Hulp gezocht voor technische problemen met SYM GTS 250i

markoen

MF'er
18 apr 2004
244
0
Etten-Leur
Hallo, sinds 2008 heb ik een SYM GTS 250 i. Enkele maanden terug wilde ik hem via bemiddeling verkopen. Kreeg daar na een maand spijt van en heb hem teruggehaald. Wil sindsdien niet meer starten en een van de zekeringen sprong er steeds uit. De wederverkoper zegde toe dit te fixen maar heeft hem gewoon nog een maand laten staan.

Eenmaal thuis heb ik de kabelboom vanaf de zekeringhouder deels open gemaakt en de verbrandde draad vervangen. Sindsdien blijft de zekering zitten en doen alle functies het weer, behalve het aanslaan van de motor.

De startmotor draait goed rond en de bougies heb ik vervangen.

Echter, de bougie vonkt niet. Heel af en toe wil de motor aanslaan, maar zodra ik de startknop loslaat stopt de ontsteking weer.

Iemand in staat mij te helpen? Of een verwijs naar iemand? Ik woon in Etten-Leur.

Marcel
 
Welke zekering brandde er steeds door?
Was het die zekering van 30 ampère die er o.a. in jou brommer zit?
Dat is namelijk de zekering die in verbinding staat met de gelijkrichter/spanningsregelaar en vervolgens naar de AC generator gaat.

Was het die die steeds doorbrandde dan zou ik o.a. 'wphb' Hoofdstuk 17 "Electrical System" en dan pagina '17-7' t.b.v. doormeten AC generator spoel doornemen, en uitvoeren met een multimeter.
Vervolgens pagina 17-9 en 17-10 doornemen en ontsteking en bougie-kabel met multimeter ook na meten op opgegeven specificaties zoals omschreven in wphb.

Succes gewenst
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan