hulp

BrikardoR

Die hard MF'er
28 aug 2002
484
0
Hoi,

ik had een vraagje. Mijn motor een cb350f houd in als ik wil weg rijden, als ie eenmaal op toeren is dan gaat het wel. Ik heb de carburateurs er al af gehaald en schoongemaakt, maar ik blijf er last van houden. IK had het idee, dat misschien de carburateurs gesynchroniseerd zouden moeten worden, maar daar heb ik zelf de apparatuur niet voor. Wie kan me helpen???

alvast bedankt.
Ricardo

ik denk niet dat het echt aan de carbs ligt,ik denk eerder dat het ontstekingstijdstip of contactpuntopening niet in orde is.als je in de buurt van antwerpen (Belg) woonde zou ik je kunnen helpen,ik heb een synchronisator.

Bij mij was dat door de nokkenasketting en spanner, waardoor er te veel speling op de nokkenasaandrijving komt, hierdoor niet juist openende kleppen, als ie eenmaal liep deed hij het ook goed.

geef je gelijk volgas ? of is het gewoon ff stotteren...Kan inderdaad iets met de timing te maken hebben, of iets simpels...een zwakke accu...

Maareh..buurt van Nijmegen...altijd prijs... ;)

hij reageert niet direct als ik wil weg rijden. Ja, triaatje ik zou graag eens langskomen

U bent welkom hoor.... ;) . We kunnen ff klepjes stellen, ontsteking stellen etc..maar heb geen strob of syncsetje..Daarvoor moeten we ff wachten op een nieuwe P & P-meeting...Wel kunnen we kijken of je carbs een beetje aardig op hoogte staan...

Meel maar ff... 8-)

ik heb wel een stroboscoop, die gebruikte m'n pa voor de auto's, maar ik kan er niet mee overweg denk ik.

Zo'n dingesten werkt niet moeilijk: rode plusklem op pluspool accu, zwarte minklem op minpool accu, pulsdraad om bougiekabel cylinder 1 en flitseflatsen maar.
Dat flitseflatsen doe je op het vaste merkteken van ontsteking die op het blok zit gemonteerd.
Bij stationair behoort tijdens de flits het 'F'-teken tegenover het vaste merkteken te staan, bij +/- 2500 toeren valt het flitsmoment ergens tussen twee streepies op de ontstekingsgrondplaat: de merktekens voor vervroeging.
Zoniet: grondplaat verdraaien ;)

Zo'n dingesten werkt niet moeilijk: rode plusklem op pluspool accu, zwarte minklem op minpool accu, pulsdraad om bougiekabel cylinder 1 en flitseflatsen maar.
Dat flitseflatsen doe je op het vaste merkteken van ontsteking die op het blok zit gemonteerd.
Bij stationair behoort tijdens de flits het 'F'-teken tegenover het vaste merkteken te staan, bij +/- 2500 toeren valt het flitsmoment ergens tussen twee streepies op de ontstekingsgrondplaat: de merktekens voor vervroeging.
Zoniet: grondplaat verdraaien ;)

je hebt ook een simpele uitvoering die zet je gewoon tussen de boegiekabel
geeft wat minder licht dus in donkere ruimte gaan staan

Terug
Bovenaan Onderaan