Hulp nodig! m.b.t. mogelijke coulance regeling rijbewijs

Net of die paar honderd euro opweegt tegen de enorme vrijheidsbeperking die hier van overheidswege wordt opgelegd.
 
Net of die paar honderd euro opweegt tegen de enorme vrijheidsbeperking die hier van overheidswege wordt opgelegd.

Meest gehoorde argument waren de kosten en niet de vrijheidsbeperking. De kosten zijn nu gecompenseerd dusja.. het is een take it or leave it je hebt iig iets gekregen.
 
Tjah, 't is maar hoe je het bekijkt, ik vind het meest bezwarende dat ik nu niet de mogelijkheid heb om een snelwegwaardige motorfiets te mogen berijden..

Nu maar kijken hoe ver deze financiële compensatie reikt..
 
Nou de minister gaf aan dat het CBR een werkbare invulling moest geven, het is nog niet duidelijk of het ook voor een evt. tweede examen gaat gelden.
 
Je krijgt je examen betaald, geen lessen, ze gaan er van uit dat jij al genoeg ervaring hebt om het examen succesvol af te maken.
 
Beter als niets.. Scheelt je alweer 1x examen kosten!

Voor een examen wat het gros niet eens wil. Ik denk niet dat ik de enige ben die niks aan een A1 rijbewijs heeft...

En dan de volgende vraag: Is de oude AVB nog geldig of kan je die wel zelf alsnog betalen?
 
Het oude AVB blijft geldig en met dat AVB mag je afrijden voor je AVD zolang je AVB geldig is!
Kortom: je hoeft alleen nog af te rijden (AVD)
 
Dat is altijd een hot item, maar dan leg je het probleem bij het CBR, niet de nieuwe regelgeving of de overheid.
 
Wat let ze om nu te zeggen; 'u bent gezakt'. Terwijl je stiekem wel geslaagd was, maar nu dus nog een keer op moet en alsnog moet betalen? ;)

Ja precies en ze hebben 18 jaar geleden ook een aantal ouders omgekocht zodat die een paar maanden later pas aan kinderen begonnen zodat als die kinderen dan hun motorrijbewijs wouden halen deze net in de nieuwe regeling vallen waardoor de overheid meer geld krijgt.
 
Nog een toevoeging: net is er voorgesteld om op 35kw in te stromen (de mensen die uitval hadden door de sneeuw) dit is definitief niet mogelijk in verband met juridische redenen.
 
Klopt maar het punt is niet aangehaald dat NL een uitzonderingspositie bekleedt in de EU.
 
Wat let ze om nu te zeggen; 'u bent gezakt'. Terwijl je stiekem wel geslaagd was, maar nu dus nog een keer op moet en alsnog moet betalen? ;)

Ja, het cbr laat altijd 60% zakken om geld te verdienen. Dat in goede samenwerking met examinators en instructeurs.
Behalve meisjes dan. Want die knipperen een keer met de wimpertjes en dan slagen ze gelijk.

Inderdaad, we laten ze allemaal opgaan en zakken. Die kosten die het cbr gemaakt heeft voor het eerste examen halen ze dan zo weer terug door ze nog eens examen te laten doen!
 
Wanneer worden die prijsafspraken tussen cbr en rijscholen eens aan de kaak gesteld?

Het zijn allemaal boeven want ze laten je gewoon zakken. Want jij hebt perfect gereden dus daar kan het nooit aangelegen hebben. Allemaal de schuld van een ander. Schuld van het weer. Schuld van iedereen die ook maar iets met een motor te maken heeft.
Ook al die rotzakken op MF die hun rijbewijs hebben die willen niet eens meegaand zijn. Want als motorrijder steken we ook de hand naar elkaar op maar nu laten ze ons stikken.

Omschrijft dit een beetje jullie gevoel?

:9
 
Nieuws staat ook op teletekstpagina 108. Ook hier lijkt men niet door te hebben waar het daadwerkelijk over gaat..
 
Wanneer worden die prijsafspraken tussen cbr en rijscholen eens aan de kaak gesteld?

Het zijn allemaal boeven want ze laten je gewoon zakken. Want jij hebt perfect gereden dus daar kan het nooit aangelegen hebben. Allemaal de schuld van een ander. Schuld van het weer. Schuld van iedereen die ook maar iets met een motor te maken heeft.
Ook al die rotzakken op MF die hun rijbewijs hebben die willen niet eens meegaand zijn. Want als motorrijder steken we ook de hand naar elkaar op maar nu laten ze ons stikken.

Omschrijft dit een beetje jullie gevoel?

:9

Niet eens, want ondanks dat je waarschijnlijk teveel behaalt krijg je uiteindelijk wel wat je wil, namelijk een écht motorrijbewijs. Zelfs dat is hier niet het geval.
 
In de reactie op de kamervragen van M. de Graaf spreekt de minister wel degelijk over het vergoeden van meerdere examens.

"Desondanks ben ik bereid te laten onderzoeken of het mogelijk is de gedupeerde
motorrijders financieel tegemoet te komen in de kosten die zij hebben doordat zij
onder de nieuwe regeling komende jaren extra examens moeten afleggen ten
opzichte van de oude regeling. Ik denk daarbij aan gratis examens. Ik heb het
CBR verzocht deze optie op zeer korte termijn verder uit te werken."
 
In de reactie op de kamervragen van M. de Graaf spreekt de minister wel degelijk over het vergoeden van meerdere examens.

"Desondanks ben ik bereid te laten onderzoeken of het mogelijk is de gedupeerde
motorrijders financieel tegemoet te komen in de kosten die zij hebben doordat zij
onder de nieuwe regeling komende jaren extra examens moeten afleggen ten
opzichte van de oude regeling. Ik denk daarbij aan gratis examens. Ik heb het
CBR verzocht deze optie op zeer korte termijn verder uit te werken."

Dit vind ik wel raar, ze willen geld vergoeden aan de mensen die onder de oude regelingen gelest hebben, maar om ze volgens de oude regels af te laten rijden is geen mogelijkheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan