hulp nodig

dirk twinn

MF'er
13 jan 2006
102
0
joure
voor een tijd geleden kocht ik een aprilia falco sl 1000. een maat van mij reed deze totall loss toen ik heb 8 dagen had.

ik mocht er nog niet op rijden. hij ook niet gezien de 25 kw regeling.
ik heb hem toestemmig gegeven om op deze motor te rijden.

wie kan mijn kansen inschatten.

groet dirk
 
voor een tijd geleden kocht ik een aprilia falco sl 1000. een maat van mij reed deze totall loss toen ik heb 8 dagen had.

ik mocht er nog niet op rijden. hij ook niet gezien de 25 kw regeling.
ik heb hem toestemmig gegeven om op deze motor te rijden.

wie kan mijn kansen inschatten.

groet dirk

:?

Rijden zonder geldig rijbewijs staat gelijk aan niet verzekerd. Je maat heeft 'm total gereden, lijkt me logisch dat 'ie nu gaat sparen om jou kosteloos te stellen... van je verzekering krijg je in iedergeval niets nakkes nada...

Hopelijk heeft 'ie alleen de motor aan gort gereden. Als 'ie ook iemand anders aan gort gereden heeft dan wordt het zuur voor 'm.

Dure les waarom je nou nooit zonder geldig rijbewijs moet rijden :W
 
:?

Rijden zonder geldig rijbewijs staat gelijk aan niet verzekerd. Je maat heeft 'm total gereden, lijkt me logisch dat 'ie nu gaat sparen om jou kosteloos te stellen... van je verzekering krijg je in iedergeval niets nakkes nada
:^

handjes samen krijpen en hopen dat de verzekeraar geen onderzoek instelt.

Was er een andere partij betrokken bij het ongeluk?
 
:^

handjes samen krijpen en hopen dat de verzekeraar geen onderzoek instelt.

Was er een andere partij betrokken bij het ongeluk?

Frauderen bij een verzekeraar is niet verstandig. Gevolgen voor je als ze je "snappen" gaat wat verder dan alleen voorlopig geen motorverzekering meer kunnen sluiten. Over de mogelijke strafrechtelijke vervolging maar te zwijgen :X
 
25kw. Hij reed dus technisch gesproken zonder rijbewijs.

@TS

Niet slim, sterkte
 
Frauderen bij een verzekeraar is niet verstandig. Gevolgen voor je als ze je "snappen" gaat wat verder dan alleen voorlopig geen motorverzekering meer kunnen sluiten. Over de mogelijke strafrechtelijke vervolging maar te zwijgen :X


8 jaar lang kan je geen verzekering afsluiten B|
 
geen idee welke kansen je bedoeld maar je kunt zijn aansprakelijkheidsverzekering proberen, hij reed op jouw motor en deze is nu per total, vraag is wel of dit hier onder valt aangezien het een motor is. ten tweede kun je proberen of hijzelf het niet wil vergoeden als het zijn eigen fout was, is het een fabrieksfout kun je garantie claimen (maar zie dat maar aan te tonen) hoop dat je maat zelf ongeschonden is gebleven?
 
Verzekeren gaat op kenteken niet op persoon
als ik iemand op mijn motor laat rijden met mijn goedkeuring en die rijd hem
aan puin, komt het voor m'n eigen rekening
(zie proefritten bij dealers)
 
Mischien als je hem zelf totall los rijd, maar als er iemand anders bij betrokken is werkt dat niet zo hoor :D
Dan zijn mensen zonder rijbewijs ook verzekerd wou je zeggen.
Bovendien gaat het hier niet op, want ze mogen er beide niet op rijden.
 
voor een tijd geleden kocht ik een aprilia falco sl 1000. een maat van mij reed deze totall loss toen ik heb 8 dagen had.

ik mocht er nog niet op rijden. hij ook niet gezien de 25 kw regeling.
ik heb hem toestemmig gegeven om op deze motor te rijden.

wie kan mijn kansen inschatten.

groet dirk

Je vangt niets van de verzekering en je maat hoeft je ook niet te betalen, je hebt immers toestemming gegeven.

Opnieuw sparen dus en voortaan nadenken voordat je iets uitleent.
 
geen idee welke kansen je bedoeld maar je kunt zijn aansprakelijkheidsverzekering proberen, hij reed op jouw motor en deze is nu per total, vraag is wel of dit hier onder valt aangezien het een motor is. ten tweede kun je proberen of hijzelf het niet wil vergoeden als het zijn eigen fout was, is het een fabrieksfout kun je garantie claimen (maar zie dat maar aan te tonen) hoop dat je maat zelf ongeschonden is gebleven?
Hij gaf toestemming om er op te rijden, dus zijn eigen verzekering kan ie alleen aanspreken als ie Allrisks verzekerd is, aangezien ie dan de schade niet bij de ander kan verhalen en het geen joyriding is (vanwege de toestemming). Omdat die maat geen geldig rijbewijs had, zal zijn eigen verzekering echter ook niet uitkeren. Persoonlijke WA is niet te gebruiken bij ongevallen met motorvoertuigen, aangezien eventuele schade dan voor de verzekering die bij het voertuig hoort is. TS is dus gewoon genaaid. Hij mag hopen dat z'n maat zo coulant is om hem de schade te vergoeden. Doet ie dat niet, kan ie fluiten naar zijn centen en naar zijn motor.
 
Laatst bewerkt:
:W :W :W :W

NOOIT meer je motor uitlenen aan iemand die er ook niet op mag rijden! Nu is het alleen de motor, wat als er iets veel ergers aan de hand was geweest?? Voor hetzelfde geld rij je iemand naar de kloten! :N :N :N
 
Of je claimt het als zijnde dat je het zelf gedaan hebt? Kost je je bonus/malus maar meer niet..??
Moet je wel effe zorgen dat er een 25kW achtige kit in zit.. :P Of wachten met claimen tot je geen 25kW meer hoeft te rijden. Ik neem aan dat je, aangezien je hem al had gekocht, een manier had om er legaal mee te gaan rijden binnenkort?
 
Wat zegt je maat????????? :? :?

het feit dat je hier een post zet doet me vermoeden dat hij niet direct spontaan roept dat hij voor de schade zal opdraaien.. :X
 
Of je claimt het als zijnde dat je het zelf gedaan hebt? Kost je je bonus/malus maar meer niet..??
Moet je wel effe zorgen dat er een 25kW achtige kit in zit.. :P Of wachten met claimen tot je geen 25kW meer hoeft te rijden. Ik neem aan dat je, aangezien je hem al had gekocht, een manier had om er legaal mee te gaan rijden binnenkort?


:^ Denk dat je het beste kan w8en met claimen tot je zelf 25KW af bent.
Dit alleen als je motor schade heeft en verder niets of niemand anders.
 
Tsja....is ook wel echt gewoon heel stom |(
Misschien wel terrecht dat je maat nog een 25 kW rijbewijs heeft he.
Maaruh, als je motor al verzekerd was dan is het bekend dat het geen 25 kW was... de boel ombouwen tot een 25 kW motor heeft dan ook geen zin.
Als je motor niet verzekerd was....tsja...dan was ie NIET verzekerd he.
Moraal van het verhaal...You're screwed.
 
zou da zoiezo nooit doen iemand anders met mijnen moto laten rijden,tis den mijnen en als ze énén willen moeten ze maar énén kopen.

Kvind da ge het zelf gezocht hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan