Hulp gezocht met starten honda xr600r

Ricardo123

Rookie
10 jun 2017
11
0
Oudeschoot
Hallo allemaal

Ik heb sinds een week een honda xr600r uit 1995 gekocht maar dat ding wil niet starten heb de kleppen gesteld de carburateur helemaal schoon gemaakt en ik heb ook al een andere bougie erin gedaan en hij vonkt en heeft compressor en benzine dus in principe zou hij moeten starten maar hij doet niks niet eens een teken van leven en ik trap me dood om hem aan het lopen te krijgen dus suggesties zijn welkom en ik heb ook al in het honda xr600r how to topic gekeken
 
Carburateur goed afgesteld?
Ik heb me ook eens wezenloos staan trappen op een KTM na revisie. In een helder moment de luchtstelschroef een halve slag ingedraaid en hij liep direct.
Dan komt er nogal wat techniek bij kijken om hem aan te kicken.
Er is ook een speciaal Honda Xl forum, zitten kenners dus even ook daar vragen.
Ik krijg mijn XL600LM ook niet aangetrapt maar gelukkig heeft die een elektrische start.
 
Hoe is je startprocedure?

Benzinekraan aan, choke aan.

Bovenste dode punt zoeken, decompressie gebruiken en hem er net doorheen zetten. Kickstart helemaal omhoog laten komen en dan trappen. Probeer de volledige slag te maken, dus tot helemaal onder door.

Start hij dan niet, is er iets anders aan de hand.

Automatische decompressie die loopt te kloten is het eerste wat in me opkomt.
 
Hoe is je startprocedure?

Benzinekraan aan, choke aan.

Bovenste dode punt zoeken, decompressie gebruiken en hem er net doorheen zetten. Kickstart helemaal omhoog laten komen en dan trappen. Probeer de volledige slag te maken, dus tot helemaal onder door.

Start hij dan niet, is er iets anders aan de hand.

Automatische decompressie die loopt te kloten is het eerste wat in me opkomt.

Zo startte mijn KTM ook altijd, decompressie zou best wel eens kunnen kloppen. O ja en zeker geen gas geven tijdens kicken want je breekt je enkel!
 
ik heb hem lopend gekocht de vorige eigenaar trapte hem in 3 keer aan en ik heb tijdens het schoonmaken niet aan de afstelschroeven gezeten dus in theorie moet hij gewoon lopen en ik trap hem aan zoals chineesboer zegt Bovenste dode punt zoeken, decompressie gebruiken en hem er net doorheen zetten. Kickstart helemaal omhoog laten komen en dan trappen. Probeer de volledige slag te maken, dus tot helemaal onder door. misschien heeft het ook met mijn gewicht te maken aangezien ik maar 50 kilo weeg
 
Zet hem in zn drie. Dan als een gek gaan rennen met dat ding (koppeling in). Vervolgens spring je er op en laat je de koppeling opkomen.

Dat was mijn procedure altijd
 
rockyk al geprobeerd met 3 buren van mij ook geen succes wat mij wel opvalt is dat als ik hem probeer aan te trappen is dat ik lucht hoor ontsnappen net zoals een bougie die niet goed vast zit al weet ik zeker dat dit wel het geval is
 
lucht van je cilinder naar je uitlaat waarschijnlijk.

Hoe weet je dat er benzine in je cilinder komt?

Probeer anders even met pilot starter (of ghetto met remmenreiniger/deo) in je luchtfilter.
 
rockyk ik heb ook al met beide geprobeerd en dan dat de chokeklep open staat en de gasschuif helemaal omhoog en dan spuiten en dan gauw alles dicht en dan weer proberen te starten en weer geen succes mijn ideeën raken nu een beetje op en heb alles al geprobeerd wat ik weet
 
Pilot starter kan je inderdaad eens proberen, let wel op dat je hem dan niet op de choke zet.

Als je echt twijfelt aan je start skills mag je altijd hier eens langsrijden om te kijken of het daar aan ligt, eventueel heb ik ook wel kort tijd om even verder te kijken. Ik woon op 20 minuten afstand van oudeschoot.

Voor de rest zou het nog aan een lekke koppakking kunnen liggen, of misschien een verkeerde timing. Het laatste lijkt me minder waarschijnlijk omdat hij het bij de vorige eigenaar wel goed deed.
 
rockyk ik heb ook al met beide geprobeerd en dan dat de chokeklep open staat en de gasschuif helemaal omhoog en dan spuiten en dan gauw alles dicht en dan weer proberen te starten en weer geen succes mijn ideeën raken nu een beetje op en heb alles al geprobeerd wat ik weet


Als hij dan nog geen teken van leven geeft, vraag ik me af of hij wel goed vonkt/op tijd vonkt.

Heb je je electrische circuit al eens doorgemeten?
 
ik denk inderdaad dat het aan mijn startskills ligt want dit is mijn eerste grote single hiervoor alleen maar 125 2 takt met kickstart en brommers met kickstart de rest was met e start en op het moment is dit mijn enigste motor chineesboer dus langsrijden wordt een beetje lastig en ik heb alleen motorrijbewijs dus het mooiste is dat u langs zou willen komen u kunt er eventueel ook wel een vergoeding voor krijgen want ik wil er dolgraag oprijden
 
Hallo allemaal

Ik heb sinds een week een honda xr600r uit 1995 gekocht maar dat ding wil niet starten heb de kleppen gesteld de carburateur helemaal schoon gemaakt en ik heb ook al een andere bougie erin gedaan en hij vonkt en heeft compressor en benzine dus in principe zou hij moeten starten maar hij doet niks niet eens een teken van leven en ik trap me dood om hem aan het lopen te krijgen dus suggesties zijn welkom en ik heb ook al in het honda xr600r how to topic gekeken

Ik denk dat je het kickstarten nog niet onder de knie hebt....
 
Kraan open
Bij koude motor eventueel choke gebruiken.

Decompressiehendel in trekken.
Geen gasgeven
10 x kicken zodat er benzine aangezogen word.
Hoogste punt opzoeken
Iets door trappen en daarna in 1x kicken moet hij aan slaan of 3 x.

Procedure herhalen bij niet aan slaan.

Warm
Volg bovenstaande procedure zonder de Choke te gebruiken.

Als hij warm niet aanslaat.
Kraantje dicht doen.
Met decompressiehendel 10x droog trappen.
Daarna proberen te starten.

Moet lukken.

Djeessss wat heb ik de mijne vervloekt om het niet aanslaan

Martijntje in "Honda XR600R How-to Topic"
 
Laatst bewerkt:
vlotterkamer leeg laten lopen hielp bij mijn KTM na lange tijd (winter) stilstand.

haha, lees je wel vaker op fora: "Ik heb het probleem gevonden hoor, bedankt iedereen, toedeloeoeoeoe"

en nooit meer gezien.
 
hij loopt dankzij de hulp van chineesboer en het probleem was ik niet wetende hoe ik hem aan moest trappen in combinatie met de afstelling en ik heb hem net nog gestart en hij liep in 4 trappen en morgen maar even een blokje om
 
Terug
Bovenaan Onderaan