hulp met kawa zx6r '95

Wie heeft er wat tips voor mij het betreft het volgende :

Als ik tussen de 2000 en 4500/5000 toeren constant rijd gaat de motor bokken
mijn voortandwiel is wel een beetje versleten en er komt binnenkort een nieuwe set op hij begint te tikken en het is net of hij ergens blijft hangen maar dat heeft niets te maken met het bokken want dat deed hij voor de tijd al het is volgens mij wel iets erger geworden.

ik heb er wel een open uitlaat opzitten van het merk Streetfighter.

krijgt hij nu te weinig brandstof of juist te veel ??

ik rijd best wel flink door en gemiddeld moet ik na 190/210 km de benzine kraan op reserve zetten is dit een normaal brandstof verbruik ?
bij mij weten zit er geen dynojet kit of iets dergelijks op.

ik heb nu ook al twee keer gemerkt als ik s'morgens van of naar het werkt rijd dat als het koud is de motor opeens slechter gaat lopen en bij stationair slaat hij direct af geeft ik gas dan lijkt het of hij weer normaal loopt rijd je constant dan is het net of hij op drie cilinders loopt komt dit door de kou ?


ik woon in de omg van nijmegen weet iemand misschien een goede zaak in de buurt van nijmegen om hem goed af te laten stellen en eventueel ook te testen op een testbank ?

bedankt voor de moeite,


groetjes Sander
 
Als ik tussen de 2000 en 4500/5000 toeren constant rijd gaat de motor bokken
mijn voortandwiel is wel een beetje versleten en er komt binnenkort een nieuwe set op hij begint te tikken en het is net of hij ergens blijft hangen maar dat heeft niets te maken met het bokken want dat deed hij voor de tijd al het is volgens mij wel iets erger geworden.

Bij 2000 tpm niet te veel aandacht aan besteden, is vrij normaal voor een hoogtoerige fiets. De mijne heeft tot 4000 tpm de neiging tot bokken, is echter niet echt storend. Daarboven geen problemen. Het is in ieder iets om naar te laten kijken.

ik heb er wel een open uitlaat opzitten van het merk Streetfighter.

krijgt hij nu te weinig brandstof of juist te veel ??

Heb een open Remus Grand Prix demper. Na een run op een testbank zijn er 2 maten grotere sproeiers ingezet. Hij stond boven de 11000 tmp met de standaard sproeiers veel te arm. Bij lang boven de 12000 tmp zou het mogelijk zijn om de gaten in de zuigers te branden.

ik rijd best wel flink door en gemiddeld moet ik na 190/210 km de benzine kraan op reserve zetten is dit een normaal brandstof verbruik ?
bij mij weten zit er geen dynojet kit of iets dergelijks op.

Een dergelijke Kawa is erg dorstig. Heb inmiddels de hoop laten varen op betere verbruikscijfers. Zit meestal rond de 190 km (+-10 km) als ik op reserve moet. Bij extreem gebruik loopt het verbruik op naar 1 op 10-11.

ik heb nu ook al twee keer gemerkt als ik s'morgens van of naar het werkt rijd dat als het koud is de motor opeens slechter gaat lopen en bij stationair slaat hij direct af geeft ik gas dan lijkt het of hij weer normaal loopt rijd je constant dan is het net of hij op drie cilinders loopt komt dit door de kou?

Hoe hoog staat het stationairtoerental afgesteld? Zet die eens op 1500 tpm. Kun je verstellen met het zwarte draaiknopje ter hoogte van de koppeling. Heb zelf iig nog geen last gehad van bevroren carbs.

ik woon in de omg van nijmegen weet iemand misschien een goede zaak in de buurt van nijmegen om hem goed af te laten stellen en eventueel ook te testen op een testbank ?

Geen idee

bedankt voor de moeite,

Graag gedaan, btw wat vind je van die Ram-Air brul? :9~
 
Bedankt voor jullie berichten, ik zal eens kijken of ik een zaak op kan zoeken die de motor goed af kan stellen en deze ook meteen kan testen

wat betreft de ram air brul........uhm uhm ik neem aan dat je de twee luchthappers bedoelt die onder de koplamp zitten ... ik zou het niet weten dit is mijn eerste motor ik heb hem nu twee maanden als de motor stationair loopt kun je ze wel goed horen het klinkt dan een beetje op een rauw lopende motor .... als ik het goed omschrijf? ?

wie weet eigenlijk het max vermogen van de zx6r ?


om even terug te komen op mij vorige vragen als ik veel toeren rij en ik laat het gas los en rem af dan is het niet of het onweert achter mij ....

bedankt,


sander
 
om even terug te komen op mij vorige vragen als ik veel toeren rij en ik laat het gas los en rem af dan is het niet net of het onweert achter mij ....

Part of the deal :9~ :9~ :9~

Die Ram Air hoor je ook als je boven de 8000 tpm achter de kuip wegduikt. Max vermogen zal om en nabij de 95 pk op het achterwiel zitten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan