Hulp nodig bij het repareren (scheurtje in koppelingsdeksel)

Toon_6713

Rookie
3 jul 2020
6
0
Hoi, ik heb me net geregistreerd maar goed. Ik heb een Ktm mx250 1991 staan. Vorige zomer heb ik hem weer aan de praat gekregen, maar ik zag laatst dat er een helen plas olie onder lag. Dit bleek uit de koppellingsbak te komen, die heb ik er nu afgehaald en daar zag ik 3 hele kleine scheurtjes in zitten. Aangezien er geen andere dekseltjes te koop zijn moet ik hem zelf maken (wat me ook wel lukt), maar ik vraag me wel af wat voor "lijm/epoxy" ik daarvoor nodig heb. Ik ben van plan om bison kombi metaal te gebruiken. het kapje is volgens mij van aluminium maar dat weet ik niet honderd procent zeker. Als jullie nog tips hebben hoor ik die graag!
 
Die tape is echt geen grapje. Ik reed er al best lang mee rond, totdat ik een keertje langs de kant werd gezet vanwege een kromme kentekenplaat. Stond mn motor vóór het pliesiebureau in Delft een beetje te lekken...
Meneer agent zag dat gelukkig niet, maar toen moest ik er wel echt iets aan doen van mezelf. Thuis ontvet met remmenreiniger en een beetje tape geplakt als noodoplossing. Dat stukje tape heeft er jaren gezeten totdat ik mijn dynamo moest vervangen, toen heb ik op de sloop een ander deksel gescoord omdat de boutjes van de dynamo afbraken, niet eens voor dat scheurtje.
Bij dit deksel gaat het niet werken natuurlijk, en deze motor is het waard om het fatsoenlijk op te lossen. Maar bij een brik, waarom niet...
 
Op de manege waar dat paard van me stond hebben we als noodgreep een keer na een vorstje gescheurde tileenleiding gerepareerd met Duck-tape. En daar stond gewoon druk op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan