Hulp

kijk deze jongen die een motor zoekt is een jongen naar me hart. EEN HONDAFAN!! Geweldig!! koop een HONDA CBR600F kijk maar naar me plaatje. Precies zo eentje.

Die zijn

- kwalitatief Goed
- legaal op 25 kw te zetten (heb ik ook gedaan)
- rijden met 25kw heerlijk
- is goed voor lange mensen (ben zelf 1.94)
- het is een mooi model (zeker als je de juiste kleurenstelling koopt)
- blokken zijn onverwoestbaar (let alleen op nokkenaskettingspanner, en gelijkrichter)
- en wat nou helemaal mooi is, als je 2 jaar die 25kw regeling gehad hebt, dan gooi je de begrenzer eruit en je kan lekker op een 600cc vol vermogen rijden.

Origineel heeft hij 100pk. top rond de 240km/h en trekt hard zat op hahah.
Onderdelen zijn er ook goed voor te krijgen, zowel nieuw als 2ehands. En jaah, het zijn gewoon leuke fietsen voor niet al te veel geld.

Als je goed zoekt dan heb je er al eentje voor 2000 euro, geef 2500 uit, en je hebt een nette met strakke lak enz.

Succes en als je keertje wil ouwehoeren over een cbr, kan altijd stuur me maar een mailtje

Groeten van San de Hondaman
:W

Ben ik het HELEMAAL mee eens :+
 
kawasaki vink er mooier uitzien al in jaren 92 tot 98 en honda in die periode nog nie :) motorisch zou ik nie weten.
 
owk ik wou dat ik t niet hoefde te doen :P
hij's nie lelijk toch ? ^^
full
 
Als je groot bent heb ik een leuke CBR929 uit 2000 staan ;)

Nee serieus, op al je vragen is een makkelijk en logisch antwoord te geven.


Welke motor? Luister naar je verstand ivm gebrek aan ervaring en naar je hart, je moet er namelijk wel mee rijden.

Kosten? Even kijken wat rijlessen en examenskosten, een les of 20 heb je nodig als je een beetje brommer ervaring hebt.
Kleding, wat wil je? Leer of textiel? Laarzen, broek, jas, handschoenen en helm.
Onderhoud motor
De motor zelf.

Het zijn allemaal dingen die je zelf kan opzoeken en veel kan vinden hier op MF.

Zoek ze en veel plezier!


Oh ja, wil nog wel even met de mensen hierboven mee gaan, een CBR600F is een erg leuke en makkelijk te rijden 1e motor.
 
idd was ook maar poser actie :) ik hou ook van cbr's hoor kwam deze alleen tegen en was pcies wat ik zocht :)
 
das cker vet. :) ik ben er zelf nog nie uit wat de mijne is. eerst was t r1 maar das te simpel geeneens door rossi of zoiets gewoon door de looks. En tegenwoordig lijken ze me iets teveel op elkaar spitse race kont met uitlaat er meteen onder en verder maar hele kleine details die em van elkaar gescheiden houden. sommige honda's heb ik aangezien voor een r1 of andersom.

maar iig de japanse racers. ducati vind ik teveel rrrrrrrrrr brommen
en die jappen gaan meer mmmmmmmmmm vloeiender...
 
Om nog te antwoorden op de gestelde vragen; :) Neen geen brommer ervaring, en ja wel ne vrij groten, bijna ne meter 90...

Die CBR 600f vind ik wel een mooie oplossing. Maar als ik eens kijk, klopt het dan dat kawasaki met een gelijk aardige racer goedkoper is?

En nog een vraagje, hoeveel kost een verzekering voor zo een motor?
 
geen idee ik moet nog afrijden :P dus verzekering week nie.

maar een kawasaki is nie persee goedkoper maar kwa racers meestal wel kwa uiterlijk gezien. als je een tweede hands koopt zien ze er meestal duurder uit idd.


een cbr f of suzuki gsx f ( suzuki versie daarvan bedoelde ik ook is mooi.. cbr ken ik nie uit t echt. )
 
wat is de maximum snelheid van een cbr 600 (nu als voorbeeld) met een begrensing van 25kW?


Dat ligt eraan hoeveel ruimte je hebt. :+
Met een seconde of 7 zit je dan waarschijnlijk aan de 100.
Tot de 140 zal 'ie vrij snel trekken, maar daarna houdt het niet echt over.

En dat geldt dan voor de CBR, ZX6R, enz.
(het zal misschien iets verschillen, maar niet extreem veel)

Natuurlijk zijn er (ook op dit forum) van die mensen die zeggen;
" Jaa, die van mij loopt 210 met 25kW! "
Wat ze er dan niet bijzeggen is dat ze dat op de zoutvlaktes hebben gedaan, terwijl ze een anderhalf uur plat op de tank lagen..
 
ik zou voor de Cbr gaan. Ik wil echt niet kawasaki afkraken. zeker niet, ik wil je alleen een goede motor helpen zoeken. Maar kwalitatief zijn de blokken van Honda zeker in de jaren 1990>1995 beter dan de andere merken. Dat verschil is nu wel bijgewerkt, maar dat is echt geen poeppraat wat ik nu zeg. Ze zijn onverwoestbaar die cbr'retjes. Succes!!
 
Ik vind pas richting 2003 ( bijv die te koop aangeboden cbr 600 rr ) de honda mooi.

tsjah kwa blok kan ik nie veel zeggen nogmaals ik heb geluk gehad. ECHT GELUK.
16500 km gelopen voor 4250 euro ( en check t plaatje maar zo ziet ie er ook uit )
dat krijg je normaal nie voor dat geld alleen t bouwjaar is de reden dat meneer nie meer kon vragen.

als je een cbr voor dat geld wilt uit zelfde jaar kom je waarschijnlijk uit op

link
en dat ziet deze er nog vrij net uit maar hebben ze gewoon t dubbele gelopen.
link
deze gaat nog maar vink persoonlijk er dan niet uit zien en heeft 2 jaar veroudering er bovenop.


motorisch is honda idd top.
zelfs rossi verkiest liever een honda boven een yamaha r1 motorisch.

gewoon ff zoeken tot je ook t geluk treft :) er zullen ook mooiere cbrtjes te vinden zijn voor een leuk prijsje met misschien wel minder km's
als je daarnaast er ook nog garantie op kan krijgen helemaal toppie !!

maar in deze jongere jaartjes vink de kawasaki mooier als de honda in de jaren 2k vink de honda zelf ook ietsje mooier. Maar die kon ik helaas nog nie betalen :)
 
link
en dat ziet deze er nog vrij net uit maar hebben ze gewoon t dubbele gelopen.

Dat is volgens mij geen CBR hoor, dat is een Honda VTR 1000 SP2 :P :9~


Technisch gezien is een CBR inderdaad wat minder onderhoudsgevoelig.
Toch zijn ook de Kawasaki's erg goeie motoren!

Koop gewoon wat je mooi vindt!
Ik zou als ik jou was sowieso niet kiezen voor;
"Hmm, motor A vind ik mooier. Maar motor B is minder onderhoudsgevoelig dus die neem ik dan maar" Daar krijg je toch spijt van!

groeten,

Veter
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan