Hulp Gezocht Uitzoeken 1e 25kw motor

Yorickleek

Rookie
21 jun 2011
15
0
Maasmechelen
Hey allemaal

ik zal mezelf maar even voorstellen, Ik ben Yorick 19 jaar oud en op zoek naar een 25kw motor.
ik heb nu sinds een jaar mijn gewoon rijbewijs en hier in belgie (ben nederlander maar verhuisd) mag je dan met een gewoon rijbewijs rondrijden op een 25kw motor.
Dus bij deze ben ik in het bezit van een auto maar ik ben altijd al gefascineerd geweest door motoren en nu dus zoekende!
Nu wil ik even voordat ik een boel geld ga uitgeven toch weten wat er in de handel is.

Ben dus op zoek naar:
-een 25kw motor.
- liefst occasie
- budget max 1500 - 2000
zoek een soort variant of de aprilia rs125
ik vind ronde koplampen echt super lelijk maar denk je dat de motor toch iets voor mij is post dit dan even.
Aangezien mijn vakantie begint heb ik dus heel wat tijd om research te doen maar ik dacht dat het verstandiger was om toch maar even aan mensen met persoonlijke ervaringen te vragen.
Ook nog een vraag is of er ergens een mogelijkheid is om een proefrit te maken met een 25kw motor wil namelijk niet zomaar ergens aan kloppen om 1 te kopen als ik nog een echte leek ben!
Alvast hartstikke bedankt Guys and Girls
Greetz
 
Als ik mij goed meen te herinneren mag je niet met 25kW rijden in België met een B-rijbewijs, maar met veel minder kW. Zoals de Honda CBR 125 R, de RS 125 heeft teveel kW. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Yep, het is maximaal 11kW:
http://www.roeldeseyn.be/dossiers.php?dossierid=21&thema=6
Vergeet die RS 125, kijk maar eens naar de CBR 125 R, die is 11kW:

full
 
ik ben navraag gaan doen op het politiebureau en zij zeiden tegen mij tot 125cc mag je alles rijden en de specificaties van de 125rs zeggen dat hij 124.8cc is dus normaal is dit wel mogelijk ?
 
alvast harstikke bedankt ik moet zeggen ik vind hem ook erg mooi.
kan iemand me ook vertellen hoe duur ik uit ga komen met onderhouds kosten van dit type motor?
 
Ik zou het goed uitzoeken als ik jou was.
Tot vorig jaar hadden we hier heel veel Belgen en die mochten echt niet zwaarder rijden dan 11kW.
 
Dankje want ik had al een indruk dat de flikken hier ook niet echt wisten waar ze over praten!
en dat moet dan het voorbeeld geven.
@gerdien ik heb de andere topic verwijdert.
hoe kan ik dan het best zoeken naar een occasie motor onder de 11kw ?:)
 
alvast harstikke bedankt ik moet zeggen ik vind hem ook erg mooi.
kan iemand me ook vertellen hoe duur ik uit ga komen met onderhouds kosten van dit type motor?

Dit is mijn oude CBR 125 R. :9
Deze motoren zijn goedkoop, voor 1500 euro heb je er al een uit 2007 ofzo. Onderhoud is ook heel voordelig, want het zijn 1-cilinders.
Maar verwacht er niet al te veel van, want met 11kW heb je weinig power. De top is ongeveer 120 km/uur. Daarentegen zijn ze erg zuinig, ongeveer 1:30. :]
 
Dit is ideaal want ik ben nogal een snelheidsfreak en heb al meedere bekeuringen gehad met de auto dus als de top niet te hoog ligt zijn de boetes ook niet hoog :D
En het verbruik is helemaal mooi meegenomen, aangezien jij er 1 gehad hebt is dit dan een goede motor om mee te starten ?:)
 
Dit is zeker een goede motor om mee te starten. :Y
Het stuurt superfijn, het is een gemakkelijke motor om op te rijden. De motor is klein en licht, iets van 118 kg. Op zo'n motor kun je het goed leren.
 
oke alvast hartstikke bedankt ;)
ook heb ik ergens gelezen dat motoren voor de iets grotere mensen oncomfortabel zijn nu ben ik 1.86 en zal dit toch niet van toepassing zijn of wel ?:)
 
Het is een kleine motor, maar ik weet wel dat er lange mannen op rijden. De Belgen die hier op het forum zaten hebben nu een eigen forum, daar kun je van alles vragen:
http://cbr125.forumup.be/

Wat ook een leuke motor is en volgens mij ook 11kW, dat is de Honda Varadero 125. Dat is een all-road en die is een stuk hoger.

De RS 125 is in België ook wel te krijgen met 11kW, dan is ie begrensd. Maar dat zijn geen voordelige motoren in onderhoud en ze lusten een flinke slok. Een 2-takt motor rijdt niet zo mooi als een 4-takt. De Honda's zijn wel 4-takt.
 
full


Als je echt iets moois zoekt, dit is de nieuwste CBR 125 R. :}
Deze kost nieuw iets van € 3.200, valt best nog mee. :)
 
Ik zelf vind de Kawasaki ZX6R een prachtmotor, ben nog een beetje aan het sparen en dan ga ik er zelf een kopen. De 2004/2005 modellen zijn het mooist, met die achterlichten die boos kijken.
ze kosten wel rond de €4.000 maar dan heb je wel wat.
 
Ja al een heel stuk mensen alvast allemaal hartstikke bedankt ik heb mij ook ingeschreven voor een motor experience day zodat ik de basis van de motorbewegingen onder de knie heb :)
 
dat is heel verstandig en vooral leuk zo'n dag, veel plezier en veel succes met het zoeken naar de geschikte motor! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan