Hulp nodig bij keuze. Sw400 vs maxsym vs burgman

2 aug 2019
48
17
Ik ben aan het twijfelen. Ik heb heel veel ervaring met scooters tot 125 cc, en enkel in de binnenstad.. Ik rijd wel al 15 jaar met de wagen. Ik zal vanaf september 180 km per dag met de scooter afleggen, grotendeels autosnelweg. Dit gedurende minstens 9 maanden dus ongeveer 30 000 km!
Ik ben een rustige rijder, die heel goed het verkeer kan "lezen" en goed kan anticiperen. Ik rijd dan ook vaak heel economisch met de wagen.
Met de motosooter zal dat niet anders zijn.
Ik zoek dus een scooter die makkelijk en vlot naar de 120 gaat, maar geen moeite heeft te versnellen naar 140 km per uur indien dit is om een gevaarlijke situatie te vermijden.
Kunnen jullie me helpen met m'n keuze? (budget max 2000 euro)
Wat ik belangrijk vind is bouwkwaliteit, betrouwbaarheid en comfort (dat ik geen harde schokken in de rug krijg)
Ik vond :
1) een Maxsym 400i, van 2014 met 10 000 km voor 2000 euro (vraagprijs dus daar kan wel wat van af denk ik

2) Maxsym 400i (bouwjaar voorlopig onbekend)

3)Piaggio x10 (vind ik heel mooi) uit 2015 maar 46 000 km reeds.

4) kymco exciting, hij zou akkoord gaan met 2000 euro (wat mijn top budget is)

5) Deze 700 cc Kymco; misschien overkill voor me (en zal de verzekering veel duurder maken denk ik)

6) een een mooie maar wellicht te licht:

7) een wat oudere burgman, maar ik vind hem wel iets hebben:
Suzuki Burgman AN 650 Executive 2004 20.000 Km!!! 41 kW Europees gelijkvormigheidsattest In zeer goede staat. Met topcase Groter windscherm ABS Nieuwe banden 2 sleutels Perfect onderhouden. Geen kosten te voorzien ! Prijs 2250 euro (vond ik op marketplace)

8)ik vond ook meerdere Honda Silverwing, t 40 en t600 , maar meestal net boven mijn budget (2300 a 2600 euro)


Ik kijk echt uit naar jullie advies en tips.

Groetjes,

Coolhandluke1978
 
Maxsym met weinig km geen verkeerde keuze. (de x10 en de burgman kunnen heel duur uitpakken)
T 400 te veel mijlen !! ?