Hulp gezocht bij onderhoud motorfiets!?

snelle-meid

MF veteraan
7 mrt 2009
2.361
0
IJzendoorn
Hallo!!

Ik wil al langere tijd leren om mijn motor (binnekort motorS) een kleine beurt te geven. Dus vloeistoffen vervangen, enz. Nu heb ik echter niemand in mijn omgeving die mij hierbij kan helpen. :?
Dus is er hier iemand die toevallig zijn/haar motor deze winter ook weer klaar gaat maken voor volgend seizoen?! Dan zou ik graag even komen meekijken als dat mag?!
Ik kom zelf wel een heel stuk met het handboek maar ik denk dat het handiger en beter is om de kunst gewoon even bij een ander af te kijken. Dan kan ik ook wat dingen vragen.

Ik heb zelf een kawasaki zx6 2004 voor op de weg, en ik ben ook rustig aan het zoeken naar een R6 (2000-2002) voor op het circuit. Ik denk dat het daarom ook wel handig is om dit soort dingen zelf te kunnen. ;)
 
Hallo!!

Ik wil al langere tijd leren om mijn motor (binnekort motorS) een kleine beurt te geven. Dus vloeistoffen vervangen, enz. Nu heb ik echter niemand in mijn omgeving die mij hierbij kan helpen. :?
Dus is er hier iemand die toevallig zijn/haar motor deze winter ook weer klaar gaat maken voor volgend seizoen?! Dan zou ik graag even komen meekijken als dat mag?!
Ik kom zelf wel een heel stuk met het handboek maar ik denk dat het handiger en beter is om de kunst gewoon even bij een ander af te kijken. Dan kan ik ook wat dingen vragen.

Ik heb zelf een kawasaki zx6 2004 voor op de weg, en ik ben ook rustig aan het zoeken naar een R6 (2000-2002) voor op het circuit. Ik denk dat het daarom ook wel handig is om dit soort dingen zelf te kunnen. ;)

Gewoon zelf doen, kom je ergens echt niet uit dan kan je altijd nog ff een vraag op MF knikkeren :)
 
Kop op zeg, een meid, en een snelle ook nog, wil gewoon wat hulp bij haar kleine beurt voor haar motor, en direct reageert elke malloot dat het zo suggestief is enzo...

Misschien is het gewoon zo dat ze liever even meekijkt met iemand anders...

Ik vind het gewoon top, als een meid wil sleutelen! *O* :}

Zelfs als man vond ik het prettig als er voor het eerst iemand meekijkt die er toch al wat meer van wist dan ik...
 
Laatst bewerkt:
Kop op zeg, een meid, en een snelle ook nog, wil gewoon wat hulp bij haar kleine beurt voor haar motor, en direct reageert elke malloot dat het zo suggestief is enzo...

Misschien is het gewoon zo dat ze liever even meekijkt met iemand anders...

Ik vind het gewoon top, als een meid wil sleutelen! *O* :}

Zelfs als man vond ik het prettig als er voor het eerst iemand meekijkt die er toch al wat meer van wist dan ik...

Thanks! Eindelijk een beetje een normale reactie! ;)
 
Hmja, motoren en testosteron....... :X

Maarreh.... bestaat er "in den lande" niet meer zoiets als motorXtra destijds?
Daar betaalde je een vast bedrag waarvoor je zelf aan je motor kon werken in een geschikte ruimte met alles aanwezig. Er was begeleiding en als je iets zelf niet kon werd het tegen betaling voor je gedaan.
Lijkt me een bruikbare oplossing voor je, mits zoiets nog bestaat.

Anders zijn er motorclubs (misschien ook een merkenclub van je eigen motor) die ook klusdagen organiseren, waar je onder leiding van meer ervaren sleutelaars aan de slag kunt.
 
ik zou niet alleen mee kijken! je kan beter even iemand vragen die je psychisch bij staat als je t voor t eerst zelf probeert ;) olie, oliefilter, luchtfilter, remblokken, wiel los halen voor bandenwissel is allemaal eigenlijk heel makkelijk zelf te doen maar de eerste keer blijft de eerste keer ;)

ik heb wel altijd ff de mannen nodig om t één en ander los te draaien want ik heb een beetje kippekracht dus krijg meestal een aantal dingen niet los...

oh en het benodigde gereedschap is ook wel handig...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat (ook) ik in staat ben om jou het één en ander over motorfietsonderhoud te leren. Ik heb ervaring als monteur en voor de Transalpclub nederland werp ik mijzelf ook naar voren als hulpmonteur. Ook racemotoren, maar dan op een andere ondergrond (is mijn visie althans).

Op voorhand wil wel duidelijk maken dat ik niets doe waar ik de kennis nog niet volledig van beheers (platen v/d koppeling vervangen bijv.). Hetgeen wat ik wel doe krijg je netjes op papier. Als je interesse heb dan kun je contact leggen via @hotmail.com (denizcar ervoor plaatsen). Dan regelen we een tijd, plaats, en wie welke onderdelen koopt.

Wel zit ik in Amsterdam. Wat minder dichtbij als de concurrentie, maar tot nu toe past al m'n gereedschap nog in de zijkoffers. (en ik heb een auto)

Succes!
 
Laatst bewerkt:
:^

Gewoon iemand zoeken en het onder zijn/haar begeleiding ZELF doen, daar leer je het meest van.

Wat wil je allemaal doen? olie/filter/remvloeistof enz? Waar zit je ongeveer? Heb je een werkplaatshandboek van je motor? heb je zelf gereedschap?

Afhankelijk waar je zit wil ik gerust een keer meekijken met je, ik doe alles zelf aan m'n motor
 
Bedankt voor de reacties!!
Ik ben echt op zoek naar iemand die nu ongeveer zijn of haar eigen motor een kleine beurt gaat geven. Dan kan ik eventjes meekijken zodat ik een beetje een idee krijg hoe alles gaat en werkt. Op dit moment is mijn kawa net gedaan. Misschien dat straks mijn toekomstige circuitmotor gedaan moet worden?!
Mijn gedachte was ook meer dat iedereen nu aan de gang gaat met de motor om klaar te maken voor het nieuwe seizoen. Dan is dat voor mij een mooie kans om eventjes mee te kijken bij iemand die wat meer verstand van de zaak heeft. ;)
Ik woon trouwens in de buurt van Tiel dus als je hier een beetje in de buurt woont en een beetje een vergelijkbare motor hebt die gedaan moet worden?!
 
PS: wiel eraf halen, koppelingskabel vervangen en dat soort klusjes lukt me vaak wel.
En vroeger haalde ik mn brommer ook uit elkaar (en in elkaar) maar dat is niet echt te vergelijken met mn motor natuurlijk.
 
Wel zit ik in Amsterdam. Wat minder dichtbij als de concurrentie, maar tot nu toe past al m'n gereedschap nog in de zijkoffers. (en ik heb een auto)

Succes!

Een meid heeft hulp nodig met de motor, en sommige mannen zijn gelijk bereid om het hele land af te rijden om langs te komen om haar te helpen :')

En toen ik met pech toevallig langs de weg stond met mooi weer, stopte van alle mooi weer rijders er niet 1! (nadat ongeveer 25 motoren voorbij waren gekomen, en een uur later stopte een doorrijder op een oude fiets :} )
 
Tsja, ik ga komende tijd doen:
* Olie + filter
* Remvloeistof
* remklauwen uitbaggeren
* achterwiel moet er uit (vers rubber)
* luchtfilter uitsoppen
en misschien m'n kettingset maar die moet ik nog ff checken, gaat dan wel om een fireblade en in de buurt van Zeeland :)

kleppenstellen etc heb ik afgelopen jaar al gedaan dus dat hoeft niet meer :)
 
Een meid heeft hulp nodig met de motor, en sommige mannen zijn gelijk bereid om het hele land af te rijden om langs te komen om haar te helpen :')

En toen ik met pech toevallig langs de weg stond met mooi weer, stopte van alle mooi weer rijders er niet 1! (nadat ongeveer 25 motoren voorbij waren gekomen, en een uur later stopte een doorrijder op een oude fiets :} )

Ik ben 21, kleine kans dat zij (die 2 motoren kan betalen) een match is ;) . En jij stond waarschijnlijk niet stil op de ring Amsterdam; ik reed laatst nog bijna een witte VFR aan die sip langs de kant van de weg stond. (heel tricky invoegen ook :+ ).

Ik ken het gevoel wel. Ik had m'n fiets een week toen ik zonder benzine kwam te staan langs de snelweg. Kraan stond al op reserve en toen bleek dat m'n motor geen waarschuwlampje had ook (IMO-300R, wist ik veel?). Na een kwartier wachten heb ik mijzelf maar naar over een brug naar een gat in de vangrail geduwt, motor in het gras neergelegd (deed pijn ja) vastgeketend aan de vangrail en mijzelf erbij neergelegd.

Nog geen honderd meter verder kijk ik achter me en zie ik een ANWB auto naast m'n motor staan: salvation! *O*

moraal van het verhaal: des te drukker de plek waar je panne krijgt, des te gefuckter je bent...
 
Tsja, ik ga komende tijd doen:
* Olie + filter
* Remvloeistof
* remklauwen uitbaggeren
* achterwiel moet er uit (vers rubber)
* luchtfilter uitsoppen
en misschien m'n kettingset maar die moet ik nog ff checken, gaat dan wel om een fireblade en in de buurt van Zeeland :)

kleppenstellen etc heb ik afgelopen jaar al gedaan dus dat hoeft niet meer :)
stuur haar gewoon een PB Erik dan is het makkelijker afspreken zonder de vrouwenjagers hier die niet serieus zijn

en daarbij zijn er weinig mensen op het forum die zo netjes omgaat met z´n motor :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan