Hulp gezocht

Mathieuvandenberg

Die hard MF'er
8 mei 2010
443
0
Nieuwolda
Dag,

Sinds een tijdje is mijn aandacht getrokken voor zijspan rijden. Ik heb een cursus zijspan rijden gevolgt en ben in de tussentijd informatie aan het zoeken omtrent de techniek. Nu kwam ik op internet deze bak tegen en het leek mij een leuke bak voor aan mijn BMW F650.

Kan iemand mij vertellen waar ik rekening mee moet houden om het een en andere goed gemonteerd te krijgen? Is er een dealer van deze bakken in nederland die een frame heeft voor aan mij motor (volgens mij is het een sputnik, maar weet het niet zeker) of kan het frame ook ergens anders vandaan gehaald worden? Zijn er mensen die mij meer informatie over dit type bak kan geven?

Alvast bedankt.

Groet,

Mathieu
full
 
Dag,

Sinds een tijdje is mijn aandacht getrokken voor zijspan rijden. Ik heb een cursus zijspan rijden gevolgt en ben in de tussentijd informatie aan het zoeken omtrent de techniek. Nu kwam ik op internet deze bak tegen en het leek mij een leuke bak voor aan mijn BMW F650.

Kan iemand mij vertellen waar ik rekening mee moet houden om het een en andere goed gemonteerd te krijgen? Is er een dealer van deze bakken in nederland die een frame heeft voor aan mij motor (volgens mij is het een sputnik, maar weet het niet zeker) of kan het frame ook ergens anders vandaan gehaald worden? Zijn er mensen die mij meer informatie over dit type bak kan geven?

Alvast bedankt.

Groet,

Mathieu[afbeelding]

dat is een rus en meer kan ik je ook niet vertellen , zou goed moeten aan een lichtere motor passen denk ik :Y
 
Hoi Welkom.
Ik kan je over de bak niet veel vertellen, het is gewoon een Russenbak. Alles lekker lomp, maar nu met luxe instap. Misschien dat het wiel niet helemaal rond is, maar veel ernstiger kan het eigenlijk nier zijn.
Een standaard aansluitkit voor een F650 bestaat niet. Elke zijspanbouwer doet het op zijn eigen manier. Als je wil kopen en niet zelf maken zijn er een paar opties. EZS bellen, of een van de Duitse zijspanbouwers. EZS zal waarschijnlijk je motor willen hebben om een frame te maken, bij de Duitsers heb je kans dat ze een kant en klaar frame hebben liggen of kunnen maken.
Gezien de prijs van de bak en de waarde van de motor denk ik dat je liefst zelf aanbouwt met een kant en klare kit.

BMWF650Sputnik-4%20LRF%282%29.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

@halflive Die foto was ik ook tegen gekomen bij een site in Amerika. Volgens mij het dezelfde bak. Op de site The Chain Gang kwam ik het volgende tegen:

dmc-f650vassyrr4.02.jpg


Naar zoiets ben ik opzoek voor aan mijn motor, dan kan ik het geheel zelf rijdend maken als ik het goed heb. Heb je eventueel ook adressen van Duitse bouwers waar ik naar zoiets kan vragen?

@Slijptol BSC zegt mij zo niets, heb je daar meer informatie over/van?
 
Ook wij zullen de motor in de stal moeten zetten om een hulpframe te kunnen maken.
Wil jij dat zelf gaan doen met hulp ofzo Matthieu?
 
Zat nog op de site te kijken zie hier ookal een reactie.

Wat zijn de mogelijkheden? Ben zelf niet echt thuis met lassen en dergelijke dingen (hou het bij elektro en telematica).
 
Net wat ik zeg, lassen, draaien enz. geen probleem, maar de motor zal wel gebracht moeten worden. Zie al dat je niet echt in de buurt woont. Moest daar laatst nog eens zijn en heb nog even op de dollard dijk gestaan. Mooie omgeving.
 
http://edmund-peikert.de/index.html (edmund-peikert.)

Motek
Goeie kans op ee kant en klaar frame.
Uwe schmidt

Er zijn er meer, maar bij deze maak je een goede kans dat ze je kunnen en willen helpen.
Als je op de motor moet laten bouwen zou ik eerst met BSC gaan praten.
 
lol, Zwolle ligt toch nog een 100km bij mij vandaan, maar heb het er wel voor over als het nodig is. Rijopleiding was ook in Staphorst, dan is Zwolle ook niet zo ver meer.
 
http://edmund-peikert.de/index.html (edmund-peikert.)

Motek
Goeie kans op ee kant en klaar frame.
Uwe schmidt

Er zijn er meer, maar bij deze maak je een goede kans dat ze je kunnen en willen helpen.
Als je op de motor moet laten bouwen zou ik eerst met BSC gaan praten.

Kant en klaar hulpframe is de beste oplossing denk ik. Daarna zal er nog wel wat werk in zitten om span aan motor te bouwen. Dat kunnen en willen wij zeker voor je doen.
 
rare nederlanders........... 100km over nederlandse wegen; das om de hoek man.......... kom net terug uit de Ukraine; daar ga je effe een broodje halen in het volgende dorp 100km verderop over tsja............ technisch gesproken zijn het wegen.............

Verder welkom hier; veel kennis en hulpvaardigheid is wat de boel hier draaiende houdt. Niet iedereen kiest voor de zelfde oplossing maar je zult als je echt wilt gaan zijspan-rijden hier voldoende informatie en waar nodig hulp vinden om een en ander te realiseren
 
Nee ik kwam al uit Groningen.. Das de voorhoek.. Lekker off topic, maar ben met de TS via PM gewoon ontopic dus no problem ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan