er aan toe kan gaan bij een club.

Hulp krijg je wel, maar dat had je vast wel al in de gaten. Zodra het woord dame valt staan ze in de rij. _O- _O- _O-
 
Bedankt voor de reacties!!
Ik ben echt op zoek naar iemand die nu ongeveer zijn of haar eigen motor een kleine beurt gaat geven. Dan kan ik eventjes meekijken zodat ik een beetje een idee krijg hoe alles gaat en werkt. Op dit moment is mijn kawa net gedaan. Misschien dat straks mijn toekomstige circuitmotor gedaan moet worden?!
Mijn gedachte was ook meer dat iedereen nu aan de gang gaat met de motor om klaar te maken voor het nieuwe seizoen. Dan is dat voor mij een mooie kans om eventjes mee te kijken bij iemand die wat meer verstand van de zaak heeft. ;)
Ik woon trouwens in de buurt van Tiel dus als je hier een beetje in de buurt woont en een beetje een vergelijkbare motor hebt die gedaan moet worden?!

En de lokale garage? Gewoon even lief lachen, anders een kratje Jup.
 
Vroeger was ik lid van een auto/motor hobbyclub. Dit was een professionele garage waar je zelf mocht sleutelen, gebruik kon maken van professionele gereedschappen en apparatuur en indien nodig om advies of hulp kon vragen. Ook kreeg je korting op onderdelen. Sommige (kleinere) motorbedrijven doen dit ook, als je het maar vraagt. Ik weet bijvoorbeeld dat motorcentrum Houten het doet. Wellicht is er ook zoiets bij jou in de buurt.
 
Kop op zeg, een meid, en een snelle ook nog, wil gewoon wat hulp bij haar kleine beurt voor haar motor, en direct reageert elke malloot dat het zo suggestief is enzo...

Misschien is het gewoon zo dat ze liever even meekijkt met iemand anders...

Ik vind het gewoon top, als een meid wil sleutelen! *O* :}

Zelfs als man vond ik het prettig als er voor het eerst iemand meekijkt die er toch al wat meer van wist dan ik...
En dan ga je ons zeker ook nog vertellen dat jouw posting niet suggestief is? :+

Ik had dit topic al gezien, en vermoede al dat dit soort reacties zouden komen. Succes S.M. (sorry, was niet grappig bedoeld) met het vinden van een goede hulp/leraar.
 
wil gewoon wat hulp bij haar kleine beurt voor haar motorEn dan ga je ons zeker ook nog vertellen dat jouw posting niet suggestief is? :+

Ik had dit topic al gezien, en vermoede al dat dit soort reacties zouden komen. Succes S.M. (sorry, was niet grappig bedoeld) met het vinden van een goede hulp/leraar.

eindelijk iemand die het ziet *O*

Guilty as charged! :+

I'm human a man too... :$
 
Laatst bewerkt:
zo kan ik het ook

Waarschijnlijk kan TS het wel (een brommer lukte), maar als je bang / nerveus / onzeker aan een klus begint (logisch met een machine waarmee je het circuit op wil gaan) heb je kans dat je van iets kleins een groot probleem maakt. of erger; iets vergeet omdat je te druk in je hoofd bezig bent met de vijf stappen erna. dan helpt het toch om een monteur of kennis met kennis (ehh) erbij te hebben. Als ik eenmaal kleppen ga stellen wil ik ook graag dat er iemand bij is, precies om die reden.
 
Ik zie in dit Techniek forum eigenlijk wel meer topic titels waar ik mijn vraagtekens bij heb. :? Zal wel aan de vrijdagmiddag liggen. :)
Zelf spuiten?
Show hier je gereedschap
Voorpoot wil niet meer naar binnen
Inbus vs kruiskop
How to: De spuitcabine
Roomboter is zo gek nog niet
 
Ik zie in dit Techniek forum eigenlijk wel meer topic titels waar ik mijn vraagtekens bij heb. :? Zal wel aan de vrijdagmiddag liggen. :)
Zelf spuiten?
Show hier je gereedschap
Voorpoot wil niet meer naar binnen
Inbus vs kruiskop
How to: De spuitcabine
Roomboter is zo gek nog niet
:P

Tja, als je het zo onder elkaar ziet wordt je wel ineens erg met je neus op de feiten gedrukt dat we meer onbewust op bepaalde topics posten dan op anderen :$
 
Laatst bewerkt:
Ik zie in dit Techniek forum eigenlijk wel meer topic titels waar ik mijn vraagtekens bij heb. :? Zal wel aan de vrijdagmiddag liggen. :)
Zelf spuiten?
Show hier je gereedschap
Voorpoot wil niet meer naar binnen
Inbus vs kruiskop
How to: De spuitcabine
Roomboter is zo gek nog niet

Lang leve fantasie. ;)

1207314221606bn5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou....bedankt voor jullie (Meestal niet serieuze) reacties. Gelukkig wel een aantal serieuze PM's gehad.

Waarschijnlijk heb ik binnekort een oplossing! Ben nu bezig met een zx6 (2004) circuitfiets via een motorzaak. Daarbij krijg ik meteen een cursus onderhoud! ;) Goed geregeld dus!
 
'Wie kan mij leren.......een kleine beurt voor sportmotor?!' > 'Hulp gezocht bij onderhoud motorfiets!? '

blijkbaar nodig :/
vroeg me al af waar al die suggestieve berichten vandaan kwamen _O-

goed dat je het probeert, en kan me voorstellen dat je graag ff meekijkt of iemand wil laten meekijken. doe ik ook altijd als ik iets voor het eerst doe aan de motor
 
Vandaag (met wat hulp) motor helemaal nagekeken. Echt blij mee. Kkreeg goede uitleg en kweet zeker dat ik de volgende keer alles zelf kan doen! Tis voor een groot deel eigelijk heel simpel?! Ook trouwens meteen alles geborgd! ;) Ben dus (motorisch) helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. Alleen nog ff een kuipenset erop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan