Hulp nodig! m.b.t. mogelijke coulance regeling rijbewijs

Is juridisch gezien niet mogelijk en anders een hele poespas/ingewikkeld om dat te regelen o.i.d..

Het is in praktijk makkelijk uit te voeren. Controleren of ze hun AVB voor 19 januari hebben, en een aantekening maken bij het cbr dat ze afrijden voor A Licht.

Het zal alleen iets duurder zijn i.v.m. dat het rijbewijs dan apart gemaakt moet worden.
Maar altijd nog goedkoper dan examens vergoeden.
 
Ja op basis van het AVB leek het mij ook wel mogelijk.

Maargoed.. Ik durf te wedden dan onze ministers geen van allen motorrijden en op dat vlak dan weer weinig kennis van zaken hebben..

Of zeg ik nu iets stoms? :z
 
Ik heb mn wettenbundel nog even opengeslagen, maar volgens mij wordt bijna alles rondom het rijbewijs geregeld met een algemene maatregel van bestuur. Daarom lijkt het argument van de minister ook niet echt valide te zijn. Ik heb echter alleen de Nederlandse tekst mbt afgifte rijbewijs bekeken. In het antwoord op de kamervragen van M. de Graaf staat ook dat er een Europese systematiek speelt, is hier een aparte wet voor? Ik dacht juist dat dat bij de implementatie van deze richtlijn niet het geval is. Ik denk dan ook dat deze richtlijn (foutief vertaald weliswaar) is opgenomen is een algemene maatregel van bestuur, wat de minister dus wel degelijk kan wijzigen

Artikel wat ik nageslagen heb is Afdeling 5, art. 116 wegenverkeerswet 1994.
 
Laatst bewerkt:
Hebben ze het niet gehad over een directe instroom naar 35kw op 20 jarige leeftijd?

Ze hebben het hier niet over gehad, wel over om de "Gedupeerden" af te laten rijden voor A2 (35kw) helaas is dit niet mogelijk omdat ze het beter vinden als je alle stapjes doorloopt (dit zou veiliger zijn omdat je meer ervaring hebt),
Het blijft dus: 24 en meteen voor A,
18 t/m 23 en beginnen bij A1
 
Ze hebben het hier niet over gehad, wel over om de "Gedupeerden" af te laten rijden voor A2 (35kw) helaas is dit niet mogelijk omdat ze het beter vinden als je alle stapjes doorloopt (dit zou veiliger zijn omdat je meer ervaring hebt),
Het blijft dus: 24 en meteen voor A,
18 t/m 23 en beginnen bij A1

Dit moeten ze ook bij het B rijbewijs doen. :Y
 
0-100 in 16.0 seconden, ergens zag ik een youtube filmpje waarop je met een 11 kw motor op dezelfde prestaties uitkomt ... wordt leuk :p
 
Weleens harder dan 120 gereden in een Panda? :+

Ik geloof niet dat die directe instroom in A2 er komt in Nederland :N

Dan zou motorrijden toch nog betaalbaar en aantrekkelijk blijven voor jongeren, en dat wil de Nederlandse overheid helemaal niet :N
 
waar kan ik dit in een officieel bericht terugvinden? (Hetgeen over het gratis examen)
 
Laatst bewerkt:
GEFELICITEERD: Of was dit niet wat je graag wou?


Schultz komt jonge motorrijders tegemoet


DEN HAAG - Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) gaat mensen die het net niet is gelukt om voor 19 januari hun motorrijbewijs te halen, financieel tegemoet komen.

Foto: NU.nl/Alphons Nieuwenhuis

Ze is van plan hun een gratis rijexamen aan te bieden, zei ze woensdag tijdens een overleg in de Tweede Kamer. Zij heeft het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) gevraagd deze optie snel uit te werken.

Sinds 19 januari gelden nieuwe, strengere regels voor jongeren van 18 tot en met 24 jaar die een motorrijbewijs willen halen. Door de hevige sneeuwval in januari vielen veel rijexamens uit en viste een aantal jongeren achter het net. Doordat hun examen is uitgesteld, moeten ze nu aan meer eisen voldoen.
 
Sorry hoor. Een van de reden was voor mij de kosten die zich meebrachten met de nieuwe rijbewijzen. Ik vind persoonlijk dat ze jullie nou redelijk tegemoet komen met een "gratis" examen. Zeker als je ziet dat ze eerst van plan waren om je met lege handen achter te laten. Ik begrijp dat het nog steeds niet leuk is maar het is in ieder geval niets.
 
Sorry hoor. Een van de reden was voor mij de kosten die zich meebrachten met de nieuwe rijbewijzen. Ik vind persoonlijk dat ze jullie nou redelijk tegemoet komen met een "gratis" examen. Zeker als je ziet dat ze eerst van plan waren om je met lege handen achter te laten. Ik begrijp dat het nog steeds niet leuk is maar het is in ieder geval niets.


hele kleine aanpassing maar verder :^
 
edit: wat fire al zegt dus :9

1 van de redenen om tegen deze regeling aan te schoppen en om een coulance te willen was toch zeker de kosten?

want het ging hier toch om coulance, niet om de klote regel verranderd te krijgen?

nu komt er coulance en is het niet goed genoeg... men geeft ze een vinger....

jammer hoor
 
Laatst bewerkt:
Mja, iedereen had natuurlijk gehóópt om alsnog met 25KW af te mogen rijden, dus direct A2. Dan valt zo'n graties A1 examentje flink tegen.
 
Naja, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen persoonlijke bezwaren tegen deze regeling. Persoonlijk vind ik het het ergst dat er nu gewoon geen fatsoenlijke mogelijkheid is om een volwaardige motorfiets te berijden, mijn mening is analoog aan het gezegde "Beter te duur dan niet te koop".
 
Terug
Bovenaan Onderaan