Hulp nodig bij het kiezen van een motor

Aggy32

Die hard MF'er
17 jun 2011
666
0
Mijdrecht
Hallo allemaal,

Ik heb 1 week geleden mijn motorrijbewijs gehaald, en zoek een motor met een max. van 25 kw.
IK hou van iets stoers dus zit ik te twijfelen tussen:

- Suzuki GSX-R 600 (25kw)
- Kawasaki ZX6R (25kw)
Als jullie een paar betere weten dan hoor ik het graag.
Ik heb een budget van € 4.000, maar het is natuurlijk wel beter als ik iets goedkopers kan regelen.
zoek iets dat niet zo oud is, omdat het er goed uit moet zien.
Ik zie vaak van die oude motoren, maar die bevallen me niet zo.

Ik woon in Uithoorn en ik moet elke dag naar Amsterdam om naar school te gaan. Dus een motor die lekker op de snelweg rijdt is iets dat van belang is.

Alvast bedankt voor de reacties hieronder :)!
 
Laatst bewerkt:
Als je perse een motorscooter wilt, zou ik voor het snelwegwerk wat meer cc's nemen...
minimaal 250cc.. denk bijv. aan een Yamaha X-Max 250 ofzo... en wil je 25kW, denk dan aan een Burgman 400 of een Majesty 400. Maar dat zijn grote slagschepen met een minder speels uiterlijk dan bijv. een X-Max. Met een Runner of DNA 180 in A'dam rondrijden kan, maar dan ben je 'm wel snel kwijt met of zonder geweld.. is niet te zeggen.
 
Als je perse een motorscooter wilt, zou ik voor het snelwegwerk wat meer cc's nemen...
minimaal 250cc.. denk bijv. aan een Yamaha X-Max 250 ofzo... en wil je 25kW, denk dan aan een Burgman 400 of een Majesty 400. Maar dat zijn grote slagschepen met een minder speels uiterlijk dan bijv. een X-Max. Met een Runner of DNA 180 in A'dam rondrijden kan, maar dan ben je 'm wel snel kwijt met of zonder geweld.. is niet te zeggen.

Valt mee gewoon in je berging zetten.
Moet je niet in een ghetto flat wonen :+
Hoewel indd zijn ze erg diefstal gevoelig.
Had een matzwarte dylan 150 ses die wouden ze ook maar al te graag hebben had ik het idee van.
Die koppies gingen allemaal om als je langsrijd.

GroteFoto-DIVUHAQJ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je perse een motorscooter wilt, zou ik voor het snelwegwerk wat meer cc's nemen...
minimaal 250cc.. denk bijv. aan een Yamaha X-Max 250 ofzo... en wil je 25kW, denk dan aan een Burgman 400 of een Majesty 400. Maar dat zijn grote slagschepen met een minder speels uiterlijk dan bijv. een X-Max. Met een Runner of DNA 180 in A'dam rondrijden kan, maar dan ben je 'm wel snel kwijt met of zonder geweld.. is niet te zeggen.


Ja ik zat ook naar een x-max te kijken, maarja die zijn te duur.
Ze zijn tweedehands rond de 3800 dat is teveel vind ik.
Met diefstal zit 't wel goed ik zet hem gwn binne in mijn schuur is gwn naast de woonkamer dus zal geen probleem zijn. hoor 't wel als er wat gebeurt.
Burgman 400 en majesty vind ik wat te groot. Dat vind ik meer een motorscooter voor ouderen. toch bedankt voor je reactie.
 
Als ik jou was zou ik gewoon een Zx6r kopen!


En ja dat zeg ik omdat ik m zelf heb! op 25kw :+

Ze zien er perfect uit. Maarja dus kmoet nog wel ong. €300 extra uitgeven om het terug naar 25 kw te halen.

Ik zat ook te kijken naar de Suzuki GSX-R 600, ik ben er gelijk verliefd op geraakt :9 ..

Ik zit nu te twijfelen tussen
Suzuki GSX-R 600 (modellen vanaf 2006 hebben aantrekkelijke achterlichten :9~ )
Kawasaki ZX-6R (modellen met die boze achterlichten vanaf bj 2001 zijn hot)

Welke van de twee word me aangeraden :)

Maarja de prijzen zijn wel wat hoog. Ik weet niet hoe ik dat moet regelen -O-
 
Laatst bewerkt:
hoi en een kawasaki ninja 250r of een honda cbr 250r?
de kawasaki ninja is te koop voor rond de 4000 euro op marktplaats vanaf bouwjaar 2008 is standaard 24 kw en de honda cbr 250r is nog niet tweedehands te verkrijgen maar kost iets meer dan 4000 euro maar dan heb je wel een nieuwe succes groetjes
 
Als ik jou was zou ik gewoon een Zx6r kopen!


En ja dat zeg ik omdat ik m zelf heb! op 25kw :+

En als ik jou was zou ik een GSX-R600 Kopen.. omdat ik er zelf op rij =P

GSX-R600 begrenst op ECU rijd lekker vind ik persoonlijk.
Zelf heb ik ook proef gereden op een ZX-6R uit 2007 (??) en daar uit maakte ik op dat ik de Gixxer lekkerder vond rijden dan de kwaak.
Door een van de officiële suzuki dealer (waar mijn motor vandaan komt) is mij verteld dat de gixxers zonder carburateur alleen begrenst konden worden dmv de ecu.
De kosten hier van zijn €600,- excl. montage etc. Hier op het forum hebben mensen de Gixxers ook geknepen door cdi.
Als je hem hier op laat knijpen zouden de kosten dacht ik op €150-€200.

Misschien is het een idee om ook eens te kijken naar een SV650 en dan dacht ik de S uitvoering. Dit is een leuke sportieve 2cilinder en meer richting je budget.
 
ja als je een gsxr kan betalen maar aangezien je bedrag, een gsxr uit 07 is wel aan de hoge prijs. je moet het zelf ondervinden misschien proefritjes maken !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan