Hulp

Joske_17

Rookie
14 sep 2006
7
0
België
Hey,

Ik ben nieuw op dit forum maar zit met een droom en een HELE hoop vragen :) Ik ben nu 19 jaar en ik droom ervan om zo snel mogelijk een motor te kopen! Maar welke? Ik heb er verder bijna geen verstand van, maar de kick die ik al krijg om nog maar gewoon achterop te zitten is enrom! Daarom heb ik dus besloten om te beginnen sparen voor een motor :)

Zoals eerder al gezegd is mijn grote vraag welke??? Ik zou natuurlijk graag al onmiddelijk met een deftige moto beginnen met toch wel al redelijk wat cc maar ik is dit wel verstandig? Wat zijn jullie meningen hierover?
Als je mij vraagt wat ik mooi vind dan zeg ik onmiddelijk de cbr's van honda!! Schitterende moto's vind ik dat! Maar ook suzuki en yamaha hebben erg mooie motors (die ook wel lijken op het model van honda!)

Dus: Wat raden jullie mij aan? Wat is het hoogste (verstandige) om mee te beginnen?
En ook, wat is het minimum bedrag dat ik voor zo een motor (2e hands) moet vij maken?

(als ik hier enkele dingen zeg waardoor ik een enorme noob lijk, dan spijt het mij, maar een enorme noob ben ik dan ook :) )


Vriendelijke groet!

Joske :)
 
Hey,

Ik ben nieuw op dit forum maar zit met een droom en een HELE hoop vragen :) Ik ben nu 19 jaar en ik droom ervan om zo snel mogelijk een motor te kopen! Maar welke? Ik heb er verder bijna geen verstand van, maar de kick die ik al krijg om nog maar gewoon achterop te zitten is enrom! Daarom heb ik dus besloten om te beginnen sparen voor een motor :)

Zoals eerder al gezegd is mijn grote vraag welke??? Ik zou natuurlijk graag al onmiddelijk met een deftige moto beginnen met toch wel al redelijk wat cc maar ik is dit wel verstandig? Wat zijn jullie meningen hierover?

Moet je niet vragen :N . Zoveel mensen zoveel meningen namelijk ;)

Wat vind je zelf ? Als je je zelf goed in de hand hebt maakt het imho niet uit welke motor je op begint.

Sommigen beweren wel dat wanneer je op een lichte motor begint je het jezelf iets makkelijker maakt ;)

Als je mij vraagt wat ik mooi vind dan zeg ik onmiddelijk de cbr's van honda!! Schitterende moto's vind ik dat! Maar ook suzuki en yamaha hebben erg mooie motors (die ook wel lijken op het model van honda!)

Je eerste reactie zegt het al. Ga kijken voor een leuke CBR ;)

Dus: Wat raden jullie mij aan? Wat is het hoogste (verstandige) om mee te beginnen?
En ook, wat is het minimum bedrag dat ik voor zo een motor (2e hands) moet vij maken?

Hangt heel erg af van waar je uiteindelijk voor kiest.
Begin je met een wat ouder model CBR dan kun je onder de 4000 wel wat vinden.

Wil je meteen de nieuwste CBR600 dan kom je al snel boven de 10000 uit.

(als ik hier enkele dingen zeg waardoor ik een enorme noob lijk, dan spijt het mij, maar een enorme noob ben ik dan ook :) )

Geen angst, je bent echt niet de enigste :P _O-

Vriendelijke groet!

Joske :)

Groeten terug :W
 
Wat jij moet doen is lekker een aantal motorzaken bij langslopen.
En de motorbeurzen.

Gewoon kijken wat er te koop is, wat je mooi vindt, en waar je een
beetje lekker op kunt zitten.

Dan krijg je meteen een idee van de prijzen.
En hoe ver je nog moet doorsparen.

Opzich kun je voor 2000 euro een leuke motor kopen,
maar als je 5000 te besteden hebt is de keuze wat groter,
kwaliteit beter, ...

Een CBR lijkt me helemaal geen slecht begin eigenlijk.
Dus, als je een mooie ziet: waarom dan niet?
 
...
Als je mij vraagt wat ik mooi vind dan zeg ik onmiddelijk de cbr's van honda!! Schitterende moto's vind ik dat!
...
Ga eens kijken naar een CBR600, heb zelf een CBR600F, rijd heel leuk.
Nog sportiever, de CBR600rr, hoe het zit met de 25kw voor de rr weet ik niet(als dat straks nog van toepassing is voor jou), maar de F moet dat zeker lukken.

prijsindicatie: oudere modellen: 2000 beginnen ze wel leuk te worden, ga je nieuwer, vanaf '99 ga je snel naar de 4-5000 heen.
Nieuw, niet te betalen voor de meeste beginnende motorrijders van onder de 20.
 
Houd er ook rekening mee dat niet alle motoren legaal op 25kW kunnen. Aangezien je 19 jaar bent, zit je daar namelijk nog wel aan vast!
 
Ik draag dezelfde droom met je mee en heb hem net voor de zomervakantie tot een begin gemaakt. Flink sparen deed ik altijd al dus ik had een spaarrekening met enige centen en een jaar gespaard om me rijbwijs + een motor te halen.

zou iig alvast beginnen met lessen mocht je het echt snel willen halen.

Wat betreft je motor gewoon eens wat forums openen nieuwe type racers leren kenne ( die wil je uiteindelijk als je de name suzuki yamaha en honda kent ( kawasaki mag je ook noemen terouwens :P )

je zegt dat je honda mooi vind ik neem aan de 2006 versie ? als je legaal wilt begrensen moet je kijken voor een 600 cctje maximaal. 400 500 is al meer als genoeg auto's trek je er toch mee uit en motors moet je nie aan beginnen met 25 kw want de gemiddelde opa op chopper trekt je eruit.

zorg maar dat je iig een 3000 euro vrij hebt omdat dit een bedrag is waar je een motor van kan kopen die nog lekker kan lopen aangezien je een racer wilt en waarschijnlijk geen 2takt 125cc

en vergeet niet je pak + helm dat gaat je ook nog wat kosten.
maar ga eens naar speurders of marktplaats en toets alleen t type in cbr of zxr of gsx op die mannier krijg je vele soorten honda of suzuki of kawasaki van allerlei bouwjaren en ga je kijken wat je mooi vind. Ik zelf ben verliefd geworden op de zx6r omdat deze voor t jaar 2000 iig niet op een vierkante blokkedoos lijkt maar een gestroomlijnde motor.

zxr400 wijkt er niet veel vanaf en ligt misschien in een lagere prijsklasse + dat hij al vaker is begrensd omdat dit een best populair beginmotortje is met kuip oftewel sportief.

als je nog wat leuke types wilt weten mail me maar.

wat betreft noob ? ik ben waarschijnlijk de grootste die hier rondsurft aangezien ik nog NET nie me rijbewijs heb en nog nooit een schroefje van zon ding heb aangeraakt. Ken hooguit wat namen en merken en verder veel lezen en gewoon lekker blijven vragen :) leer je t meest van.
 
het is idd een racer type dat ik zou willen. Ik ga vanaf nu op zaterdag beginnen werken, om zo verder te sparen voor mijn motor! Samen met mijn vakantie job dit jaar hoop ik dan volgende zomer een trotse eigenaar te zijn van zo een schitterend iets :)

Allemaal al bedankt voor de snelle reacties! Meer reacties zijn natuurlijk nog altijd welkom :)
 
graag gedaan :) heb je auto rijbewijs al ? ( ik nie meteen motor duurd daardoor ietsje langer omdat je nog nie zo geweldig kijkt in t verkeer als automobiliste die situaties al kennen )
 
Nog voor de vakantie gedaan is (binnen 2 weken :) ) zou ik mijn theoretisch willen gedaan hebben. :)

Hoelang duurt het minstens vooraleer je een motor rijbewijs hebt?
 
Koop een Vmax als eerste motor.
Net als ik gedaan heb en nog steeds veel schik mee heb.
En nooit genoeg vermogen heeft :X
 
Nog voor de vakantie gedaan is (binnen 2 weken :) ) zou ik mijn theoretisch willen gedaan hebben. :)

Hoelang duurt het minstens vooraleer je een motor rijbewijs hebt?


geen idee maar de bijzondere verichtingen zijn ff iets moeilijk de rest van t verkeer gaat puur alleen nog om bochtjes nemen voor de rest gelijk aan auto d8 ik.

maarjah aparte theorie daarna 1e examen voor motorhandeling en dan daarna op de weg voor verkeers deelname.

langzame slalom vonk zelf nogal lastig de rest was vrij goed te doen. Meestal of de halve draai of 8 en anders de langzame slalom die t moeilijkst is.

maar t minimale is d8 ik idd iets van 2 weken. Voor bijv. mensen die al langer rijden op een schakel brommer is t al iets makkelijker de handelingen te leren.

Ik moest vanaf 0 beginnen zelfs nooit scooter gereden. Dus geen flauw benul van hoe voelt 50 aan etc. en hoe snel kan ik stoppen.

de ander rijd al jaren crossmotor en heeft het binne 2 weken :) ligt er maar net aan.
 
Koop een Vmax als eerste motor.
Net als ik gedaan heb en nog steeds veel schik mee heb.
En nooit genoeg vermogen heeft :X

lol ik zou ook beginnen met een motor die in 3 sec op de honderd zit...
is d8 ik geeneens legaal terug te voeren.
komt er eens xtje iemand van 19 die geen busa wil gaan ze em een vmax aansmeren...
 
het is idd een racer type dat ik zou willen. Ik ga vanaf nu op zaterdag beginnen werken, om zo verder te sparen voor mijn motor! Samen met mijn vakantie job dit jaar hoop ik dan volgende zomer een trotse eigenaar te zijn van zo een schitterend iets :)

Allemaal al bedankt voor de snelle reacties! Meer reacties zijn natuurlijk nog altijd welkom :)

Simpel.
Je zoekt een sportieve motor. Stel jezelf ook een paar vragen
- Hoe ga ik hem gebruiken (dagelijks/af en toe touren)
- Ga ik voor iets meer comfort (bv CBR 600F) of sportief (CBR 600RR)
- Wat wíl ik uitgeven en wat kán ik uitgeven
- Kan die fiets wel op 25 kW*

Houdt ook rekening met andere kosten behalve je motor (wegenbelasting, verzekering, slot, kleding/helm, onderhoud etc).

*Je zegt dat je nu 19 bent. En je hoopt volgende zomer je RBW te halen. Misschien verstandiger om te wachten tot 21? Kun je gelijk vol vermogen en is je keuze een stuk groter.
 
kan er mij iemand meer uitleg geven wat die 25 kW inhoud? :?

25 kw is de begrenzing. Mensen onder 21 jaar mogen niet onbegrensd rijden tenzij 2 jaar licht rijbewijs gehad te hebben. 2 keuzes dus. afrijden met 21 jaar op zwaar ( vol vermogen ) of onder 21 jaar en dan begrensen of 125 cc rijden waardoor de top meestal 140 tot 180 is dankzij de begrenzing en de toeren niet tot superhoog kunnen worden gehaald.

voorbeeld mijzelf: 19 jaar en afrijden op 25 kw les motor dus licht rijbewijs en dan me zx6r begrensen en daar 2 jaar op volrijden daarna mag ik de begrensing laten verwijderen en de motor op vol vermogen op het kenteken laten zetten.

oftwel licht rijbewijs = iets langzamer in optrekken en in de top maar toch motor rijden

zwaar = ( niet slim om mee te beginnen als je meteen zware sport wil in verband met verzekering die duur wordt en de drang die je waarschijnlijk tot een ongeluk lijd. iemand die een 1000 cc heeft rijd geen 80 waar ie 100 kan simpel )

t is dus verstandig eerst ff te leren rijden. of als je een verstandig persoon bent die wilt toeren en nie ruig is met ze motor kan je een leuke cruiser nemen of zwaardere toer. 160 met je armen gestrekt en de wind in je gezicht gaat je toch nie lukken hooguit uurtje rijden nie langer.



een gsx f of cbr f is toersport combinatie ( meeste foto's lijkt t een lelijk ding maar in t echt is t net een sport motor ) kwa uitzien. alleen zit je iets comfortabeler als op een sport idd. sport heb je de knietjes lekker hoog zitten. beetje anders als een les motor :P
 
De keuze om 1 jaar te w8ten en meteen zwaar te nemen kan je cker doen maar dan moet je wel FLINK doorsparen. 1000 cc motor al gauw 5000 tot 9000 euro

daarnaast rijbewijs halen ( wat vanaf 2007 nog strenger wordt afgereden ook auto ) dus waarschijnlijk meer lessen en meer geld gaat kosten.

en dan nog helm + pak dat je toch in cirqui outfit wilt hebben 500 euro erbij en dan de verzekering nog.

als je met de 21 een vaste baan heb kan je het doen. K blijf nog ff bij de 600 cc ( top is 280 en das meer dan genoeg )
 
ok, bedankt! ;)

Ik ga ma nu in elk geval gwn goed informeren en veel sparen, Als ik volgend jaar voldoende geld heb ga ik mij natuurlijk niet meer kunnen inhouden om er op mijn 20e al een te kopen :)
 
De keuze om 1 jaar te w8ten en meteen zwaar te nemen kan je cker doen maar dan moet je wel FLINK doorsparen. 1000 cc motor al gauw 5000 tot 9000 euro

daarnaast rijbewijs halen ( wat vanaf 2007 nog strenger wordt afgereden ook auto ) dus waarschijnlijk meer lessen en meer geld gaat kosten.

en dan nog helm + pak dat je toch in cirqui outfit wilt hebben 500 euro erbij en dan de verzekering nog.

als je met de 21 een vaste baan heb kan je het doen. K blijf nog ff bij de 600 cc ( top is 280 en das meer dan genoeg )


180 :+ (dat ie geen verkeerde ideëen krijgt ;) )
 
Je kan ook een fiets met hulpmotortje kopen. Geen gezeik met 25kW!

goed, ontopic:

Zorg er ook voor dat je op motoren gaat zitten! Zelf ben ik ook op zoek naar een motor. Naar een vriend gegaan en op een ZXR400 gaan zitten, maar na 10 seconde merkte ik al dat ik daar niet op zou kunnen rijden (ivm lengte!)

Dat is dus ook wel ff erg belangrijk om na te gaan!

(vooral als je 2 maanden zit te kwijlen bij elke foto van de zxr400, en er daarna dus pas achterkomt dat het niet gaat lukken, zonde van je kwijl)
 
Je kan ook een fiets met hulpmotortje kopen. Geen gezeik met 25kW!

goed, ontopic:

Zorg er ook voor dat je op motoren gaat zitten! Zelf ben ik ook op zoek naar een motor. Naar een vriend gegaan en op een ZXR400 gaan zitten, maar na 10 seconde merkte ik al dat ik daar niet op zou kunnen rijden (ivm lengte!)

Dat is dus ook wel ff erg belangrijk om na te gaan!

(vooral als je 2 maanden zit te kwijlen bij elke foto van de zxr400, en er daarna dus pas achterkomt dat het niet gaat lukken, zonde van je kwijl)
\
helemaal gelijk in lange mensen hebben moeite met kleine sport moddeletjes ( een r6 ziet er dan uit als een scooter ) R1 gaat dan nog wel.
maar zit waarschijnlijk niet lekker.

K heb nog niet op de zx6r gezeten hij zag er niet comfortabel uit met de knieen in de nek ( maar t went wel :Y )Ik ben zelf iets van 1.77 dus voor mij maakt het niets uit :) + ik kan em nog in hoogte verstellen.

mocht je idd 1.90 zijn of groter dan zou ik eens gaan kijken voor een sport toer idd ivm met rugklachten die je na 2 uur achter elkaar rijden op sport anders misschien wel zou krijgen.

ik weet alleen niet welk pak ik moet nemen maar 48 of maat 50 :S moet em online bestellen namelijk ( http://tschul.de/ ) van een ander topic afgehaald :)
bij ledercombis leuke pakjes :)
 
kijk deze jongen die een motor zoekt is een jongen naar me hart. EEN HONDAFAN!! Geweldig!! koop een HONDA CBR600F kijk maar naar me plaatje. Precies zo eentje.

Die zijn

- kwalitatief Goed
- legaal op 25 kw te zetten (heb ik ook gedaan)
- rijden met 25kw heerlijk
- is goed voor lange mensen (ben zelf 1.94)
- het is een mooi model (zeker als je de juiste kleurenstelling koopt)
- blokken zijn onverwoestbaar (let alleen op nokkenaskettingspanner, en gelijkrichter)
- en wat nou helemaal mooi is, als je 2 jaar die 25kw regeling gehad hebt, dan gooi je de begrenzer eruit en je kan lekker op een 600cc vol vermogen rijden.

Origineel heeft hij 100pk. top rond de 240km/h en trekt hard zat op hahah.
Onderdelen zijn er ook goed voor te krijgen, zowel nieuw als 2ehands. En jaah, het zijn gewoon leuke fietsen voor niet al te veel geld.

Als je goed zoekt dan heb je er al eentje voor 2000 euro, geef 2500 uit, en je hebt een nette met strakke lak enz.

Succes en als je keertje wil ouwehoeren over een cbr, kan altijd stuur me maar een mailtje

Groeten van San de Hondaman
:W
 
Daarom probeer ik em om te lullen naar een zxr 400 :P of zx6r ( zelfde situatie ) voor 2000 a 2500 heb je d'r die nog goed zijn ( 4000 ) en je hebt een toppertje

en na 2 jaar begrensing eruit en 600 cc met een top van 280 :P
maakt ook nie uit :) zolang t maar een vette racer is :)
 
hahahah neejoh joske!! luister maar niet naar het kawa virus ;) want honda is the power of dreams, en de dreams of power!! en tja, een kawa zx6r voor 2500 euro kan weinig zijn :P honda's waren toendertijd al beter van kwaliteit, en daar is gelukkig niks aan veranderd. wantja honda is nummer 1 :9~ *D 8-)

(nieuwe kawa's zijn nu ook goed hor, om toch nog beetje de kawafans niet gelijk te laten denken dat ze allemaal een honda moeten gaan kopen :z

groetjes!! :W :P
 
Honda heeft 5 letters, en Kawasaki 8.
Dus de Kawasaki is beter :+

Je moet gewoon kijken wat je mooier vindt, 25kW rijdt sowieso klote.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan