Hulp nodig met PowerCommander III USB

mac d

MF veteraan
19 jun 2005
23.247
1.579
Noordzee
Okay ,ik heb deze topic nu al op 2 andere forum's geplaats (wou MF eerst doen maar die lag plat '( ) dus ik hoop dat iemand me kan helpen

Ik heb vandaag een PowerCommander III geinstalleert die ik pasgeleden heb overgenomen van iemand (mede MFer)
Nu had mijn motor (GSX-R 750 K4) na het opzetten van wat ander onderdelen (Yoshimura TRS demper & K&N luchtfilter) het probleem dat ze stationaar beroert begont te draaien (geen tegendruk door uitlaat) en zodra de choke (automatisch) eraf ging zelfs stilviel :( (dit alles koud ,warm klinkt ze alleen niet lekker)

Nu ik de PowerCommander heb geinstalleert is het stationaar lopen iets verbetert (ze valt in ieder geval niet meer stil *O* ) maar het is nog niet je van het
Heb ook het idee dat ze te rijk loopt nou (gas in 1 keer opentrekken en er kom effe een goeie zwarte rook pluim uit)

Nu heb ik dus aan jullie een paar vragen :
1)zijn er meer mensen die een PowerCommander op hun motor hebben met ongeveer dezelfde configuratie als ik waarvan de motor stationaar niet zo goed loopt ??
2)hoe hebben jullie dat opgelost ??
3)kan ik de verkeerde mapping hebben gebruikt ?? (staat nu deze op : http://www.powercommander.com/317-411.shtml en dan map M317-517 )
4)in de handleiding van de PW staat dat je een kabel met klem op de roze/zwarte (pink/black) draad van je gas stand sensor (throttle position sensor0 moet plaatsen , die zit er bij mij dus niet ,ben toen maar afgegaan op de foto en heb em op de beige/witte draad gezet ,is dit goed ??

Ik weet dat je kan merken of de PW goed werkt door met je motor te gaan rijden ,alleen kan ik dat op het moment effe niet
Zit namelijk met een schouder blessure (gescheurt schouderkapsel)
Dus ik moet alles effe op gehoor doen ,sorry

Als jullie me kunnen helpen ,bedankt

PS :
De PW werkt wel volgens mij ,de LED's branden en als je aan het gas zit zie je ze ook op en neer gaan
Heb daarnet de mapping die ik er nu op heb staan vergeleken met de mapping die ie origineel heeft en het valt op dat pas vanaf 1500 toeren iets afgeregelt wordt
Dat kan een oorzaak zijn van het slecht stationaar draaien

Mensen op de andere forum's ( :} allemaal bedankt :} ) hebben me al gezegt dat ik beter naar een dynojet centrum kan gaan
Ik wil eigenlijk proberen eerst zelf (na ja ,met hulp dan O-) ) het probleem op te lossen

En als er iemand toevallig is die dezelfde motor heeft als mij ,met de zelfde demper en filter EN een PowerCommander III USB waarvan de motor wel goed draait:

Zou ik een copietje van je mapping mogen O-) :}
 
Tsja, dit zijn nou eenmaal geen dingen die je zelf kunt doen. Een PowerCommander heeft pas nut als 'ie goed afgesteld staat. De mappings die je kunt downloaden moet je gebruiken als referentie of als basis, maar niet als uiteindelijke afstelling. Laat het geheel dus op de testbank afstellen door iemand die wel weet wat 'ie doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan