hulp gezocht bij tourrit voor kinderen uit de echte minima

17 jan 2019
21
6
Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum:W, maar wil toch even van de gelegenheid gebruik maken om jullie een vraag voor te leggen.
(Mijn vriend heeft reeds een account, maar dat wil ik natuurlijk niet zomaar voor mijn doeleinden gebruiken.)O-)O-) (Ik hoop dat ik dit stuk toch mag plaatsen)

Ik zal het eerst even uiteenzetten wie we zijn en wat we doen.
De speelgoedbank oost Achterhoek (Sboa) (Winterswijk) doneert speelgoed en kennis aan kinderen waarvan de ouders, om welke reden dan ook, weinig bestedingsbudget hebben. Let op, dit zijn mensen zoals jij en ik en niet per definitie 'uitkeringstrekkers' zoals men vaak roept.

Daarnaast leren wij de kinderen en hun ouders hoe het wel of beter gezegd makkelijker zou werken in het leven. De kinderen leren wij spelenderwijs de handvatten in onze maatschappij, budgetteren, een gezond zelfbeeld en beeld van onze maatschappij.
Deze ozooo belangrijke informatie wordt niet op school geleerd8)7, de overheid laat hier een flinke steek vallen, maar zelf kan deze doelgroep vaak ook geen oplossing bedenken, omdat ze daar simpelweg lang niet altijd de handvatten voor hebben.
Dit is echt even kort door de bocht uitgelegd wat wij doen.

Nu gaan wij ook uitstapjes met de kinderen doen en willen hen blootstellen aan facetten waar zij anders nooit mee in aanraking zouden komen, omdat vele gezinnen in een isolement leven.
Daar de situatie van deze gezinnen vaak al zwaar beladen is,proberen wij zoveel mogelijk met een 😉 te benaderen.

Na dit gehele boekwerk 😅 ik hoop dat je het kon opbrengen het uit te lezen 🤓wil ik het volgende vragen:
Voor deze zomer wil ik proberen een tourrit voor deze kinderen op te zetten, zodat ook zij de vrijheid van het motorrijden eens kunnen ervaren.
Ik ben dus op zoek naar mensen die dit zouden willen ondersteunen en wellicht zelfs willen/kunnen helpen met de opzet hiervan.

Het mooiste zou natuurlijk zijn wanneer we een ploegje tevens met zijspan (wellicht logischer met kids) bij elkaar kunnen sprokkelen en mensen die met hun eigen motor willen meerijden om kruisingen af te zetten en gewoon voor de gezelligheid om de "stoet" stoer compleet te maken voor de kids.
Mocht jij hier wel oren naar hebben en ook de mogelijkheid om....wat dan ook te doen dan ben je meer dan welkom. Ook in de aanloop is veel hulp nodig.

Wil je mij (Ingrid Bravenboer) dan mailen of bellen/appen aub.
Dit bericht is puur om eens te onderzoeken of er motivatie is bij mensen om dit op te zetten zodat we straks wellicht echt woeste plannen kunnen gaan maken.
:}Bij voorbaat dank ik iedereen alvast voor de aanbiedingen natuurlijk, maar ook voor je tijd dat je de moeite hebt genomen dit stuk te lezen🙌.
Via facebook hebben zich al een aantal motorrijders aangemeld*O*

.......Kleine aanvulling: Ook op de dag zelf is alle hulp welkom eten/broodjes, drinken, kruising afzetten en noem maar op. Voor een hoop mensen ongetwijfeld gebakken koek???O-);)

Er is op dit moment nog geen datum bekend, omdat ik eerst zeker moet weten dat ik voldoende mensen bij elkaar kan vinden om dit evenement überhaupt plaats te laten vinden.;)

Wij zijn een 100% vrijwilligersorganisatie zonder enig winstoogmerk!!!!
Ik/de Sboa is bereikbaar op:
info@speelgoedbankoostachterhoek.nl
T: 06 588 956 60
 

Bijlagen

  • logo sboa.png
    logo sboa.png
    7,3 KB · Weergaven: 12
  • downloads (9).jpg
    downloads (9).jpg
    12,3 KB · Weergaven: 11
  • downloads (10).jpg
    downloads (10).jpg
    16,4 KB · Weergaven: 11
  • downloads (11).jpg
    downloads (11).jpg
    8 KB · Weergaven: 14
  • downloads (12).jpg
    downloads (12).jpg
    8,4 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Ik woon niet bepaald om de hoek dus ik kan je niet helpen.
Maar heb je er al aan gedacht om defensie om hulp te vragen, die willen vaak dit soort initiatieven wel een beetje ondersteunen. En het is niet alsof ze het zo druk hebben daar op de kazerne in Eibergen.
Probeer daar maar eens aan te kloppen bij de compagniescommandant om te zien wat ze kunnen en willen doen.
 
Ik woon niet bepaald om de hoek dus ik kan je niet helpen.
Maar heb je er al aan gedacht om defensie om hulp te vragen, die willen vaak dit soort initiatieven wel een beetje ondersteunen. En het is niet alsof ze het zo druk hebben daar op de kazerne in Eibergen.
Probeer daar maar eens aan te kloppen bij de compagniescommandant om te zien wat ze kunnen en willen doen.

Wat een grappig idee. Ben zelf oud beroeps, maar nooit aan die hoek gedacht.
Bedankt voor de tip
 
Je zegt dat je vrijwilligers zoekt voor het afzetten van kruisingen. Je weet dat dat niet mag zonder verkeersregelaar papiertje en politie goedkeur?
Je weet ook dat landelijk alle zijspan runs die al vele jaren georganiseerd worden, 1 voor 1 geconfronteerd worden met het feit dat de politie geen budget meer heeft voor dit soort goede doelen?
Heel nobel initiatief maar ik zou me eerst even in de regelgeving verdiepen. Helaas mag er niks zonder vergunning.
 
Zo, ik heb hem even verbeterd voor je.
Ik heb daar 4 jaar min een periode in Afghanistan gezeten, over het algemeen had ik veel doodsaaie periodes.

:):)Bedankt Monkey, maar met die hoek bedoelde ik eigenlijk defensie hahaha, maar ik begrijp het misverstand in de context wel.
Ik ga hen zeker ook benaderen, dat zou erg bijzonder zijn wanneer zij meedoen.
Misschien zijn zij ook moe van de armoe......in Nederland:)
 
Zelf rijdt ik altijd mee met Kinder Vakantie Werk (KVW) in Neer, Heythuysen en Swalmen. DIe organiseren ook elk jaar een motorrit voor kinderen uit groep 7 en 8. Misschien een idee om met deze organisatoren contact op te nemen over het hoe en wat van zo'n rit?
Motortocht
KVW Swalmen
Motortocht

Als je het allemaal rond krijgt wil ik waarschijnlijk wel komen om mee te rijden, de blijdschap van zo'n kinderen is toch altijd weer onbetaalbaar
 
Je zal er misschien niet zo snel bij stilstaan maar hoe ga je die kinderen verzekeren?
Daarbij ben je als organisator van dit uitje aansprakelijk voor al het leed dat men onderweg op kan lopen.

Laat je a.u.b. heel goed voorlichten over de risico`s die je als organisator loopt.
 
Je moet als meerijdende motorrijder bij je verzekering navragen of je een opzittende verzekering hebt en of deze verzekering ook geld wanneer je aan een georganiseerde rit gaat meedoen. Voor bepaalde zaken zal de stichting een verzekering af moeten sluiten, je kunt dit voor dit evenement dus gewoon aanvragen en de kosten ervan doorberekenen aan de bestuurders, niet aan de ouders van de kinderen want het is natuurlijk niet voor niks dat de situatie van die kinderen naar alle waarschijnlijkheid behoorlijk sucked. Met een goed uitgestippelde route kun je langs die route ook stoppen voor koffie en een stuk gebak ofzo, bereken dit, doe er een paar euro bij, kosten zijn dan wel gedekt en de aansprakelijkheid is afgekocht. Stel wel even een paar regels op, geen burnouts, wheelies, stoppies of door brandende hoepels springen tijdens de wall of death rit...enzovoorts.

Gebruik je gezonde verstand
 
Helaas is alleen gezond verstand niet voldoende in Nederland/regeltjesland.
Je bent als organisator verantwoordelijk.
Het is een evenement, er zal een vergunning voor aangevraagd moeten worden, daar hoort een verzekering bij. Ook de al eerder genoemde verkeersregelaars zijn nodig als je de groep bij elkaar wil houden en kruisingen wil afzetten. Dat moet eigenlijk zelfs met medewerking van politie gebeuren.

Het organiseren van dit soort dingen op een legale manier wordt lastiger en lastiger. Vele prachtige evenementen worden op deze manier de nek omgedraaid. De politie heeft geen geld of tijd meer omdat die met ME inzet nodig zijn bij voetbal wedstrijden waardoor dit soort waardevolle initiatieven niet meer mogelijk zijn.
 
Helaas is alleen gezond verstand niet voldoende in Nederland/regeltjesland.
Je bent als organisator verantwoordelijk.
Het is een evenement, er zal een vergunning voor aangevraagd moeten worden, daar hoort een verzekering bij. Ook de al eerder genoemde verkeersregelaars zijn nodig als je de groep bij elkaar wil houden en kruisingen wil afzetten. Dat moet eigenlijk zelfs met medewerking van politie gebeuren.

Het organiseren van dit soort dingen op een legale manier wordt lastiger en lastiger. Vele prachtige evenementen worden op deze manier de nek omgedraaid. De politie heeft geen geld of tijd meer omdat die met ME inzet nodig zijn bij voetbal wedstrijden waardoor dit soort waardevolle initiatieven niet meer mogelijk zijn.

Dat klinkt erg neerslachtig, maar absoluut geen reden om de mogelijkheden niet te onderzoeken. Wanneer ook ik op de bank blijf zitten gebeurt er wellicht niets. Dat kan geen optie zijn als we het met z'n allen als maatschappij willen redden.
Ik heb alle beren op de weg voorbij zien huppelen en ook dat is geen reden om maar niets te doen.
Verzekeringen, politie, sponsoren, eten, onkostenvergoedingen........ja ik ben meer druk met alles eromheen dan met de kinderen zelf, maar zo gaat dat in ons overbeschermde landje. Jammer alleen dat deze kinderen niet worden beschermd door diezelfde maatschappij.

Alle meldingen hierboven stimuleren mij juist des te meer om het in ieder geval te proberen en de bureaucratie eens wat stof te laten happen. Jou ook?????????

Ik wil iedereen hierboven wel heel erg bedanken voor hun input. Het is mooi te lezen wat er speelt bij mensen.
 
Het is absoluut niet neerslachtig bedoelt hoor, meer als waarschuwing om er niet te licht over te denken.
Fijn dat je hiermee doorzet, als het wat meer in de buurt zou zijn en ik wat meer tijd had had ik je graag geholpen met mijn zijspan.
Succes!
 
Helaas is alleen gezond verstand niet voldoende in Nederland/regeltjesland.
Je bent als organisator verantwoordelijk.
Het is een evenement, er zal een vergunning voor aangevraagd moeten worden, daar hoort een verzekering bij. Ook de al eerder genoemde verkeersregelaars zijn nodig als je de groep bij elkaar wil houden en kruisingen wil afzetten. Dat moet eigenlijk zelfs met medewerking van politie gebeuren.

Het organiseren van dit soort dingen op een legale manier wordt lastiger en lastiger. Vele prachtige evenementen worden op deze manier de nek omgedraaid. De politie heeft geen geld of tijd meer omdat die met ME inzet nodig zijn bij voetbal wedstrijden waardoor dit soort waardevolle initiatieven niet meer mogelijk zijn.
Helaas heb je helemaal gelijk en daarom is deze post dus helemaal niet leuk.
 
Verzekeringen, politie, sponsoren, eten, onkostenvergoedingen........ja ik ben meer druk met alles eromheen dan met de kinderen zelf, maar zo gaat dat in ons overbeschermde landje. Jammer alleen dat deze kinderen niet worden beschermd door diezelfde maatschappij.

Of deze kinderen tegen alles worden beschermd kun je je idd afvragen, maar deze maatregelen zijn er om deze kinderen te beschermen.

Je hebt er niets aan als er een kind uit deze kwetsbare groep gewond raakt en daarna blijkt dat de ouders zelf jarenlang een juridische strijd zouden moeten aangaan om die been protheses vergoed te krijgen.
En mogelijk zouden ze zelfs jou persoonlijk aansprakelijk moeten stellen.
Sommige regels lijken onzinnig en vervelend maar de advocatuur en verzekeringsmaatschappijen zijn degene die daarvoor hebben gezorgd, niet de overheid.
 
Dat klinkt erg neerslachtig, maar absoluut geen reden om de mogelijkheden niet te onderzoeken. Wanneer ook ik op de bank blijf zitten gebeurt er wellicht niets. Dat kan geen optie zijn als we het met z'n allen als maatschappij willen redden.
Ik heb alle beren op de weg voorbij zien huppelen en ook dat is geen reden om maar niets te doen.
Verzekeringen, politie, sponsoren, eten, onkostenvergoedingen........ja ik ben meer druk met alles eromheen dan met de kinderen zelf, maar zo gaat dat in ons overbeschermde landje. Jammer alleen dat deze kinderen niet worden beschermd door diezelfde maatschappij.

Alle meldingen hierboven stimuleren mij juist des te meer om het in ieder geval te proberen en de bureaucratie eens wat stof te laten happen. Jou ook?????????

Ik wil iedereen hierboven wel heel erg bedanken voor hun input. Het is mooi te lezen wat er speelt bij mensen.
Je kan misschien een beroep doen op motorbegeleidingsteam in Assen, die hebben hun verkeersrerelaarspas en zijn dus verzekerd. Nee heb je, ja kun je krijgen!
 
Leeuwen en beren, zelfs in de achterhoek...

oh, en Ingenpluisje, welkom op het azijnpissersforum
 
oh, en als de datum klopt doe ik wel mee... geen zijspan. Ahoewa

Misschien wil de DVBA ook wel bijstaan... 't is voor kinders he...
 
Even een kleine update voor de mensen die hebben aangegeven te willen helpen en/of meerijden met de tourrit.
Ik heb vandaag een heel leuk gesprek gehad met de politie en er zijn geen vergunningen vereist voor de rit*O*. Ze willen alleen even een datum en aantal motoren zodat ze er in ieder geval van weten en er op in kunnen spelen.
Ze kunnen helaas niet meerijden, echt waanzinnig jammer natuurlijk, maar.......;)we zijn nog niet zover haha.
Ik heb wel een nummer van het motorteam gekregen voor aanvullend overleg. Dat heet nu vertrouwen, of niet dan.

Ik ben nog druk met de Rabobank voor een stukje financiering en de lokale verzekeringsmaatschappij voor een extra verzekering om het geheel, voor iedereen, goed afgedekt te krijgen.

Toezeggingen voor broodjes/drinken en ontwerp posters heb ik ook al gekregen.

Mocht nog iemand iets willen oppakken, heeeeeeeeeel graag natuurlijk.
Verdere updates volgen ongetwijfeld weer binnenkort :}:}hoop ik:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan