Hulp nodig met LED knipperlichten

mac d

MF veteraan
19 jun 2005
23.240
1.570
Noordzee
Gaan we weer B|

Heb van de week m''n Hotbodies knipperlichten (deze : http://www.optitune.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=2_16&products_id=3419 *O* ) ingebouwt en ze knipperen te snel |(
Ik heb net als bij m''n achterlicht ( ClearTailLight ) er weerstanden tussen geplaatst
Dat zijn deze weerstanden : http://www.optitune.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=2_16&products_id=1281
Vraag me niet welke weerstand ze hebben ,ik heb het niet kunnen vinden :N

Nu is het probleem dus dat de knipperlichten te snel knipperen
Het achterlicht samen met de originele kuipknipperlichten knipperde wel de zelfde snelheid
Alleen de geintrigeerde knipperlichten in m'n achterlicht hebben massa via het gewone achterlicht ,dus de min van de weerstanden hoefde niet gebruikt te worden/kon je niet gebruiken (heb alleen de min van de originele stekker op de weerstand aangsloten ,de andere is loos)

Alleen de Hotbodies hebben dus wel die massa nodig :Y ,dus de weerstanden ook zo aangesloten (+ op + ,- op - )
Het rare is ,als je als je links of rechts af wil knipperen ze te snel
Doe je je waarschuwingslichten aan ,knipperen ze wel op de goede snelheid
Sanp er dus effe niks meer van :N

Mijn eerste ingeving was dat de weerstanden te licht zijn
Was eigenlijk al van plan om dan toch maar een last onafhankelijk relais te gaan halen ,maar wou het toch eerst hier vragen :}
Ik heb express in het begin geen last onafhankelijk relais gebruik omdat ik dan bij de elektronica draden moet gaan verwijden en ik dit dus wou vermijden
(zijstandaard schakelaar en knipperlicht relais zijn bij mijn motor een geintrigeert component ,dank je wel Suzuki :( )


Dus heeft iemand een idee :?
Kan er zelf niet uitkomen :N
Mijn kennis elektro is namelijk nou niet echt om van te gaan staan *O*

Nou effe :z
 
[...]
Ik heb net als bij m''n achterlicht ( ClearTailLight ) er weerstanden tussen geplaatst
[...]
Alleen de geintrigeerde knipperlichten in m'n achterlicht hebben massa via het gewone achterlicht ,dus de min van de weerstanden hoefde niet gebruikt te worden/kon je niet gebruiken (heb alleen de min van de originele stekker op de weerstand aangsloten ,de andere is loos)
[...]

Hoi,

Ik geloof dat het vetgedrukte je probleem vormt.
Weerstanden die je aan één kant aansluit en aan de andere kant loos laat hangen, doen helemaal niets!

Bovendien: dit soort weerstanden zet je niet "ertussen" maar "eroverheen", ofwel parallel. Dus beide kanten sluit je aan op het lampje (ofwel één kant aan de +draad zoals je dat noemt en de andere kant aan massa). In tegenstelling tot LED's maakt het weerstanden niet uit of je ze "verkeerd om" aansluit. LED's werken (branden) niet als ze verkeerd om worden aangesloten. Weerstanden wèl.

Succes.
 
Hoi,

Ik geloof dat het vetgedrukte je probleem vormt.
Weerstanden die je aan één kant aansluit en aan de andere kant loos laat hangen, doen helemaal niets!

Bovendien: dit soort weerstanden zet je niet "ertussen" maar "eroverheen", ofwel parallel. Dus beide kanten sluit je aan op het lampje (ofwel één kant aan de +draad zoals je dat noemt en de andere kant aan massa). In tegenstelling tot LED's maakt het weerstanden niet uit of je ze "verkeerd om" aansluit. LED's werken (branden) niet als ze verkeerd om worden aangesloten. Weerstanden wèl.

Succes.

Volgens de beschrijfing moet het zo :Y
Je legt een gedeelte van de weerstand op de draad van het knipperlicht en het andere op de massa
Heb het net wel geprobeert om de weerstanden ook een extra massa te geven ,maar dat maakte niks uit ,knipper snelheid bleef te hoog

In ieder geval ,het probleem is opgelost *O*
Heb achter bij de Cleartaillight de weerstanden gebruikt die erbij gelevert waren en nou klopt de knippersnelheid wel
Heb die weerstanden ook effe geprobeert op de hotbodies ,maar die waren duidelijk te zwaar voor de LED knipperlichten (ze deden niks meer :N )

Vindt het alleen vreemd dat met de "lichte" weerstanden op de knipperlichten van het achterlicht en de originele knipperstengels voor de knippersnelheid wel klopte :Y

Denk dat de originele stengelknipperlichten de te kort aan weerstand achter voor hun rekening namen ,da's de enigste redenatie die ik kan bedenken :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan