Hulpvaardige motorrijders

Banditfan

MF'er
10 apr 2021
44
13
Goedendag motorrijders, op YouTube heb ik meerdere filmpjes gezien van hulpvaardige motorrijders, de meeste gefilmd in het buitenland. lk neem aan dat ook motorrijders in Nederland dit doen: als je iemand tegenkomt onderweg die hulpbehoevend helpt/ ziet dat er een gestolen scooter is en dan erachter aanrijdt, dat soort dingen. Herkend iemand zichzelf in dit goede gedrag en sta je hiervoor open? Stuur een bericht.
 
Dat ligt maar net aan de situatie: eigen veiligheid voorop. Voelt het fout? Dan ben ik door. Sketchy situaties met een "pechgeval" op een donkere weg 's avonds ga ik uit de weg, afhankelijk van hoe de situatie uitziet. Laatst wel gestopt om iemand te helpen duwen. Auto viel uit en wilde niet meer starten. Goed verlichte weg en de kerel was al aan het duwen voordat ik aankwam.

Also: ga er van uit dat veel van die filmpjes in scène gezet zijn voor views/clicks.
 
En waarom zouden we hier een bericht voor sturen? Puur intresse? Zie zelf de noodzaak niet om het te filmen en ook online te gooien.

Zooi van de weg rapen doe ik nog al eens op de motor. Ben voor de lol onderweg en wil dan wel eens terug rijden en het in de berm of dichtsbijzijnde prullenbak gooien.

Ooit met de auto ook een wildvreemde 2straten verder gesleept. Normaal duw ik even mee naar een stoepje ofzo dat de auto van de weg is. Heb echt een pokke hekel aan slepen, helemaal met een wildvreemde.
 
Vroeger was dat normaal. Nu niet meer, zeker na de introductie van de mobiele telefonie.
Een paar jaar geleden zag ik een knappe jonge vrouw radeloos naast haar motor op de vluchtstrook van een afrit van de N441 staan. Ik ben doorgereden, dat moest een val zijn!:+

Zoiets:
 
Laatst bewerkt:
Juist het mobiel..... Wel 30 rijders passeerde terwijl ik met m'n brommerd in de eifel aan de hand liep wel ff zwaaien. Dat weer wel.
 
Behulpzaamheid tussen motorrijders onderling is vooral een ding van de vroegere motorwereld, waarin onderlinge kameraadschap veel hechter was.

Tegenwoordig is het riskanter geworden (wil je helpen en blijkt het een dief met net gejatte motor te zijn o.i.d.) en is die link met de motorwereld vager...
 
Ik zie mezelf wel als hulp behoevend. Als ik zie dat er schade is (zeker met mogelijke slachtoffers) of dat er iets niet klopt (iemand die wild staat te zwaaien ofzo) stop ik ALS ik op een goeie plek kan stoppen of ik keer om.

Maar voor pech stop ik niet in Nederland. Sorry, snap dat pech kut is maar wat ga ik doen? Er bij staan kijken waarschijnlijk. En de pechhulp in Nederland is prima en anders kan je altijd een garage bellen:t en daarvoor stoppen op de vluchtstrook van een snelweg vind ik gewoon te gevaarlijk.
 
Groeten heb ik al een poos afgeschaft..... Heeft geen betekenis meer.
 
Waarom zou ik achter een gestolen voertuig aanrijden? Word ik verderop van m’n motor getrapt en ben Ik hem ook kwijt :/

Het ligt een beetje aan de situatie, ik ben redelijk hulpvaardig, niet alleen met de motor. Maar langs de snelweg mag je niet stoppen en dien je 112 te bellen, daarna staat er binnen 20 minuten een sleepwagen. Stoppen is verboden en kan je ook een boete voor krijgen, het is dodelijk.

In de winter trek ik met de auto regelmatig andere auto’s vrij, het hele jaar door heb ik meerdere keren voor andere m’n startkabels in m’n handen.. 2 jaar terug was er in de hete zomer een vrouw onwel geworden tijdens het fietsen, daar stond al iemand bij, maar ben toen toch even gestopt, toen bleken ze koud water wel te kunnen gebruiken en dat had ik in m’n tas, er was toen al een auto onderweg dus vroeg ik de vrouw die erbij was of ze het gingen redden en ben er weer vandoor gegaan. Ergens hopeloos bij staan heeft ook geen zin namelijk

Maar meestal langs de weg stop ik dus niet, want je kan niks doen. Het is afhankelijk van hoe het eruit ziet.

Wel altijd zwaaien :]
 
Goedendag motorrijders, op YouTube heb ik meerdere filmpjes gezien van hulpvaardige motorrijders, de meeste gefilmd in het buitenland. lk neem aan dat ook motorrijders in Nederland dit doen: als je iemand tegenkomt onderweg die hulpbehoevend helpt/ ziet dat er een gestolen scooter is en dan erachter aanrijdt, dat soort dingen. Herkend iemand zichzelf in dit goede gedrag en sta je hiervoor open? Stuur een bericht.
Hoezo een bericht. Ben benieuwd waarom.
 
Ja, een Duits kenteken.... op de vluchtstrook.
Het bleek dat zijn pin pas bij de onbemande tankstation het niet deed.
A15 afslag Pernis.
Ik ben naar huis gereden en een 5 liter benzine kan op gehaald, die ik heb voor de gasmaaier.
Er in gekieperd en toen bleek zn accu leeg; dimlicht laten branden.
Weer naar huis om startkabels op te halen.

Weet je, ik hoop dat als in in een buitenlandje strand (zal niet, heb een Triumph Trophy) iemand me helpt met brandstof en accu spanning. Zonder dat geld in het spel is.

O ja ik was met het vier wielig blik.
 
Wat mij opvalt is dat er zelden iemand even helpt.

Vorig jaar dikke file op de ringweg in Amersfoort omdat iemand zn auto aan het duwen was. Honderden autos rijden er gewoon voorbij. Ik heb de motor ff op de stoep gegooid en de beste man even geholpen om van de weg af te komen.

Half jaartje geleden ook zwaar ongeluk met 5 of 6 autos op de snelweg. Gebeurde paar honderd meter voor me. Alleen de vluchtstrook was nog toegankelijk. Wederom tientallen zoniet honderden autos die gewoon doorrijden. Toen ik er aan kwam was ik de eerste die even stopte om te kijken of iedereen wel OK was (was nog niemand uit de wrakken gestapt).
 
Wat mij opvalt is dat er zelden iemand even helpt.

Vorig jaar dikke file op de ringweg in Amersfoort omdat iemand zn auto aan het duwen was. Honderden autos rijden er gewoon voorbij. Ik heb de motor ff op de stoep gegooid en de beste man even geholpen om van de weg af te komen.

Half jaartje geleden ook zwaar ongeluk met 5 of 6 autos op de snelweg. Gebeurde paar honderd meter voor me. Alleen de vluchtstrook was nog toegankelijk. Wederom tientallen zoniet honderden autos die gewoon doorrijden. Toen ik er aan kwam was ik de eerste die even stopte om te kijken of iedereen wel OK was (was nog niemand uit de wrakken gestapt).

Is verder ook niet gevaarlijk ofzo, lopen op de snelweg... :)
 
Heb je wel eens geprobeerd de politie in actie te krijgen als er iets gestolen wordt en je weet wie het deed of wie het was???
Man hier kun je beter je verlies accepteren en doorgaan met je leven, want dat heeft absoluut geen prioriteit, en je krijgt zelfs advies om maar geen aangifte te doen
 
Met de auto help ik meestal wel even... maar wel afhamkelijk vd situatie... meerdere malen geholpen bij een ongeval. Gisteren stak er ineens een rotweiler over vanuit een huis een 80km weg over. Vlak voor me (ik op de motor) en een auto tegenligger. Ben doorgereden want ik kan niks met honden en was allang blij dat het niet tegen mn voorwiel was.
 
Heb je wel eens geprobeerd de politie in actie te krijgen als er iets gestolen wordt en je weet wie het deed of wie het was???
Man hier kun je beter je verlies accepteren en doorgaan met je leven, want dat heeft absoluut geen prioriteit, en je krijgt zelfs advies om maar geen aangifte te doen
En als je dan alsnog aangifte doet krijg je 2 of 3 dagen later bericht dat het niet in behandeling wordt genomen
 
Ik begon mijn bericht met "Hufters", dat heb ik weggehaald. Ik help iedereen. En ik zie weer dingen voorbij komen... Het statement "Vaak Ben Je Te Bang" is een understatement, het gaat om een zooitje gore schijtbakken, hij die de schoen past trekke hem aan.
Ik help iedereen, met name motorrijders met pech. Maar ook halen, brengen, repareren, alles wat binnen mijn macht ligt.
Wat een stellete #@%(*&*&$# :r
Klop aan, en ik help je... Semper Fi, ik heb wel een opvoeding genoten

De goeden daargelaten, maar die lading dekt "de schoen" :+
 
Zo ken ik je weer Rob. Ik zal ook vrijwel altijd proberen te helpen en het risico neem ik voor lief.
 
Midden in de nacht de MF racer naar Assen brengen, bijvoorbeeld

1644176556361.jpeg


1644176658871.jpeg
 
Een klusje doen of iemand helpen is iets heel anders dan achter een paar matties aangaan die net een scooter hebben gestolen...

Ervaringen:
Dochter zit op karate, en bij de eerste les worden de nikes gejat, en de dader loopt naar het woonwagenkamp hier..
Politie: och meneer dat is zinloos om aangifte te doen , die vinden we nooit terug.....Maar de naam staat er in.....nee is echt zinloos

Zwager...wordt op de waalbrug geraakt door een auto, de dader stapt uit, vraagt of mijn zwager het raampje opendoet, en krijgt een stomp voor zijn kop...kenteken opgeschreven, aangifte, blijkt niet bij de auto te horen...paar weken er na rijdt die auto voor me, met de platen er op, bel de politie...kwamen niet in actie, geen prioriteit

inbraak terwijl we op bed liggen, met licht aan maken gaat de dader er vandoor, politie gebeld...
Deden NIETS, moest maar een afspraak maken om aangifte te doen.

Clubkas leeggeroofd door penningmeester, weet je hoeveel moeite we moesten doen om aangifte te doen...
Nijmegen....nee voorzitters woont in Arnhem, dus daar aangifte doen
Arnhem ...nee vereniging is in nijmegen , dus daar aangifte doen..
Uiteindelijk toch in Arnhem...nee dit is geen fraude, dit is verduistering, daar doen wij niets mee, moet u een civiele procedure starten..
Hij is niet eens gehoord, later bleek ook de "TANNAS-vereniging," met wat prominente leden, toen kon het wel...

nee aangifte of je inmengen in zaken waar politie bij nodig is of kan zijn , mijd ik als de pest, ...

Maar als ze mijn hulp nodig hebben, hoeven ze maar te bellen
 
Vroeger was dat normaal. Nu niet meer, zeker na de introductie van de mobiele telefonie.
Een paar jaar geleden zag ik een knappe jonge vrouw radeloos naast haar motor op de vluchtstrook van een afrit van de N441 staan. Ik ben doorgereden, dat moest een val zijn!:+

Zoiets:
Auw!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan