Hulp nodig! m.b.t. mogelijke coulance regeling rijbewijs

Het betekent zoiets als inschikkelijkheid of toegeeflijkheid, niet te streng zijn. Hóé is "hier, heb je 100 euro en nu je bek houden" inschikkelijk? De regels veranderen niks en de grens blijft net zo hard. 18 Januari is geluk, 20 Januari is dikke pech. Hoe je het ook wendt of keert, die 100 euro is hooguit een tegemoetkoming met een trap na, maar geen coulance.
 
Laatst bewerkt:
Mja, dat weet ik niet hoor. Ik denk dat het ijdele hoop is om te verwachten dat ze het hele systeem weer gaan omgooien om vervolgens het oude stijl rijbewijs te krijgen.

Ik vind dit dus wel een coulance.

Hoe lullig het ook allemaal is voor de betrokkenen. Het is nou eenmaal zo.
 
Laatst bewerkt:
Het systeem moet toch overhoop voor de openstelling van A2, althans in het kader van de Europese harmonisering van regels lijkt me dat toch wenselijk.
 
Het systeem moet toch overhoop voor de openstelling van A2, althans in het kader van de Europese harmonisering van regels lijkt me dat toch wenselijk.
Geloof jij dat die openstelling er in Nederland komt? Ik niet :N

Vergeet niet dat het een EU richtlijn is, dus lidstaten mogen hun eigen draai aan de regels geven.
 
Het systeem moet toch overhoop voor de openstelling van A2, althans in het kader van de Europese harmonisering van regels lijkt me dat toch wenselijk.


Nederland is het land van de zelfkastijding, Über regelingen, vadertje Calvijn, Calimero complex , onderdanigheid, roomser dan de paus en blabla


Fat chance bro :N

:')
 
Laatst bewerkt:
Nederland is het land van de zelfkastijding, Über regelingen, vadertje Calvijn, Calimero complex , onderdanigheid, roomser dan de paus en blabla


Fat chance bro :N

:')


Deze eigenschappen die jij noemt, zijn ook wel af te leiden uit de reacties van veel mensen hier :')

Maar de richtlijn biedt een speelruimte die NL te buiten gaat, de min. leeftijd voor directe toegang van A2 mag namelijk max. 2 jaar later dan A1 liggen. In NL is dit in z'n geheel niet mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand wat meer over die 100€?
Ik heb net contact gehad met mijn rijschool en er was daar niks bekend over een coulance betreffende het examen.
Ze hebben wel zelf 6€ korting per les, dus dat is wel attent, maar hoe ga ik te werk met het examen en die korting regelen?
 
Ik wil ook graag een coulance regeling. Ben bijna 35 en door de hevige sneeuwbal en de grote hoeveelheid examens kon ik voor de 21 % btw verandering niet afrijden. Ik vind enige coulance hier op zijn plaats

:X
 
ja, hele grote gevolgen heeft dit zeg, die 2 % verschil _O-
totaal het zelfde inderdaad zeg, scherp...

hoe lang zou het duren voor er iets uitgewerkt is... en zal dit dan ook met terug werkende kracht zijn voor de mensen die niet willen of kunnen wachten?
 
ja, hele grote gevolgen heeft dit zeg, die 2 % verschil _O-
totaal het zelfde inderdaad zeg, scherp...

hoe lang zou het duren voor er iets uitgewerkt is... en zal dit dan ook met terug werkende kracht zijn voor de mensen die niet willen of kunnen wachten?

Waarom zou je niet kunnen wachten.

En hoe zie jij het met terugwerkende kracht ? Als dit is ingegaan mag je vanaf je 20ste A2 dus als je 20 bent mag je je examen voor A2 halen.

Het is zal niet zo worden dat iemand die nu 20 is en z'n A1 haalt opeens een A2 rijbewijs krijgt maar hij/zij zal wel direct voor A2 examen mogen doen. Eigenlijk vervalt alleen de beperking dat je 2 jaar in bezit moet zijn van A1 om voor A2 op te mogen. De rest blijft hetzelfde.

Net als in de 25 kw regeling zo was : 20ste je rijbewijs halen betekende 2 jaar lang 25kw rijden of op je 21ste opnieuw examen doen en meteen zwaar mogen rijden.

Nu wordt het : 19 jaar je rijbewijs halen betekend 2 jaar A1 of op je 20ste opnieuw examen doen en meteen naar A2.
 
Waarom zou je niet kunnen wachten.

En hoe zie jij het met terugwerkende kracht ? Als dit is ingegaan mag je vanaf je 20ste A2 dus als je 20 bent mag je je examen voor A2 halen.
omdat instanties erg lang kunnen wachten met een regeling maar jij wel je rbw wilt halen, coulance of niet

met terugwerkende kracht. jij hebt inmiddels je examen gedaan waar je normaal korting op zou krijgen. de regeling is na je examen uitgewerkt en ingesteld. jij krijgt dan alsnog het bedrag wat onder de coulance valt.

de rest van je post ging het mij niet om dus waarom je hier over begin terwijl je mij quote... beats me

maar... NIEUWS!!!!
tenminste, als je tot 2014 kunt wachten, snap je nu wat ik met traag bedoel dyon _O-

Toch directe instroom A2-rijbewijs - MOTO73
 
Ik heb vandaag het CBR gebeld en er is hier bij hun niks over bekend. Geen coulance, geen financiele schikking, en dus ook geen 100€.
Weet niet wie het bedacht heeft maar er is dus niks geregeld, en ik zal morgen weer 245€ moeten aftappen :p
 
omdat instanties erg lang kunnen wachten met een regeling maar jij wel je rbw wilt halen, coulance of niet

met terugwerkende kracht. jij hebt inmiddels je examen gedaan waar je normaal korting op zou krijgen. de regeling is na je examen uitgewerkt en ingesteld. jij krijgt dan alsnog het bedrag wat onder de coulance valt.de rest van je post ging het mij niet om dus waarom je hier over begin terwijl je mij quote... beats me

maar... NIEUWS!!!!
tenminste, als je tot 2014 kunt wachten, snap je nu wat ik met traag bedoel dyon _O-

Toch directe instroom A2-rijbewijs - MOTO73


Hoo, deze post was me even ontgaan :+

Maar ik snap je ;)
 
Ik heb vandaag het CBR gebeld en er is hier bij hun niks over bekend. Geen coulance, geen financiele schikking, en dus ook geen 100€.
Weet niet wie het bedacht heeft maar er is dus niks geregeld, en ik zal morgen weer 245€ moeten aftappen :p
Ja, zo werkt politiek ...

In ieder geval heel veel succes morgen!
 
Ik heb vandaag het CBR gebeld en er is hier bij hun niks over bekend. Geen coulance, geen financiele schikking, en dus ook geen 100€.
Weet niet wie het bedacht heeft maar er is dus niks geregeld, en ik zal morgen weer 245€ moeten aftappen :p

Veel succes en ik zou even de minister een mail sturen. O-) Als je geen antwoord krijgt moet je even de artikel er bij zoeken en je verhaal bij een journalist neerleggen. Die houden van dit gedoe (ministers die niet aan hun afspraken houden).
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, een minister kan in een paar minuten wat beloven, maar de invoering kan maanden duren (of uiteindelijk op de lange baan geschoven worden). Beloftes in de kamer hebben geen eeuwigheidswaarde.
 
Nou ja, een minister kan in een paar minuten wat beloven, maar de invoering kan maanden duren (of uiteindelijk op de lange baan geschoven worden). Beloftes in de kamer hebben geen eeuwigheidswaarde.
Nee maar ik verwacht wel dat hij zijn geld terug krijgt. Dan maar na 3 maanden. Maar hij moet er zeker achteraan gaan.
 
Zijn we er na 3 maanden klaar mee? Dat fireblade zijn rijbewijs niet in 4 maanden kan halen is zijn eigen pech.

Slotje
 
Nou ja, een minister kan in een paar minuten wat beloven, maar de invoering kan maanden duren (of uiteindelijk op de lange baan geschoven worden). Beloftes in de kamer hebben geen eeuwigheidswaarde.

dat het nog niet geregeld is dat is 1 ding.
dat er volledig niets bekend is bij de instantie, dat is redelijk '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan